Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Πώς οι Ισπανοί έφτιαξαν 76 σταθμούς μετρό σε οκτώ χρόνια

Περίπου οκτώ χρόνια χρειαστήκαμε στην Αθήνα για τους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά. Γι’ αυτό και πολλούς τους πιάνει κρύος ιδρώτας, όταν σκέφτονται πόσα χρόνια θα απαιτηθούν για τη νέα γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) με τους 15 σταθμούς. Στο έργο, εργοτάξιο του οποίου επισκέφτηκε την εβδομάδα που πέρασε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Οι μηχανικοί υπενθυμίζουν, πάντως, πως οι Ισπανοί κατάφεραν, την περίοδο 1995 – 2003 να φτιάξουν 131 χιλιόμετρα δικτύου μετρό και 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια! Όσοι θεωρούν πως είναι δύσκολο να πιάσουμε το ρεκόρ των Ισπανών επισημαίνουν τα γνωστά επιχειρήματα για τα αρχαία της Αθήνας, τις καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης, κ.ο.κ. «Ας μη φτιάξουμε 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια όπως στη Μαδρίτη, ας φτιάξουμε τους μισούς σε οκτώ χρόνια» λέει η άλλη πλευρά.

Σταθμοί Lego

Οι Ισπανοί πετύχαν αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής μετρό για δύο λόγους, όπως επισημαίνουν στο βιβλίο τους «How Big Things Get Done» ο καθηγητής της Οξφόρδης Bent Flyvbjerg και ο καθηγητής ψυχολογίας Dan Gardner. Πρώτον διαχειρίστηκαν τους 76 σταθμούς σαν Lego καθώς όλοι είχαν τον ίδιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής. Δεύτερον, χρησιμοποίησαν μέχρι και έξι μετροπόντικες ταυτόχρονα ώστε να επιταχύνουν το χρόνο διάνοιξης σηράγγων καθώς γνώριζαν πως κάθε μετροπόντικας μπορεί να διανοίξει περίπου 3 με 6 χιλιόμετρα σε 200 έως 400 ημέρες.

«Το βιβλίο των Flyvbjerg και Gardner πρέπει να μοιραστεί σε κάθε κρατική υπηρεσία» υποστηρίζουν οι μηχανικοί. «Καθώς και σε όσους ασχολούνται με δημόσια ή ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Ώστε να μάθουν πως σχεδόν το 90% των έργων ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση κόστους και χρόνου υλοποίησης με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αλλά και να μάθουν πώς ακριβώς κατασκευάζεται εντός χρόνου και κόστους αυτό το μικρό ποσοστό του 10% των έργων». Οι δύο επιστήμονες δεν κάνουν εκτιμήσεις στο γόνατο. Έχουν αναπτύξει μια βάση δεδομένων με περίπου 16.000 έργα, σε διάφορους τομείς, από ολόκληρο τον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!