Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Αντιδράσεις ΕΣΕΕ – ΓΣΕΒΕΕ για το νέο ωράριο των καταστημάτων

Επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, απέστειλαν ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ για την τροποποίηση του ωραρίου λειτουργίας στα καταστήματα.

Όπως αναφέρουν, «εν μια νυκτί τροποποιήθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων και άλλαξε ο φορέας παράτασης του εθνικού πλαισίου ωραρίου χωρίς πειστικό λόγο».

Και προσθέτουν: «Θεωρούμε και το έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη ότι πριν από τη λήψη σημαντικών νομοθετικών παρεμβάσεων, που επηρεάζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, είναι αναγκαίο να διεξάγεται ουσιαστική διαβούλευση με τους σχετικούς φορείς εκπροσώπησης».

Ολόκληρη η ανακοίνωση ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ για το ωράριο λειτουργίας καταστημάτων

«Με την παρούσα θέλουμε να εκφράσουμε την απογοήτευση και τον προβληματισμό μας για την τροπολογία με ρυθμίσεις του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, που εισήχθη αιφνιδιαστικά -και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο- στο νομοσχέδιο του υπουργείου σας “Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023 κ.λπ.”

»Σύμφωνα με την τροπολογία προβλέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου, αντί για την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου και τη δεύτερη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων αντί για την πρώτη Κυριακή του Μαΐου.

»Επιπλέον, προβλέπεται η παράταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, πέρα από τις 21:00 και συγκεκριμένα με δυνατότητα λειτουργίας κατά τη διάρκεια της νύχτας και έως τις 06:00 το πρωί, ύστερα από πρόταση του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου προς τον Δήμο, ο οποίος λαμβάνει και τη σχετική απόφαση».

»Με άλλα λόγια, “εν μια νυκτί” τροποποιήθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων και άλλαξε ο φορέας παράτασης του εθνικού πλαισίου ωραρίου χωρίς πειστικό λόγο. Θεωρούμε και το έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη ότι πριν από τη λήψη σημαντικών νομοθετικών παρεμβάσεων, που επηρεάζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, είναι αναγκαίο να διεξάγεται ουσιαστική διαβούλευση με τους σχετικούς φορείς εκπροσώπησης.

»Δυστυχώς, όσον αφορά τις παρεμβάσεις που διαχρονικά έχουν εφαρμοστεί για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, οι απόψεις των κοινωνικών εταίρων, που εκπροσωπούν τη συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν το 85% των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, συστηματικά δεν λαμβάνονται υπόψη.

»Επi του προκειμένου, δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο κυρίως της μεταφοράς της Κυριακής του Μαΐου στις χειμερινές εκπτώσεις. Επιπλέον, δεν καταλαβαίνουμε τον λόγο που το υφιστάμενο επιτυχημένο και αποτελεσματικό σύστημα λήψης απόφασης για τη διεύρυνση του ωραρίου πέρα από τις 21:00 το βράδυ τροποποιείται και η αρμοδιότητα μεταφέρεται στους δήμαρχους από τα περιφερειακά συμβούλια (που είχαν και υπό μία έννοια εξακολουθούν να έχουν τη σχετική αρμοδιότητα, καθώς η διάταξη δεν έχει καταργηθεί -άρθρο 186, περ. ΙΙΔ’, παρ. 1 Ο). Ιδιαίτερα αρνητικά αξιολογούμε επίσης και τη ρητή αναφορά της δυνατότητας που έχουν πλέον οι δήμαρχοι να επεκτείνουν το εθνικό πλαίσιο μέχρι τις 06:00 την άλλη ημέρα το πρωί, ώρα έναρξης του ωραρίου της επόμενης ημέρας, δίνοντάς τους ουσιαστικά τη δυνατότητα για ωράριο 24 ωρών και 7 ημερών την εβδομάδα.

»Θυμίζουμε εδώ ότι, μέχρι σήμερα, τα περιφερειακά συμβούλια έδιναν στους Εμπορικούς Συλλόγους το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν “λευκές νύχτες” (που αναφέρονται ως λόγος στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας) μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα και οι Εμπορικοί Σύλλογοι ήταν απόλυτα ικανοποιημένοι με τη διεύρυνση αυτή του ωραρίου. Η συγκεκριμένη ρύθμιση για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αποτελεί μια ιδιαίτερα και σε κάθε περίπτωση δυσμενή συνθήκη, καθώς δίνεται στους δημάρχους η δυνατότητα όχι απλά να δίνουν άδεια για μία και μοναδική διεύρυνση κατ’ έτος (όπως συνήθως συμβαίνει στις “λευκές νύχτες”) αλλά να καθορίσουν εκτεταμένα χρονικά διαστήματα λειτουργίας όλων των καταστημάτων κάθε είδους με συνεχή 24ωρη λειτουργία.

»Πρώτον, έχουμε τον δικαιολογημένο φόβο ότι θα επιδιωχθεί από πολλούς τοπικούς δήμαρχους η δημιουpγία “ειδικών” Εμπορικών Συλλόγων (στην ουσία σωματείων-φαντασμάτων) με μόνο σκοπό να προτείνουν διευρύνσεις του ωραρίου, φαινόμενο που έχει επισημανθεί και στο παρελθόν.

»Δεύτερον, στην τρέχουσα συγκυρία όπου η ακρίβεια έχει απομειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών η οποιαδήποτε διεύρυνση ωραρίου, πέραν της συνήθως μίας και εξαιρετικής “λευκής νύχτας” ανά δήμο κατ’ έτος, δεν θα προσφέρει επιπλέον τζίρο, αλλά μόνο επιπλέον κόστη.

»Τρίτον, ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι η κατάσταση στην ελληνική οικονομία και στα εισοδήματα των νοικοκυριών βελτιώνεται, η λειτουργία 24 ώρες το 24ωρο ειδικά για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις επιφυλάσσει μόνο τη βιολογική εξάντληση επιχειρηματιών και εργαζομένων, αλλά και τη μεταφορά τζίρου και εισοδήματος από τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις προς τις μεγάλες που έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν τα επιπλέον κόστη, να οργανώσουν καλύτερα τον χρόνο εργασίας, ενώ παράλληλα διαθέτουν τους πόρους για μεγαλύτερη και αποτελεσματικότερη προβολή των προϊόντων τους, εντείνοντας τον “θεσμικό” ιδιότυπο αθέμιτο ανταγωνισμό προς τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

»Κύριε υπουργέ, με βάση τα παραπάνω, σας καλούμε άμεσα να διαβουλευτείτε μαζί μας ώστε να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες νομοθετικές διορθώσεις. Υπενθυμίζουμε ότι οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που επηρεάζονται από τις σχετικές ρυθμίσεις είναι περισσότερες από 200.000 και απασχολούν περί τα 500.000 άτομα.

»Σε αυτές τις επιχειρήσεις η αιφνιδιαστική τροποποίηση του ωραρίου λειτουργίας εκτός από την έντονη δυσαρέσκεια έχει προκαλέσει και έντονο προβληματισμό για το μέλλον».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!