Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις 10% με αύξηση ζήτησης στα private label

Διατηρείται διψήφια η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ, φτάνοντας το 10% στο α’ τρίμηνο, και ενισχύεται περαιτέρω το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αγγίζοντας το 18%, ενώ οι πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν κατά 8,6% στο ίδιο διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI Ελλάς), αν και η αύξηση τιμών δεν είναι ενδεικτική ανατιμήσεων που έγιναν στο α’ τρίμηνο, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι αυξήσεις τιμών είναι αυτές που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της αγοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η σύγκριση γίνεται με ένα διάστημα που δεν είχαν μετακυλισθεί σε μεγάλο εύρος οι ανατιμήσεις, οι οποίες μεταφέρονταν κατά κύματα στο ράφι την περσινή χρονιά.

Η ανάλυση της Circana δείχνει αύξηση της τιμής ανά προϊόν της τάξης του 10%, με την αξία να ενισχύεται κατά 8,5% και τον όγκο να υποχωρεί 1,3% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2022. Παρατηρώντας τις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ, τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης και σπιτιού, διαπιστώνουμε αύξηση τιμής ανά μονάδα προϊόντος της τάξης του 9,2%, 10,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση η άνοδος που καταγράφηκε το 2022 (16,4%), με αύξηση 19% στο α’ τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο της κατηγορίας φτάνει πλέον το 17,7% και προσεγγίζει τα επίπεδα που γνώρισε στα μέσα της κρίσης της περασμένης δεκαετίας 2014-2015 (19%-18%).

Στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), η αύξηση πωλήσεων 8,6% που σημειώνεται στο α’ τρίμηνο του 2023 προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένων προϊόντων (fixed barcode) κατά 8,5% και την αύξηση κατά 8,8% των χύμα (με το ζύγι). Το μερίδιο των τυποποιημένων προϊόντων ανήλθε σε 76,1% και των χύμα σε 23,9%. Η αξία της αγοράς υπολογίζεται σε 2,228 δισ. ευρώ από 2,051 δισ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2022.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ειδικά τον Μάρτιο ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς αποκλιμακώθηκε από το 17% του Φεβρουαρίου και ανήλθε σε 3,5%.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε σε 6,2%, προερχόμενη τόσο από τις επιδόσεις τυποποιημένων προϊόντων, που σημείωσαν άνοδο 5,8%, όσο και των χύμα, με αύξηση 7,5%. Η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο τέλος της χρονιάς σε 8,56 δισ. ευρώ από 8,059 δισ. ευρώ το 2021 και 7,999 δισ. ευρώ το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!