Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Διxασμένη η αγορά για τις τιμές βενζίνης

Mε αγωνία παρακολουθούν οι παράγοντες της εγχώριας αγοράς το νέο διεθνές «ράλι» των τιμών των υγρών καυσίμων, μετά και την απόφαση του ΟΠΕΚ+ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου. Η τιμή του μπρεντ τη Δευτέρα πλησίασε τα 85 δολάρια ανά βαρέλι, ένα άλμα της τάξης του 6%.

«Αναμένουμε τις επόμενες ημέρες περαιτέρω αύξηση σε αμόλυβδη και πετρέλαιο κίνησης, κάτι που φάνηκε αμέσως μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ. Το Πάσχα είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε στην αντλία τον αριθμό 2 μπροστά στη μέση τιμή του λίτρου πανελλαδικά», δηλώνει στην «Απογευματινή» ο πρόεδρος των πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου.

Τους φόβους του βέβαια δεν συμμερίζονται όλοι οι συνάδελφοί του, οι οποίοι συνιστούν αναμονή, καθώς δεν μπορεί να προεξοφληθεί μια ραγδαία αύξηση στις τιμές των καυσίμων που να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό «σοκ». «Πριν από το Πάσχα των Καθολικών, στατιστικά, συνήθως ανεβαίνει το καύσιμο. Συνυπολογίζουμε την απόφαση του ΟΠΕΚ για μείωση της παραγωγής. Σε δυο τρεις ημέρες θα φανεί αν και πόση αύξηση θα έχουμε στα καύσιμα», αναφέρει από την πλευρά του στην «Ααπογευματινή» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, εξηγώντας: «Μπορεί η τιμή του πετρελαίου μπρεντ -ως χρηματιστηριακό προϊόν- να αυξηθεί, όμως δεν είναι βέβαιο ότι θα δούμε ταυτόχρονη χρηματιστηριακή άνοδο της τιμής του διυλισμένου προϊόντος».

Αμόλυβδη πάνω, ντίζελ κάτω

Πάντως η πορεία των τιμών των καυσίμων -και διεθνώς- φαίνεται ότι παραμένει απρόβλεπτη, καθώς στην αγορά καταγράφηκε τον Μάρτιο και ένα παράδοξο γεγονός: η βενζίνη ανέβηκε, με το πετρέλαιο κίνησης να πέφτει. Παράγοντες της εγχώριας αγοράς θεωρούν ότι το φυσικό αέριο «παρέσυρε προς τα κάτω» και το ντίζελ κίνησης, ενώ αποδίδουν τη μείωση της τιμής στη μειωμένη ζήτηση και στη χονδρική και τη λιανική αγορά: όχι μόνο οι οδηγοί της Ευρώπης έχουν στραφεί σε χρήση οχημάτων που καταναλώνουν άλλα καύσιμα, αλλά -κυρίως- υπάρχει μειωμένη ζήτηση από τις βιομηχανίες.

Συγκεκριμένα, οι χρηματιστηριακές τιμές των διυλιστηρίων της Μεσογείου (Platts) αποδεικνύουν ότι τα δύο προϊόντα δεν ακολουθούν κοινή τροχιά. Στη βενζίνη η τιμή Platts από τα 864,50 δολάρια / τόνο στις 2 Μαρτίου μειώθηκε στις 17 του μηνός στα 845,25 δολάρια / τόνο και έπειτα ακολούθησε ανοδική τροχιά, στα 896 δολάρια / τόνο.

Η τιμή των ελληνικών διυλιστηρίων ακολούθησε ακριβώς το ίδιο σκαμπανέβασμα. Στις 2 Μαρτίου ήταν στα 1,407 ευρώ / λίτρο, στις 17 του μηνός μειώθηκε στα 1,398 ευρώ / λίτρο, για να ανέβει ξανά στις 31 Μαρτίου στα 1,434 ευρώ / λίτρο.

Η μέση τιμή όμως της αμόλυβδης στα πρατήρια δεν υποχώρησε καν στο διάστημα 2-17 Μαρτίου. «Τσίμπησε» μάλιστα από τα 1,897 στα 1,903 ευρώ / λίτρο στις 31 Μαρτίου. Αντιθέτως, στο πετρέλαιο κίνησης η τιμή Platts από τις 2 μέχρι τις 31 του μηνός βούτηξε από τα 855,25 στα 787,5 δολάρια / τόνο. Η τιμή των ελληνικών διυλιστηρίων έπεσε από τα 1,225 ευρώ / λίτρο στα 1,164 ευρώ / λίτρο. Αλλά και η τελική τιμή του ντίζελ έπεσε από τα 1,703 ευρώ / λίτρο στα 1,66 ευρώ / λίτρο για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!