Αττική Οδός: Με έναν διαγωνισμό και με πρότυπη πρόταση όλες οι επεκτάσεις

Μια νέα κυβέρνηση της ΝΔ θα προχωρήσει τα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού μέσω ενιαίου διαγωνισμού και «πρότυπης πρότασης»

Ο Γ. Καραγιάννης © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Με έναν διαγωνισμό που θα προχωρήσει με το μοντέλο της «πρότυπης πρότασης» επιδιώκει η κυβέρνηση να προχωρήσει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όπως είπε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε πως μια νέα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας θα προχωρήσει τα έργα των επεκτάσεων μέσω ενιαίου διαγωνισμού και «πρότυπης πρότασης». Πρόκειται για έργα όπως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και η κρίσιμη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η πλατφόρμα για την υποδομή «πρότυπων προτάσεων» έχει ήδη ανοίξει. Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία που ψήφισε η απερχόμενη κυβέρνηση, μέσω των «πρότυπων προτάσεων» ένας ιδιώτης ωριμάζει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο και στη συνέχεια έχει πλεονεκτήματα στο διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο, ανεξάρτητα από το εάν επικρατήσει ή όχι. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη η Lamda Development θα ωριμάσει τις μελέτες για την επέκταση προς τα νότια προάστια της Αθήνας  και ότι το υπουργείο προχωρεί σε κάποιες αλλαγές για τα έργα προς Λαύριο χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες.

Η σήραγγα Ηλιούπολης, που θεωρείται κρίσιμο έργο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των Νοτίων Προαστίων λόγω του Ελληνικού, θα είναι μήκους τριών χιλιομέτρων θα ξεκινά από το στρατόπεδο Σακκέτα στον Υμηττό και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, κοντά  στο εμπορικό κέντρο στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος της Γλυφάδας.

Χωρίς τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και χωρίς τη μετατροπή της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο (κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού, με κατάργηση των φαναριών και δημιουργία κόμβων), θα επιδεινωθεί το σημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή. Η Lamda Development σχεδιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας στο Ελληνικό με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της κίνησης στην περιοχή. Και το εμπορικό κέντρο των 130.000 τετραγωνικών μέτρων είναι μόνο ένα από τα έργα που θα προσθέσει κυκλοφορία πέριξ του Ελληνικού.

Ο πρώτος διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού είχε προκηρυχθεί το 2000 επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη χωρίς να υπάρχουν ούτε οι στοιχειώδεις μελέτες. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε το 2007 επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, με αντίστοιχα προβλήματα στις μελέτες. Και αυτός ο διαγωνισμός ακυρώθηκε ενώ στο μεσοδιάστημα οι εργολάβοι της Αττικής Οδού είχαν προτείνει να κατασκευάσουν με δικά τους έξοδα τις επεκτάσεις με παράλληλη χρονική παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα. Η πρόταση είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση Καραμανλή. Από τότε πέρασαν σχεδόν 16 χρόνια χωρίς ουσιαστική εξέλιξη στις τρεις επεκτάσεις.

Παράταση στην υποβολή προσφορών για την Αττική Οδό

Παρατείνεται έως τις 10 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. («ΤΑΙΠΕΔ») ανακοινώνει ότι η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού παρατείνεται έως την 10 Ιουλίου 2023, ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος, GMT + 2)».

ΙΛΥΔΑ
0.29%
1.73
AKTR
-1.35%
5.10
ΔΕΗ
-0.79%
13.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
0.00%
7.72
ΠΕΤΡΟ
0.23%
8.80
ΟΛΠ
-1.26%
39.10
TITC
-0.47%
42.15
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.52
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.29
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.16%
1.27
NOVAL
-0.81%
2.46
ΙΝΤΚΑ
0.16%
3.09
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.31
ACAG
1.01%
6.03
ΑΣΚΟ
-1.39%
3.54
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.67%
3.02
BOCHGR
-0.34%
5.78
ΚΕΚΡ
-0.41%
1.20
ΠΛΑΘ
-0.74%
4.03
ΡΕΒΟΙΛ
-0.61%
1.62
ΕΛΛ
-0.34%
14.60
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.57%
0.35
ΟΠΑΠ
-0.32%
18.52
ΜΥΤΙΛ
0.49%
41.02
ΔΟΜΙΚ
1.21%
2.50
ΦΡΛΚ
0.61%
4.10
ΜΕΡΚΟ
-0.57%
35.00
ΣΑΡ
0.62%
13.04
ΟΤΟΕΛ
0.98%
12.40
ΚΡΙ
0.62%
16.30
ΙΑΤΡ
0.53%
1.90
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
-0.18%
2.83
ΣΠΕΙΣ
0.95%
6.38
ΚΟΡΔΕ
1.86%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.19%
5.13
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
2.18
OPTIMA
-1.52%
15.60
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-1.64%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.78
ΒΙΟΚΑ
-1.75%
1.69
ΠΑΠ
1.17%
2.60
ΙΝΤΕΤ
2.29%
1.12
ΠΕΙΡ
-0.97%
5.10
ΜΙΝ
2.58%
0.48
ΕΤΕ
-0.06%
9.50
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
-1.80%
4.91
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.24%
1.63
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.72%
22.16
ΟΛΘ
1.40%
28.90
ΣΕΝΤΡ
-1.48%
0.33
ΕΕΕ
1.69%
42.20
ΚΟΥΕΣ
0.65%
6.18
ΕΥΔΑΠ
-0.34%
5.94
ΜΙΓ
0.18%
2.76
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
3.64%
0.23
ΔΑΙΟΣ
10.00%
4.40
ΦΑΙΣ
-2.22%
4.15
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-1.09%
9.11
ΝΑΥΠ
-2.70%
0.79
ΙΝΤΕΚ
0.00%
6.41
ΜΑΘΙΟ
-1.27%
0.62
ΚΑΡΕΛ
1.30%
312.00
ΑΤΤ
-0.52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.29
ΕΣΥΜΒ
-0.92%
1.08
ΕΥΡΩΒ
0.56%
2.51
ΚΤΗΛΑ
-2.06%
1.90
ΕΛΣΤΡ
-1.85%
2.12
ΑΔΜΗΕ
0.33%
3.05
DIMAND
0.35%
8.49
ΒΙΟΣΚ
1.37%
1.48
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.45%
1.50
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.81
EVR
0.92%
1.65
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.40
ΑΛΦΑ
-1.33%
2.22
ΟΤΕ
1.70%
15.55
ΜΕΒΑ
2.44%
4.20
ΑΣΤΑΚ
-1.71%
6.90
ΞΥΛΠ
4.21%
0.40
ΙΝΛΟΤ
-0.97%
1.02
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-1.04%
0.95
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.63%
1.90
ΔΑΑ
0.54%
9.30
ΑΝΔΡΟ
0.90%
6.74
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.54%
5.75
ΜΠΕΛΑ
-0.24%
25.34
ΚΟΥΑΛ
-1.14%
1.22
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.24%
2.13
ΑΡΑΙΓ
-1.49%
11.90
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.40%
4.92
ΟΛΥΜΠ
-0.83%
2.40
ΑΒΕ
2.44%
0.42
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-2.58%
5.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.59%
1.24
ΕΛΤΟΝ
-0.45%
1.78
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.71
AEM
-0.45%
4.43
ΒΙΟ
-0.68%
5.84
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.74%
5.46
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
-0.68%
1.46
ΣΠΙ
0.00%
0.58
ΕΒΡΟΦ
1.62%
1.88
ΜΠΡΙΚ
1.18%
2.57