Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τι αναζητούν οι millennials που εργάζονται στον ξενοδοχειακό τομέα

Ανάγκη να χρησιμοποιούν στη δουλειά τους τις δεξιότητες και ικανότητές τους έχουν οι millennials που εργάζονται στον ξενοδοχειακό τομέα, ενώ για τους ανθρώπους της ίδιας γενιάς, που ακόμα σπουδάζουν σε τουριστικές σχολές, ο μισθός φαίνεται πως έχει συγκριτικά περισσότερη σημασία. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα των δρων Παπαβασιλείου και Στεργίου, από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 350 ατόμων της συγκεκριμένης γενιάς ( όσες και όσοι έχουν γεννηθεί πριν το 2000 και μετά το 1981) και συγκεκριμένα 165 φοιτητριών και φοιτητών και 185 εργαζομένων σε ξενοδοχεία.

«Ίσως το πιο σημαντικό εύρημα της έρευνας να είναι αυτό που δείχνει ότι η μετάβαση από τις σπουδές στην εργασία αποτελεί κρίσιμη περίοδο για την απόκτηση αξιών, που μετέπειτα θα χαρακτηρίσουν τη συμπεριφορά της συγκεκριμένης γενιάς στον χώρο εργασίας. Όταν κάποιος περνάει από τις σπουδές στην αγορά εργασίας, η σημασία των γνωστικών και κοινωνικών αξιών αυξάνεται, σε σχέση με όταν ακόμα σπουδάζει» σημειώνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ερευνητής και ακαδημαϊκός υπότροφος δρ Μανώλης Παπαβασιλείου και προσθέτει ότι στο πλαίσιο της έρευνας έγινε συγκριτική μελέτη 25 εργασιακών αξιών, κατηγοριοποιημένων σε τέσσερις διαστάσεις (κοινωνικές, γνωστικές, υλικές και κύρους).

«Οι εργαζόμενοι millennials σε ξενοδοχεία δίνουν σημαντικά περισσότερη σημασία στο να εργάζονται σε μια δουλειά στην οποία μπορούν να κάνουν χρήση των ικανοτήτων τους, σε σχέση με τους millennials που είναι φοιτητές σε σχολές τουρισμού. Το ίδιο συνέβη και με τη σημασία που απέδωσαν στο να εργάζονται σε μια δουλειά που να βοηθά τους συνανθρώπους τους. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι τόσο οι φοιτητές όσο και οι εργαζόμενοι Millennials έδωσαν την ίδια χαμηλή σημασία – τη χαμηλότερη σε σχέση με τις άλλες τρεις διαστάσεις εργασιακών αξιών – στη διάσταση του κύρους. Η σημασία της εξουσίας και της επιρροής στην εργασία είχαν τη λιγότερη σημασία στο υπό εξέταση δείγμα» επισημαίνει ο δρ Παπαβασιλείου, με βάση τα ευρήματα της έρευνας, στην οποία επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο δρ Δημήτριος Στεργίου.

Χάρη στην έρευνα, συμπλήρωσε, η απάντηση στο ερώτημα «πώς μπορείτε να προσεγγίσετε τους Έλληνες millenials στον εργασιακό χώρο» γίνεται ευκολότερη, δεδομένου ότι μέχρι πρόσφατα τα δεδομένα από την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη συγκεκριμένη γενιά προέρχονταν κυρίως από κράτη με διαφορετική κουλτούρα και επίπεδο ανάπτυξης, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς: «η παροχή εξουσίας στην εργασία ή η δυνατότητα άσκησης επιρροής στη λήψη αποφάσεων δεν αποτελούν χρήσιμους τρόπους προσέγγισης εργαζομένων που ανήκουν στη γενιά των Millennials στην Ελλάδα. Αντίθετα, το να τους προσφέρεις την ευκαιρία να κάνουν χρήση των ικανοτήτων τους ή/και να τους κρατάς το ενδιαφέρον αμείωτο στον εργασιακό χώρο, αποτελούν προτεινόμενους τρόπους προσέγγισης τους» εξήγησε.

Αναλυτικότερα, βαθμολογώντας από το 1 (καθόλου σημαντικό) έως το 5 (εξαιρετικά σημαντικό) τις διάφορες αξίες σε σχέση με την εργασία, αμφότερες οι κατηγορίες των millenials (εργαζόμενοι/ες και φοιτητές/τριες) δείχνουν να ενδιαφέρονται πολύ για τις ώρες δουλειάς (4,42/5 και οι δύο), την εργασιακή ασφάλεια (στην οποία όσοι ακόμα σπουδάζουν «έδωσαν» βαθμό 4,38 και οι εργαζόμενοι 4,42) και την υποστηρικτική εργοδοσία (4,36 και 4,59 αντίστοιχα). Και οι δύο κατηγορίες επιθυμούν επίσης, με μικρές διαφορές, την αναγνώριση και τη διαρκή μάθηση. Όμως οι εργαζόμενοι θεωρούν τη χρήση των ικανοτήτων τους στη δουλειά σημαντικότερη από ό,τι πιστεύουν ότι είναι όσοι σπουδάζουν (4,12 έναντι 3,90), ενώ έχει περισσότερη σημασία για αυτούς και η προσφορά βοήθειας προς άλλους ανθρώπους μέσω της δουλειάς τους (4,01 έναντι 3,74), αλλά και ο αντίκτυπος της εργασίας τους (3,49 έναντι 3,24).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!