THEPOWERGAME
Μπορεί η Ρόδος και η Κρήτη να εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία του ελληνικού τουρισμού, όμως οι ξένοι τουρίστες, και μάλιστα οι luxury, αναζητούν και νέους προορισμούς.
«Τα luxury πρακτορεία πλέον αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς στην Ελλάδα», ανέφερε κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους ο Federico Santos, ιδρυτής της Puro Management, εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες sales management σε ξενοδοχεία.
Ένας από τους πιο ανερχόμενους προορισμούς, με βάση τα όσα βλέπει στην αγορά ο κ. Santos, είναι η Πελοπόννησος, με επίκεντρο τη Μεσσηνία (Δυτική Μάνη, Μεθώνη κ.λπ.). Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του «Αερολιμένα Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αναμένεται να αναβαθμίσει περαιτέρω την περιοχή, η οποία αναδείχθηκε ιδιαίτερα μετά τη δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού της χώρας, της Costa Navarino. Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει το καλοκαίρι, ενώ η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται στα τέλη του φθινοπώρου, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης. Στην παρούσα φάση είναι σε διαδικασία ελέγχου οι φάκελοι των σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A., Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur και FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.).
Άλλοι προορισμοί που έχουν μπει στο στόχαστρο των luxury πρακτορείων είναι νησιά των Κυκλάδων, όπως η Σύρος, η Νάξος, η Μήλος και η Σίφνος. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτήν τη στιγμή οι δύο διάσημοι προορισμοί των Κυκλάδων, η Σαντορίνη και η Μύκονος, εμφανίζουν ελαφριά μείωση στη ζήτηση, όπως ανέφερε ο κ. Santos. Ειδικά στη Μύκονο, η μείωση αυτή έχει ήδη αποτυπωθεί στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου, με τη Fraport να ανακοινώνει πτώση 16,3% τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τις επιδόσεις του ίδιου μήνα του 2019.
Επιπλέον, ο ιδρυτής της Puro Management καταγράφει ζήτηση και για εναλλακτικούς προορισμούς στην Κρήτη.
Ανερχόμενες αγορές του ελληνικού τουρισμού
Ταυτόχρονα, κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους και νέες αγορές τουριστών για την Ελλάδα. Ο κ. Santos ανέφερε ότι Ινδοί και Άραβες έκαναν την εμφάνισή τους στη low season της Μυκόνου, αν και τα νούμερα είναι ακόμα σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Μια αγορά που αναθερμαίνεται φαίνεται ότι είναι η Ελβετία, από την οποία το 2019 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 540.000 τουρίστες, σύμφωνα με την Έρευνα Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος. Πέρυσι ήρθαν 483.000 Ελβετοί και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί φέτος.
Τα δύο προηγούμενα χρόνια είδαμε την αγορά της Γαλλίας να ανεβαίνει σημαντικά. Φέτος οι Γάλλοι λόγω εσωτερικών προβλημάτων δεν φαίνεται ότι θα ταξιδέψουν στον ίδιο βαθμό, ωστόσο η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεών τους. Οι Κυκλάδες και η Πελοπόννησος είναι οι προορισμοί που επιλέγουν.
Τέλος, οι Γερμανοί και οι Αυστριακοί αρχίζουν να αναζητούν προορισμούς στις Κυκλάδες και την Αττική, εκτός από τις συνήθεις επιλογές τους σε Κρήτη και Ρόδο.
Η Puro Management είναι μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες revenue management κυρίως σε οικογενειακές ξενοδοχειακές εταιρείες, με έμφαση στη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων τους. Ιδρύθηκε το 2020 και από 12 ξενοδοχεία, έχει φτάσει να έχει στο χαρτοφυλάκιό της 48 μονάδες σε Μύκονο, Σαντορίνη, Τήνο, Πάρο, Κουφονήσια, Πάτμο, Κρήτη, Πελοπόννησο, Αθήνα και Εύβοια, ενώ έχει επίσης παρουσία στην Κύπρο και από την επόμενη χρονιά και σε Μιλάνο και Μαρακές.