THEPOWERGAME
Υψηλότερη θέση στο διεθνές τουριστικό prime interest, εκτιμάται ότι θα κατακτήσουν η Αθήνα, η Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν Έλληνες ξενοδόχοι στο powergame.gr, η Αθήνα, είναι ίσως η μοναδική πρωτεύουσα που προσφέρει στον επισκέπτη έναν συνδυασμό υψηλών προδιαγραφών φιλοξενίας, αναψυχής, πολιτιστικής, business-wellness εμπειρίας, κ.ο.κ.
Η παραπάνω εκτίμηση ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την ολοένα και μεγαλύτερη «άφιξη» νέων ξενοδοχειακών μονάδων (Nyx, Cohort, Moon and Stars, Lighthouse,κ.α.) αλλά και ενός νέου, υποσχόμενου παίκτη στον ξενοδοχειακό κλάδο την Donkey Hotels, που αποτελεί τη συγχώνευση δια απορρόφησης της ξενοδοχειακής αλυσίδας YES! Hotels από την Αθήναιον ΑΕ (Atheaeum Intercontinental Athens).
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας η πληρότητα αυτή τη στιγμή στις μονάδες της Αθήνας κυμαίνεται στο 10%, ενώ το προσεχές καλοκαίρι προβλέπεται να πλησιάσει στο 40%, δεδομένου ότι θα υπάρξει το αναμενόμενο ασφαλές restart στην ταξιδιωτική δραστηριότητα γενικότερα.
Όπως όμως χαρακτηριστικά αναφέρουν, τα πάντα θα εξαρτηθούν από τον αριθμό των εμβολιασμών και την εξέλιξη της πανδημίας COVID-19 όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα υπόλοιπα κράτη.
Τόσο το περιβάλλον της Donkey Hotels, όσο και η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), τοποθετούνται στη «γραμμή» του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, προβλέποντας δηλαδή και εκείνοι, πως οι πρώτοι τουρίστες στην ελληνική πρωτεύουσα θα είναι από τη Μεγάλη Βρετανία και το Ισραήλ.
Ιδίως όσον αφορά στο Ισραήλ, η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια συνάπτει ολοένα και πιο στενές επαφές και συνεργασίες με τις αεροπορικές συνδέσεις των δύο κρατών να ενισχύονται ακόμη περισσότερο. Οι Ισραηλινοί έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για διακοπές στη χώρα μας, ενώ ταυτόχρονα γίνεται έντονη προώθηση τουριστικών πακέτων θεματικού τουρισμού, για τη φθινοπωρινή και χειμερινή σεζόν.
Η ΕΞΑΑΑ πάντως μένει και στο γεγονός ότι το 2020 μετά το πρώτο lockdown η συστηματική προσπάθεια εφαρμογής των μέτρων ασφαλούς διαμονής από τους ξενοδόχους της Αθήνας είχε ως αποτέλεσμα οι Έλληνες και ξένοι επισκέπτες να νιώσουν απόλυτα ασφαλείς στα αθηναϊκά ξενοδοχεία αλλά και στην περιήγηση τους στην πόλη. Μάλιστα σε σχετική έρευνα, εξέφρασαν εμπιστοσύνη για διακοπές στην Αθήνα, δηλώνοντας πως η συνολική εμπειρία τους δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την COVID-19. Αντιθέτως, αυξήθηκε ο βαθμός ικανοποίησής τους.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε σε επικοινωνία με το powergame.gr η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς «θα πρέπει στο φετινό άνοιγμα του τουρισμού να έχουμε υπόψη ότι οι τουρίστες θα έρθουν κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι, όπως άλλωστε είμαστε και εμείς. Για αυτό είναι σημαντικό να αισθανθούν στο μέγιστο την φιλοξενία. Και σε αυτό είμαστε πολύ δυνατοί!».
Ακόμη, επεσήμανε πως η Αθήνα είναι μια παραλιακή πρωτεύουσα και σε συνδυασμό με την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα νησιά του Αργοσαρωνικού θα πρέπει να γίνει ο πιο δημοφιλής προορισμός για όλο τον χρόνο. «Ακόμα κι αν κάποιος δεν έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί ένα μουσείο, έχει τη φύση. Τη θάλασσα και το βουνό. Ακόμα κι αν ο επισκέπτης πρέπει να έρθει για ένα μόνο Σαββατοκύριακο ή για επαγγελματικούς λόγους πρέπει να έχει κατά νου ότι μπορεί να πάρει και ένα μαγιό στις αποσκευές του και να βιώσει την εμπειρία της ποιότητας της θάλασσάς μας που καμιά άλλη πρωτεύουσα δεν μπορεί να του προσφέρει μέσα σε μια ακτίνα μερικών χιλιομέτρων».
Υψηλό ποντάρισμα στην Αθήνα και από τον ΕΟΤ
Λαμβάνοντας υπόψη τη δυσανάλογη ζημιά της Αθήνας σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας (πάνω από 700 εκατ. ευρώ για το 2020) ο ΕΟΤ επιταχύνει την ενίσχυση της καμπάνιας για την Αττική, ως έναν προορισμό που μπορεί να προσελκύει τουρίστες και τους δώδεκα μήνες του χρόνου.
Το προσεχές διάστημα ο ΕΟΤ θα θέσει προτεραιότητα του την Αττική με ειδική διαφημιστική προβολή και ειδική συνεργασία με την περιφέρεια Αττικής ώστε να προβληθεί όσο το δυνατόν καλύτερα το τουριστικό προϊόν με έμφαση τα ξενοδοχεία, τον τουρισμό πολυτελείας και την υψηλή γαστρονομία όπου η Αττική έχει το πλεονέκτημα.
Μάλιστα, η ομάδα του ΕΟΤ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το Παρίσι και τον Οδηγό Michelin και αναμένονται εξελίξεις.
Ωστόσο, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον κλάδο του γιότινγκ που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία, στα ζητήματα ναυταθλητισμού (μαρίνες Αττικής, ναυτικοί όμιλοι) με στόχο να μην χαθεί η χρονιά στον θαλάσσιο τουρισμό, όπως συνέβη το 2020.