Γ.Δ.
1489.36 -0,96%
ACAG
-0,84%
5.9
BOCHGR
-0,63%
4.74
CENER
-1,59%
9.88
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.23
EVR
-1,35%
1.46
NOVAL
-1,05%
2.36
OPTIMA
-0,94%
12.68
TITC
-0,62%
39.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,47%
1.656
ΑΒΕ
-1,99%
0.444
ΑΔΜΗΕ
-2,17%
2.71
ΑΚΡΙΤ
-4,88%
0.78
ΑΛΜΥ
-2,37%
4.32
ΑΛΦΑ
-1,51%
1.692
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
10.23
ΑΣΚΟ
-2,50%
3.12
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,58%
0.754
ΑΤΤΙΚΑ
-1,78%
2.21
ΒΙΟ
-1,90%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-0,50%
1.985
ΒΙΟΣΚ
-1,25%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.38
ΔΑΑ
-1,70%
8.08
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,68%
12.3
ΔΟΜΙΚ
-3,78%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
-2,43%
2.01
ΕΕΕ
-1,45%
32.64
ΕΚΤΕΡ
-1,93%
1.832
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.29
ΕΛΛ
-0,68%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,28%
2.24
ΕΛΠΕ
-0,72%
7.545
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
-1,86%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,38%
1.23
ΕΤΕ
-1,24%
7.95
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-1,84%
2.3
ΕΧΑΕ
-1,47%
4.68
ΙΑΤΡ
-2,99%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-1,95%
0.352
ΙΛΥΔΑ
-4,01%
1.795
ΙΝΚΑΤ
-0,95%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
-29,03%
0.022
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,19%
1.054
ΙΝΤΕΚ
-1,14%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-0,81%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-1,78%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,26%
1.3
ΚΕΠΕΝ
+1,72%
1.77
ΚΟΡΔΕ
-5,64%
0.452
ΚΟΥΑΛ
-3,78%
1.374
ΚΟΥΕΣ
-1,82%
5.95
ΚΡΙ
+0,95%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-0,98%
1.01
ΛΑΒΙ
-2,87%
0.779
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-0,98%
1.01
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-1,72%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,83%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,97%
2.29
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,47%
2.925
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,41%
21
ΜΟΝΤΑ
-2,17%
3.6
ΜΟΤΟ
+2,54%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,78%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,93%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,89%
33.58
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,99%
0.8
ΞΥΛΚ
-2,01%
0.293
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-1,49%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,64%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+0,13%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-0,72%
11.06
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-2,00%
4.106
ΠΕΡΦ
-1,72%
5.72
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.3
ΠΛΑΘ
-1,81%
4.075
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,10%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,66%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-2,31%
1.69
ΣΑΡ
-2,01%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,39%
0.355
ΣΙΔΜΑ
-1,89%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.1
ΣΠΙ
+0,63%
0.644
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,64%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,97%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,63%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις 10% με αύξηση ζήτησης στα private label

Διατηρείται διψήφια η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, φτάνοντας το 10% στο α’ τρίμηνο, και ενισχύεται περαιτέρω το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αγγίζοντας το 18%, ενώ οι πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν κατά 8,6% στο ίδιο διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI Ελλάς), αν και η αύξηση τιμών δεν είναι ενδεικτική ανατιμήσεων που έγιναν στο α’ τρίμηνο, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι αυξήσεις τιμών είναι αυτές που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της αγοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η σύγκριση γίνεται με ένα διάστημα που δεν είχαν μετακυλισθεί σε μεγάλο εύρος οι ανατιμήσεις, οι οποίες μεταφέρονταν κατά κύματα στο ράφι την περσινή χρονιά.

Η ανάλυση της Circana δείχνει αύξηση της τιμής ανά προϊόν της τάξης του 10%, με την αξία να ενισχύεται κατά 8,5% και τον όγκο να υποχωρεί 1,3% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2022. Παρατηρώντας τις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ, τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης και σπιτιού, διαπιστώνουμε αύξηση τιμής ανά μονάδα προϊόντος της τάξης του 9,2%, 10,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση η άνοδος που καταγράφηκε το 2022 (16,4%), με αύξηση 19% στο α’ τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο της κατηγορίας φτάνει πλέον το 17,7% και προσεγγίζει τα επίπεδα που γνώρισε στα μέσα της κρίσης της περασμένης δεκαετίας 2014-2015 (19%-18%).

Στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), η αύξηση πωλήσεων 8,6% που σημειώνεται στο α’ τρίμηνο του 2023 προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένων προϊόντων (fixed barcode) κατά 8,5% και την αύξηση κατά 8,8% των χύμα (με το ζύγι). Το μερίδιο των τυποποιημένων προϊόντων ανήλθε σε 76,1% και των χύμα σε 23,9%. Η αξία της αγοράς υπολογίζεται σε 2,228 δισ. ευρώ από 2,051 δισ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2022.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ειδικά τον Μάρτιο ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς αποκλιμακώθηκε από το 17% του Φεβρουαρίου και ανήλθε σε 3,5%.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε σε 6,2%, προερχόμενη τόσο από τις επιδόσεις τυποποιημένων προϊόντων, που σημείωσαν άνοδο 5,8%, όσο και των χύμα, με αύξηση 7,5%. Η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο τέλος της χρονιάς σε 8,56 δισ. ευρώ από 8,059 δισ. ευρώ το 2021 και 7,999 δισ. ευρώ το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!