THEPOWERGAME
Ο τουρισμός είναι το δυνατό σημείο της Ελλάδας και, όπως όλα δείχνουν, φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά. Για ποιους λόγους, όμως, οι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα και ποια είναι τα αδύναμα στοιχεία που πρέπει να βελτιωθούν;
Μπορεί το πακέτο «ήλιος – θάλασσα» να είναι το κυρίαρχο, ωστόσο οι ταξιδιώτες πλέον είναι πολύ πιο απαιτητικοί απ’ ό,τι παλαιότερα και αναζητούν -εκτός από κάποιες αυτονόητες παροχές- διάφορες επιπλέον εμπειρίες. Στο ετήσιο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ αναφέρονται αναλυτικά οι επιδόσεις της Ελλάδας, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από τα σχόλια των τουριστών που ήρθαν για διακοπές, στις διάφορες online πλατφόρμες. Το 80% των σχολίων προέρχεται από δύο κατηγορίες τύπου ταξιδιών, το 47% αντιστοιχεί σε ταξίδια ζευγαριών και το 33% σε οικογενειακά ταξίδια.
Στην Ελλάδα τις περισσότερες θετικές κριτικές το 2022 έλαβε η κατηγορία φαγητού-ποτού (193.000 αναφορές) και κυρίως το πρωινό. Ακολούθησε η κατηγορία εγκατάσταση (establishment) με 106.000 αναφορές, εκ των οποίων οι περισσότερες περιείχαν τη λέξη ξενοδοχείο, και αμέσως μετά η κατηγορία του προσωπικού.
Ακολούθησαν η κατηγορία της εμπειρίας (experience) με 85.000 αναφορές και η κατηγορία της καθαριότητας με 69.000 αναφορές. Περίπου 41 χιλ. θετικές αναφορές προέκυψαν στην κατηγορία παραλία, με τις περισσότερες αναφορές να περιέχουν τη λέξη-κλειδί «θάλασσα». Ακολούθησε στην έβδομη θέση η κατηγορία της εξυπηρέτησης και η κατηγορία διασκέδαση, με κύριες λέξεις αναφοράς την «ομάδα διασκέδασης» (animation team). Στην ένατη θέση βρέθηκε η κατηγορία της ατμόσφαιρας (ambience) και λέξη-κλειδί η «ησυχία». Τέλος, στη δέκατη θέση βρέθηκε η κατηγορία spa και λέξη-κλειδί το «μασάζ».
Αρνητικά σχόλια για ποτά, κλιματισμό και φασαρία
Και ενώ στο φαγητό πάμε καλά, στο ποτό εντοπίζεται μεγάλο πρόβλημα. Στην πρώτη θέση με 55.000 αναφορές βρέθηκε η κατηγορία φαγητού-ποτού, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί «ποτό». Ακολούθησε η κατηγορία δωματίου, με αρνητικά σχόλια για το θέμα του «κλιματισμού» και αμέσως μετά ακολούθησε η κατηγορία των τεχνικών εγκαταστάσεων, που είχαν σχέση με τη λέξη-κλειδί «νερό». Οι αρνητικές αναφορές που περιείχαν τη λέξη νερό ανέφεραν συγκεκριμένα παγωμένο νερό στις πισίνες, ελλιπή καθαρισμό των πισίνων, καθώς και έλλειψη ζεστού νερού στο μπάνιο κατά τη διαμονή.
Αρνητικά σχόλια έλαβε η χώρα για την κατηγορία της καθαριότητας, με λέξη-οδηγό τη «βρoμιά», όπως και τη «φασαρία». Η κατηγορία του μπάνιου επίσης δέχτηκε αρνητικά σχόλια, όπως η κατηγορία τοποθεσία, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί «ταξί», κυρίως λόγω της έλλειψης σύνδεσης με λιμάνια και αεροδρόμια.
Ο δυνατός ήχος στη διασκέδαση ή η έλλειψη διασκέδασης ήταν επίσης λόγοι που βαθμολογήθηκαν αρνητικά από τους τουρίστες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας πέρυσι. Αρκετές χιλιάδες αρνητικές κριτικές δέχτηκαν και οι ελληνικές παραλίες.
Επίσης, ενδεικτικά για την επιλογή του προσωπικού είναι τα αρνητικά σχόλια για την επικοινωνία, με κύριο άξονα τη δυσκολία επικοινωνίας με το προσωπικό, λόγω της κακής χρήσης πρωτίστως των αγγλικών και δευτερευόντως των γερμανικών.