Γ.Δ.
1537.94 -0,10%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+0,79%
44.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.892
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+1,09%
2.77
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+2,59%
4.155
ΑΛΦΑ
-0,76%
1.754
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,85%
11.07
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.98
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,32%
18.58
ΔΑΑ
+2,00%
8.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
-0,84%
1.78
ΕΕΕ
-0,12%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+3,77%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,44%
8.352
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-0,73%
2.458
ΕΧΑΕ
+1,69%
4.805
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,00%
0.357
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+1,37%
4.815
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.59
ΙΝΛΟΤ
+1,31%
1.084
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-0,87%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,47%
21.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-1,24%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,54%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,77%
0.788
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.06
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,20%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,78%
4.331
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,18%
8.36
ΠΛΑΘ
+0,36%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+1,31%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+0,94%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.945
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Αττική Οδός: Με έναν διαγωνισμό και με πρότυπη πρόταση όλες οι επεκτάσεις

Με έναν διαγωνισμό που θα προχωρήσει με το μοντέλο της «πρότυπης πρότασης» επιδιώκει η κυβέρνηση να προχωρήσει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όπως είπε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε πως μια νέα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας θα προχωρήσει τα έργα των επεκτάσεων μέσω ενιαίου διαγωνισμού και «πρότυπης πρότασης». Πρόκειται για έργα όπως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και η κρίσιμη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η πλατφόρμα για την υποδομή «πρότυπων προτάσεων» έχει ήδη ανοίξει. Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία που ψήφισε η απερχόμενη κυβέρνηση, μέσω των «πρότυπων προτάσεων» ένας ιδιώτης ωριμάζει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο και στη συνέχεια έχει πλεονεκτήματα στο διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο, ανεξάρτητα από το εάν επικρατήσει ή όχι. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη η Lamda Development θα ωριμάσει τις μελέτες για την επέκταση προς τα νότια προάστια της Αθήνας  και ότι το υπουργείο προχωρεί σε κάποιες αλλαγές για τα έργα προς Λαύριο χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες.

Η σήραγγα Ηλιούπολης, που θεωρείται κρίσιμο έργο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των Νοτίων Προαστίων λόγω του Ελληνικού, θα είναι μήκους τριών χιλιομέτρων θα ξεκινά από το στρατόπεδο Σακκέτα στον Υμηττό και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, κοντά  στο εμπορικό κέντρο στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος της Γλυφάδας.

Χωρίς τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και χωρίς τη μετατροπή της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο (κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού, με κατάργηση των φαναριών και δημιουργία κόμβων), θα επιδεινωθεί το σημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή. Η Lamda Development σχεδιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας στο Ελληνικό με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της κίνησης στην περιοχή. Και το εμπορικό κέντρο των 130.000 τετραγωνικών μέτρων είναι μόνο ένα από τα έργα που θα προσθέσει κυκλοφορία πέριξ του Ελληνικού.

Ο πρώτος διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού είχε προκηρυχθεί το 2000 επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη χωρίς να υπάρχουν ούτε οι στοιχειώδεις μελέτες. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε το 2007 επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, με αντίστοιχα προβλήματα στις μελέτες. Και αυτός ο διαγωνισμός ακυρώθηκε ενώ στο μεσοδιάστημα οι εργολάβοι της Αττικής Οδού είχαν προτείνει να κατασκευάσουν με δικά τους έξοδα τις επεκτάσεις με παράλληλη χρονική παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα. Η πρόταση είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση Καραμανλή. Από τότε πέρασαν σχεδόν 16 χρόνια χωρίς ουσιαστική εξέλιξη στις τρεις επεκτάσεις.

Παράταση στην υποβολή προσφορών για την Αττική Οδό

Παρατείνεται έως τις 10 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. («ΤΑΙΠΕΔ») ανακοινώνει ότι η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού παρατείνεται έως την 10 Ιουλίου 2023, ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος, GMT + 2)».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!