Γ.Δ.
1549.32 -0,09%
ACAG
-1,17%
5.91
AEM
+0,61%
4.6245
BOCHGR
+0,40%
5.08
CENER
-0,94%
9.51
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,49%
8.2
EVR
+2,01%
1.52
NOVAL
-1,01%
2.445
OPTIMA
0,00%
13.4
TITC
+4,10%
45.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,53%
1.93
ΑΒΕ
-0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+3,48%
4.315
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.784
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.87
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.27
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,64%
0.738
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΙΟ
-1,80%
6.01
ΒΙΟΚΑ
-1,35%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+2,10%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,19%
18.68
ΔΑΑ
-0,12%
8.57
ΔΑΙΟΣ
-1,16%
3.4
ΔΕΗ
-0,60%
13.19
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.715
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,12%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.925
ΕΕΕ
-0,89%
33.4
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.776
ΕΛΒΕ
+3,77%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,82%
2.16
ΕΛΛ
-0,34%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,89%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.49
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,90%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
-0,07%
8.38
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+3,04%
6.1
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.423
ΕΧΑΕ
0,00%
4.965
ΙΑΤΡ
+1,05%
1.92
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.352
ΙΛΥΔΑ
+2,60%
1.775
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.15
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-1,09%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+1,33%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
6.32
ΚΡΙ
+1,58%
16.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,05%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
+2,38%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+8,02%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,62%
3.23
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+2,63%
2.34
ΜΕΡΚΟ
+2,07%
39.4
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,02%
21.36
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,87%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,80%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+2,17%
2.35
ΜΠΤΚ
+9,22%
0.77
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.76
ΝΑΚΑΣ
+3,16%
3.26
ΝΑΥΠ
-0,25%
0.786
ΞΥΛΚ
+2,51%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,37%
27.3
ΟΛΠ
-0,66%
29.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,61%
0.783
ΟΤΕ
-1,88%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.94
ΠΑΙΡ
+3,94%
1.055
ΠΑΠ
+0,78%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,55%
4.381
ΠΕΡΦ
0,00%
5.5
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.18
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.07
ΠΛΑΚΡ
+1,36%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.69
ΣΑΡ
-0,87%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.105
ΧΑΙΔΕ
-0,73%
0.68

Φαβορί και αουτσάιντερ για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού

Επαφές με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές είχαν στελέχη της Lockheed Martin. Η εταιρεία ενδιαφέρεται για το νέο συμβόλαιο ύψους 5-6 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, και δεν το κρύβει.

«Εργαζόμαστε για να προσφέρουμε αναβαθμισμένες ναυτικές ικανότητες στο Ελληνικό Ναυτικό και μια οικονομική ευκαιρία στην Ελλάδα με τις φρεγάτεςMulti-MissionSurfaceCombatant. Αυτή την εβδομάδα μια ομάδα μας επισκέφτηκε ελληνικά ναυπηγεία για να συζητήσει πώς μπορούμε να συνεργαστούμε για να παραδώσουμε αυτήν την δυνατότητα στην Ελλάδα», αναφέρει το tweet της εταιρείας.

H εταιρεία σημειώνει ότι μπορεί να συνδράμει τη χώρα στην αμυντική της θωράκιση, να της προσφέρει ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό όπλο στη θάλασσα αλλά και τον κυβερνοχώρο και ταυτόχρονα να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.

Ωστόσοτο που θα καταλήξει το μεγάλο αυτό συμβόλαιο των τεσσάρων φρεγατών, συνιστά ένα πολυπαραγοντικό σύστημα. Οι Αμερικάνοι ήδη έχουν αναλάβει την αναβάθμιση των F-16 σε F-16 Viper και αν προχωρήσει το νέο συμβόλαιο με τη Lockheed Martin για ταF-22, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να της ανατεθεί και το συμβόλαιο των φρεγατών. Η Lockheed Martin είναι ένας παραδοσιακός συνεργάτης της χώρας στον αμυντικό τομέα, αφού ήταν συνιδρυτής της ΕΑΒ και σήμερα συμπράττει στις δραστηριότητες της αμυντικής κρατικής βιομηχανίας σε ποσοστό πάνω από 80%.

Από την άλλη πλευρά οι Γάλλοι της Naval έχουν καλές πιθανότητες, καθώς οι δικές τους φρεγάτες ταιριάζουν καλύτερα στη Μεσόγειο Θάλασσα παρά στον ανοικτό ωκεανό που είναι σχεδιασμένες οι φρεγάτες, Άγγλων, Αμερικανών και Ολλανδών.

Oι Γερμανοί της Thyssen Group, παρόλο που ποτέ μην λες «ποτέ», είναι δύσκολο να αναλάβουν στο συμβόλαιο αυτό. Ως πρώην ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δεν έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στην χώρα μας. Αντίθετα η εταιρεία αποχώρησε από τα ναυπηγεία καταγγέλλοντας μάλιστα τις συμβάσεις που είχε με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Εξάλλου το γεωπολιτικό παιχνίδι που διαδραματίζεται το τελευταίο διάστημα, δείχνει την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα με το Βερολίνο.

Λιγότερο πιθανό είναι να «παίξουν» οι Βρετανοί της Babcok, που επισκέφθηκαν επίσης τη χώρα μας, αλλά και οι Ολλανδοί της Damien Shipyards. Οι τελευταίοι ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τοoutsiderστην περίπτωση που οι δεινόσαυροι (Αμερικάνοι, Γερμανοί, Γάλλοι) στυλώσουν τα πόδια και δεν κάνουν πίσω στις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Εξάλλου και οι Γερμανοί πρόσφατα απέκτησαν Ολλανδικές φρεγάτες, παρά το γεγονός ότι παράγει και η εγχώρια βιομηχανία τους.

Τέλος υπάρχει και μια σειρά παραγόντων, εντός και εκτός Ελλάδος, που πιέζει για την μη υλοποίηση ή τη μερική υλοποίησή του συμβολαίου των φρεγατών που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή επιθυμούν την μείωση της αμυντικής ικανότητας της χώρας, αλλά επειδή εκτιμούν ότι άλλου είδους αμυντικά συστήματα, θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την αμυντική θωράκιση της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!