Online αγορές: 7 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν από το Διαδίκτυο

Σε 68% από 58% το 2021 αυξήθηκε το 2022 το ποσοστό των Ελλήνων που κάνουν online τις αγορές τους. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ολλανδία

e-commerce © 123rf.com

Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζουν οι διαδικτυακές αγορές στην Ελλάδα, έπειτα από το ξέσπασμα της πανδημίας. Επτά στους 10 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου επιλέγουν τις online αγορές. Πρωταθλήτρια η Ολλανδία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν μόλις χρόνο: από 58% το 2021, το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες έφτασε στο 68% το 2022.

Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το 2022 το 75% των ατόμων, ηλικίας 16 έως 74 ετών στην Ε.Ε., είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Ο πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη είναι οι Ολλανδοί, όπου το 2022 το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Ακολουθεί η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%. Στον αντίποδα, μακριά από το e-shopping βρίσκονται ακόμη αγορές όπως αυτή της Βουλγαρίας, όπου ποσοστό λιγότερο από το 50% των χρηστών του Διαδικτύου κάνει online αγορές (49%).

Μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες που είδαν τις online αγορές να εκτοξεύονται είναι η Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), η Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), η Τσεχία και η Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).

Τι αγοράζουν

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ήταν και το 2022 οι πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές αγορές για τους Ευρωπαίους, με το 42% των online αγοραστών να κάνει μια αντίστοιχη αγορά το περασμένο έτος. Η δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία για το e-shopping στην Ευρώπη είναι οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%).

Ακολουθούν τα καλλυντικά και τα προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), τα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες, και τα αθλητικά είδη – εκτός αθλητικών ενδυμάτων – με 14% η κάθε κατηγορία).

Συνεργατική οικονομία

Το 2022, μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου στην Ε.Ε., το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα. Επίσης, το 6% νοίκιαζε καταλύματα online μέσα από υπηρεσίες τύπου Airbnb, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.

Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.

ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
DIMAND
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00