Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Νέος τερματικός σταθμός ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα

Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται πως οδεύει μετά από πολυετείς καθυστερήσεις, το έργο της κατασκευής νέου τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα.

Πρόκειται για μια επένδυση, το κόστος της οποίας εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ και η οποία προωθείται είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης.

Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί και από ιδιωτικά κεφάλαια, με τον επενδυτή να αναλαμβάνει ως αντιστάθμισμα την εκμετάλλευση των εμπορικών χώρων του νέου σταθμού.

Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες.

Προκήρυξη διαγωνισμού εντός του 2021

Στόχος είναι να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός εντός του 2021, κάτι που σημαίνει ότι, εφόσον δεν υπάρξουν σοβαρές καθυστερήσεις, ο ανάδοχος θα προκύψει το 2022 και πιθανώς τα έργα να ξεκινήσουν από το 2023 και μετά, με δεδομένο ότι θα πρέπει να υπολογιστεί και ο χρόνος για την έκδοση των σχετικών αδειών.

Το έργο του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα συγκαταλέγεται μεταξύ των «επειγόντων έργων αστικών συγκοινωνιών», καθώς όχι μόνο θα συμβάλλει στην αστική ανάπλαση μιας ολόκληρης περιοχής (Ελαιώνας), αλλά θα αποσυμφορήσει και άλλα σημεία του κέντρου.

Ο λόγος έγκειται στο ότι μόλις τεθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων-ΚΣΥΛ), θα καταργηθούν οι σημερινοί σταθμοί στην οδό Λιοσίων και στον Κηφισό.

Οι δύο αυτοί σταθμοί δέχονται έναν φόρτο της τάξεως των 12 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση (από 24.000 έως 44.000 επιβάτες ημερησίως) και εξυπηρετούν συνολικά 49 γραμμές.

Είναι λοιπόν προφανές το όφελος για τα σημεία που θα απελευθερωθούν από τον κυκλοφοριακό αυτό όγκο, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί και η εμπειρία των ταξιδιωτών, που θα φιλοξενούνται σε έναν σύγχρονο χώρο, έως ότου ταξιδέψουν.

Η μεταφορά του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αποτελεί ένα από τα «απομεινάρια» των έργων των Ολυμπιακών Αγώνων, που δεν πρόλαβαν να υλοποιηθούν έγκαιρα και τελικά έμειναν… «στο ράφι».

Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, όπως επίσης και οι οικονομοτεχνικές μελέτες που εκπόνησε η Grant Thornton.

Μόλις επιλεγεί και το βέλτιστο μοντέλο υλοποίησης, θα καταρτιστούν τα σχετικά τεύχη δημοπράτησης, ώστε να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία.

Εκτιμάται ότι το έργο θα προσελκύσει εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου, εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων και επενδυτικές εταιρείες ακινήτων, καθώς το εμπορικό αντικείμενο δεν είναι αμελητέο.

Εμπορικά καταστήματα και χώροι πρασίνου

Με βάση το σχέδιο που έχει εκπονηθεί, προκρίνεται η κατασκευή ενός τερματικού σταθμού της τάξεως των 40.000 τ.μ.

Εξ αυτών, περίπου 11.750 τ.μ. θα αφορούν χώρους εμπορικών καταστημάτων και συναφών λειτουργιών, που θα εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, μέσω της εκμίσθωσής τους και πιθανώς και μέσω είσπραξης κάποιου ποσοστού επί του τζίρου, όπως συμβαίνει στα εμπορικά κέντρα.

Παράλληλα, προβλέπονται και 20 στρέμματα ελεύθερων χώρων πρασίνου, όπως επίσης και 572 θέσεις στάθμευσης.

Η έκταση που θα χωροθετηθεί ο νέος ΚΣΥΛ είναι επιφάνειας 69 στρεμμάτων και ανήκει στην Αττικό Μετρό, καθώς συνορεύει με τον σταθμό του Μετρό «Ελαιώνας». Αποτελεί δηλαδή ένα ιδανικό σημείο, καθώς οι επιβάτες του ΚΤΕΛ θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται στο Μετρό και να μετακινούνται σε άλλα σημεία του λεκανοπεδίου της Αττικής.

Εκτός από τα ΚΤΕΛ, από το νέο σταθμό θα εξυπηρετούνται και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, ενώ υπολογίζεται ότι συνολικά θα εξυπηρετούνται 16 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!