Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Φαβορί και αουτσάιντερ για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού

Επαφές με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές είχαν στελέχη της Lockheed Martin. Η εταιρεία ενδιαφέρεται για το νέο συμβόλαιο ύψους 5-6 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, και δεν το κρύβει.

«Εργαζόμαστε για να προσφέρουμε αναβαθμισμένες ναυτικές ικανότητες στο Ελληνικό Ναυτικό και μια οικονομική ευκαιρία στην Ελλάδα με τις φρεγάτεςMulti-MissionSurfaceCombatant. Αυτή την εβδομάδα μια ομάδα μας επισκέφτηκε ελληνικά ναυπηγεία για να συζητήσει πώς μπορούμε να συνεργαστούμε για να παραδώσουμε αυτήν την δυνατότητα στην Ελλάδα», αναφέρει το tweet της εταιρείας.

H εταιρεία σημειώνει ότι μπορεί να συνδράμει τη χώρα στην αμυντική της θωράκιση, να της προσφέρει ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό όπλο στη θάλασσα αλλά και τον κυβερνοχώρο και ταυτόχρονα να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.

Ωστόσοτο που θα καταλήξει το μεγάλο αυτό συμβόλαιο των τεσσάρων φρεγατών, συνιστά ένα πολυπαραγοντικό σύστημα. Οι Αμερικάνοι ήδη έχουν αναλάβει την αναβάθμιση των F-16 σε F-16 Viper και αν προχωρήσει το νέο συμβόλαιο με τη Lockheed Martin για ταF-22, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να της ανατεθεί και το συμβόλαιο των φρεγατών. Η Lockheed Martin είναι ένας παραδοσιακός συνεργάτης της χώρας στον αμυντικό τομέα, αφού ήταν συνιδρυτής της ΕΑΒ και σήμερα συμπράττει στις δραστηριότητες της αμυντικής κρατικής βιομηχανίας σε ποσοστό πάνω από 80%.

Από την άλλη πλευρά οι Γάλλοι της Naval έχουν καλές πιθανότητες, καθώς οι δικές τους φρεγάτες ταιριάζουν καλύτερα στη Μεσόγειο Θάλασσα παρά στον ανοικτό ωκεανό που είναι σχεδιασμένες οι φρεγάτες, Άγγλων, Αμερικανών και Ολλανδών.

Oι Γερμανοί της Thyssen Group, παρόλο που ποτέ μην λες «ποτέ», είναι δύσκολο να αναλάβουν στο συμβόλαιο αυτό. Ως πρώην ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δεν έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στην χώρα μας. Αντίθετα η εταιρεία αποχώρησε από τα ναυπηγεία καταγγέλλοντας μάλιστα τις συμβάσεις που είχε με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Εξάλλου το γεωπολιτικό παιχνίδι που διαδραματίζεται το τελευταίο διάστημα, δείχνει την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα με το Βερολίνο.

Λιγότερο πιθανό είναι να «παίξουν» οι Βρετανοί της Babcok, που επισκέφθηκαν επίσης τη χώρα μας, αλλά και οι Ολλανδοί της Damien Shipyards. Οι τελευταίοι ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τοoutsiderστην περίπτωση που οι δεινόσαυροι (Αμερικάνοι, Γερμανοί, Γάλλοι) στυλώσουν τα πόδια και δεν κάνουν πίσω στις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Εξάλλου και οι Γερμανοί πρόσφατα απέκτησαν Ολλανδικές φρεγάτες, παρά το γεγονός ότι παράγει και η εγχώρια βιομηχανία τους.

Τέλος υπάρχει και μια σειρά παραγόντων, εντός και εκτός Ελλάδος, που πιέζει για την μη υλοποίηση ή τη μερική υλοποίησή του συμβολαίου των φρεγατών που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή επιθυμούν την μείωση της αμυντικής ικανότητας της χώρας, αλλά επειδή εκτιμούν ότι άλλου είδους αμυντικά συστήματα, θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την αμυντική θωράκιση της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!