Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Καλλυντικά: Οι νέοι παίκτες, τα εδραιωμένα σήματα και τα σούπερ μάρκετ

Με θετικό πρόσημο αναπτύσσονται οι πωλήσεις καλλυντικών σε φυσικά καταστήματα και e-shops, στηρίζοντας τη δραστηριότητα εδραιωμένων αλυσίδων, όπως οι Ηοndos Center, Galerie de Beaute, Sephora, που πέρασαν «διά πυρός και σιδήρου» με τις αλλεπάλληλες κρίσεις της τελευταίας δεκαετίας, που ευνόησαν την αγορά ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ) και την εμφάνιση νέων παικτών με προϊόντα χαμηλού κόστους.

Το 2023 ο τζίρος των καλλυντικών στην Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ του 2022, χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές, που πέρυσι ανήλθαν σε 400 εκατ. ευρώ. Η ανθεκτικότητα της αγοράς ενισχύει το επενδυτικό ενδιαφέρον, ειδικά στη μεγάλη κατηγορία των προϊόντων ευρείας διανομής.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα καλλυντικά που διατίθενται στο σούπερ μάρκετ, βασικό κανάλι για προϊόντα ευρείας διανομής, εμφανίζουν ανάπτυξη πωλήσεων που πριμοδοτείται από τις ανατιμήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι η αύξηση πωλήσεων στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς ήταν 1,7% σε αξία, σύμφωνα με στοιχεία της Circana (πρώην IRI Ελλάς) και 8% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, ενώ με όρους όγκου σημειώθηκε πτώση 3,9% και 3,8% αντίστοιχα. Από την άλλη μεριά, τα καλλυντικά ευρείας διανομής, που κέρδισαν μερίδιο την περίοδο της πανδημίας. ξεπερνώντας το 40% της αγοράς, διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στη συνολική κατάταξη, αντιστοιχώντας σχεδόν στο 1/3 της αγοράς σε αξία, ενώ μαζί με το μερίδιο των φαρμακείων καλύπτουν το ήμισυ της πίτας. Το υπόλοιπο μοιράζεται σε επιλεκτική διανομή, κομμωτήρια, εταιρείες door to door, standalone boutique και ινστιτούτα αισθητικής.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι μετά την πανδημία η αγορά ευρείας διανομής ακολουθεί σταθεροποιητικές τάσεις, ενώ μεγαλύτερη δυναμική παρουσιάζουν τα πιο premium καλλυντικά. Αποδίδουν την τάση στο ότι τα πρώτα διανέμονται σε κανάλια που δεν επηρεάστηκαν έντονα από τα μέτρα περιορισμού για την πανδημία (όπως είναι τα σούπερ μάρκετ), σε αντίθεση με τα premium προϊόντα, που πωλούνται αποκλειστικά σε πολυκαταστήματα και καταστήματα καλλυντικών, που επλήγησαν σημαντικά. Σε επίπεδο τιμών, οι ανατιμήσεις στον κλάδο είναι μεν περιορισμένες, αλλά εμφανείς στον καταναλωτή, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να προβαίνουν τακτικά σε προσφορές, χωρίς πάντως να είναι σε θέση να απορροφήσουν τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και άλλα κόστη.

Με βάση συντηρητικές εκτιμήσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς καλλυντικών υπολογίζεται σε 3,5% φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Ο πρόεδρος του συνδέσμου, Θεόδωρος Γιαρμενίτης, διαπιστώνει ότι οι αλυσίδες καλλυντικών αναπτύσσονται με επιτυχία μέσω φυσικών και διαδικτυακών καταστημάτων. Πάντως, ο ανταγωνισμός ενισχύεται και στα δύο κανάλια. Για παράδειγμα, ενδεικτική του εισαγόμενου ανταγωνισμού στο online κανάλι είναι η είσοδος της τσεχικής πλατφόρμας Notino στην Ελλάδα, χωρίς μάλιστα να ιδρύσει κάποιας μορφής εταιρεία και χωρίς φυσικά καταστήματα. Κατάφερε να διεισδύσει στην αγορά και να ανταγωνιστεί εδραιωμένα e-shops εταιρειών που αναπτύσσουν πωλήσεις και σε φυσικά καταστήματα, όπως αυτά των Hondos Center, Attica Beauty της Άττικα Πολυκαταστήματα, Sephora, Scarlet Beauty συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη και Galerie de Beaute. Αναπτυσσόμενα μερίδια εμφανίζουν και e-shops που δραστηριοποιούνται στα φυτικά καλλυντικά, όπως Apivita και Korres, σήματα με ισχυρή παρουσία στα φαρμακεία, ένα κανάλι όπου οι πωλήσεις καλλυντικών αναπτύσσονται έντονα. Σύμφωνα δε με πρόσφατα στοιχεία της Convert Group, η αξία των online αγορών προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας αυξήθηκε κατά 7% στο α’ τρίμηνο του 2023.

Ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται και στα δίκτυα φυσικών καταστημάτων, με νέα brands, κυρίως χαμηλού κόστους προϊόντων, που απευθύνονται κατά βάση στο νεανικό κοινό. Αυτή η τάση πιέζει τους ισχυρούς της αγοράς, όπως οι Hondos Center, Sephora, Galerie de Beaute, να επενδύσουν σε αναβάθμιση χώρων πωλήσεων, χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τιμές, για να διατηρήσουν τον ηγετικό τους ρόλο στην αγορά. Ενδεικτική είναι η επέκταση της ελληνικής εταιρείας Dust+Cream, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα το 2012 και έπειτα από ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης την τελευταία πενταετία μετρά πλέον πάνω από 80 σημεία. Η ιταλική Kiko Milano, που αναπτύσσει στην Ελλάδα ο Όμιλος Fais, εγκαινίασε την παρουσία της στην τοπική αγορά το 2020 και διαθέτει ήδη 15 σημεία, έχοντας επεκταθεί και στην Κύπρο. Ενδεικτική είναι επίσης η τοποθέτηση στην αγορά της αμερικανικής Bath & Body Works, της σερβικής Lilly Drogerie κ.ά.

Σε επίπεδο βιομηχανίας, οι μεγάλοι παίκτες εδραιώνουν τα μερίδιά τους, με τη L’Oreal Hellas να παραμένει αδιαμφισβήτητος ηγέτης, με ισχυρό χαρτοφυλάκιο μαρκών και παρουσία σε όλα τα κανάλια διανομής, την Εstée Lauder Cosmetics και άλλους παίκτες της κατηγορίας premium να ενισχύουν τη θέση τους μετά τις πιέσεις στην πανδημία και ηγετικά μερίδια να ελέγχουν στη μαζική αγορά προμηθευτές όπως η P&G και η Σαράντης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!