Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Στα 115 εκατ. η διαφήμιση των τυχερών παιγνίων το 2022

Χορός εκατομμυρίων ευρώ στην προώθηση και επικοινωνία των τυχερών παιγνίων στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελεγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), το 2022 οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δαπάνησαν σε χορηγίες, διαφημίσεις και προβολή των δραστηριοτήτων πάνω από 115 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην Ετήσια Εκθεση Πεπραγμένων της ΕΕΕΠ για το 2022, πέρυσι εγκρίθηκαν Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) συνολικού ύψους 193 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν σε δαπάνες κυρίως διαφημιστικής προβολής και χορηγιών. Περίπου το 70% αφορα σε διαφημιστική προβολή, το 20% σε χορηγίες και το υπόλοιπο 10% σε άλλες προωθητικές δράσεις.

Σημειώνεται πως  βάσει νόμου, κάθε είδους εμπορική επικοινωνία εγκρίνεται (προϋπολογιστικά) από την ΕΕΕΠ και πλέον, από το 2022 και μετά, ελέγχεται και απολογιστικά. Έτσι το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΕΠ, είχαμε δαπάνες 115 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω 70 εκατ. ευρώ αφορούσε διαφημιστική προβολή, 25 εκατ. χορηγίες και τα υπολοιπα 20 εκατ. ευρώ διάφορες είδους δράσεις εμπορικής πολιτικής (βραβεία, ΕΚΕ, τοποθετήσεις προϊόντος κ.ο.κ.).

Η μερίδα του λέοντος διοχετεύθηκε στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Συνολικά πέρυσι ξοδεύτηκαν 44 εκατ. ευρώ, κυρίως σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ακολουθούν οι χορηγίες με ετήσια δαπάνη ύψους 25 εκατ. ευρω και η διαφήμιση στο διαδίκτυο με ετήσια δαπάνη ύψους 22 εκατ. ευρώ. Τέλος περίπου 10 εκατ. ευρώ διατέθηκαν σε επιβραβεύσεις παικτών. Και οι τεσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες δαπανών, αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από το 90% της περυσινής δαπάνης του κλάδου σε πολιτικές εμπορικής επικοινωνίας.

«Όπως είναι αναμενόμενο», αναφέρει η έκθεση της ΕΕΕΠ, «την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (38%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (21,45%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω διαδικτύου (18,86%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και τέλος, η εξωτερική διαφήμιση (4,87%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα)».

Παράλληλα πέρυσι, η ΕΕΕΠ ενέκρινε 571 ΣΣΕ τα οποία προβλέπουν δαπάνες 193 εκατ. ευρώ. Όπως διευκρινίζει ο διευθυντης Προγραμματισμού Ρύθμισης και Μελετών της ΕΕΕΠ, Δημήτρης Παπαδόπουλος, τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν προϋπολογιστικές δαπάνες που μπορεί να εκτείνονται σε περισσότερο από ένα έτος. Ο ίδιος παραδέχεται ότι με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα, ο κλάδος των επιχειρήσεων τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα, δαπανά ετησίως σε εμπορικες πολιτικές 90 εως 110 εκατ. ευρώ.

Το 2021 για παράδειγμα η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022, πιθανώς λόγω παγκοσμίου κυπέλλου, οι διαφημιστικές δαπάνες ήταν λίγο πιό αυξημένες από το κανονικό. Σημιεώνεται ότι τα 571 ΣΕΕ που ενέκρινε προυπολογιστικά η ΕΕΕΠ μέσα στην προηγούμενη χρονιά, προήλθαν μέσα από 610 συνολικά υποβληθέντα σχέδια. Με βάση δε τα στοιχεία που έδωσε η EEEΠ, στο σύνολο των εγκεκριμένων ΣΣΕ, η δαπάνη για:

ραδιοτηλεοπτικές διαφημίσεις ανέρχεται σε περίπου 58 εκατ. ευρώ,

για χορηγίες σε 50 εκατ. ευρω,

για διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο 31 εκατ. ευρώ,

για επιβραβεύσεις παικτών 20 εκατ. ευρώ

για εξωτερική διαφήμιση 21,5 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα μειωμένη είναι η δαπάνη σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Όπως επισημαίνεται και στην έκθεση της ΕΕΕΠ «εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 1,34%) για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γεγονός που απαιτεί να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους της ΕΕΕΠ ώστε, με τη συνεργασία των κατόχων άδειας, το ποσοστό αυτό να αυξηθεί, τόσο προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφοράς όσο και σε περισσότερο στοχευμένες δράσεις που προωθούν το υπεύθυνο παιχνίδι και την εν γένει προστασία των παικτών από την ανάπτυξη προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!