THEPOWERGAME
Τη Δευτέρα 19 Ιουνίου (17:00) εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το τελευταίο από τα επτά έργα του πρώτου κύκλου των αρδευτικών που κατασκευάζονται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με κάλυψη της δημόσιας συμμετοχής από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Πρόκειται για το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς», εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 210,2 εκατομμυρίων ευρώ (με ΦΠΑ), η προκήρυξη για το οποίο δημοσιεύθηκε χθες από το αρμόδιο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ).
Παράλληλα, η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας – Ορφανών Ν. Καρδίτσας», εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 132,92 εκατ. ευρώ), παρατάθηκε έως την Παρασκευή 16 Ιουνίου (15:00), από τη Δευτέρα 22 Μαΐου, που προβλεπόταν αρχικά. Η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 23 Ιουνίου, την ίδια ώρα.
Αρδευτικό δίκτυο 282,5 χιλιομέτρων στην Ξάνθη με «έξυπνα» συστήματα
Το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς», αφορά αφενός την κατασκευή των κύριων έργων για τη μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης για την εξυπηρέτηση των αρδευτικών αναγκών της, αφετέρου την κατασκευή των έργων μεταφοράς και διανομής του νερού στην περιοχή Α2, μία εκ των πέντε περιοχών στις οποίες έχει διαχωριστεί η πεδιάδα της Ξάνθης και περιλαμβάνει αρδευόμενες εκτάσεις περίπου 56 χιλιάδων στρεμμάτων (αποτελούν περίπου το 22% της συνολικής έκτασης της πεδιάδας), ενώ παρουσιάζει τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης.
Το δίκτυο άρδευσης (διανομής) που προβλέπεται να κατασκευαστεί ανέρχεται σε 282.490 χιλιόμετρα, ενώ προβλέπεται επίσης να εφαρμοστούν έξυπνα αρδευτικά συστήματα (συστήματα τηλεμετρίας, τηλε-ελέγχου, ηλεκτρονικές συσκευές παρακολούθησης άρδευσης με ασύρματη επικοινωνία, μετεωρολογικοί σταθμοί, συστήματα μέτρησης ποιοτικών χαρακτηριστικών).
Για το κατασκευαστικό κόστος του έργου έχει εγκριθεί η χρηματοδότησή του κατά 30% από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ενώ η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται σε 25 χρόνια.
Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει:
- να εκπονήσει όλες τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον πλήρη κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου (υποστηρικτικές μελέτες, μελέτες εφαρμογής κ.λπ.), λαμβάνοντας υπόψη την ισχύουσα σχετική νομοθεσία, τις τεχνικές προδιαγραφές και τους περιβαλλοντικούς όρους, και θα μεριμνήσει για την ταχύτερη δυνατή λήψη όλων των απαραίτητων αδειών για την υλοποίηση του έργου,
- να κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου, όπως αυτό θα προσδιορισθεί στη Σύμβαση Σύμπραξης,
- τη λειτουργία και συντήρηση του έργου, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Σύμβασης Σύμπραξης, τις προδιαγραφές απόδοσης και το εγκεκριμένο από την Αναθέτουσα Αρχή σχέδιο λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο θα καταρτιστεί από τον ΙΦΣ,
- την ασφάλιση των εγκαταστάσεων και συστημάτων των υποδομών που θα αποτελέσουν αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης,
- και να επιστρέψει το έργο στο Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση Σύμπραξης στο τέλος της Συμβατικής Περιόδου των 25 ετών, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας.
Με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης & Ανάπτυξης (EBRD)
Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων ως αναθέτουσα αρχή υποστηρίζει κοινοπραξία συμβούλων αποτελούμενη από την εταιρεία «MAZARS ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΕ» ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο και επικεφαλής της κοινοπραξίας τη δικηγορική εταιρία «ΜΑΧΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ως νομικό σύμβουλο, την εταιρεία «ΝΑΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΑΕ» ως τεχνικό σύμβουλο, την εταιρεία Παρασκευόπουλος Γεώργιος ΕΠΕ Σύμβουλοι Περιβάλλοντος ως περιβαλλοντικό και κοινωνικό ειδικό.
Η EBRD (European Bank for Reconstruction and Development) υποστηρίζει το έργο των Συμβούλων στο πλαίσιο του Μηχανισμού Προετοιμασίας ΣΔΙΤ της Ελλάδας, σε συνέχεια Συμφωνίας Συνεργασίας με την Ελληνική Κυβέρνηση, που χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.