Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τέλος στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια – Έρχονται νέες αυξήσεις

Όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι low-cost αεροπορικές εταιρείες, τα ταξίδια έγιναν προσιτά για πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων παγκοσμίως. Μετά την αναταραχή που προκάλεσε στις μετακινήσεις η πανδημία, η ανάκαμψη των ταξιδιών έρχεται αντιμέτωπη με μια νέα πρόκληση, αυτήν της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Οι αεροπορικοί ταξιδιώτες θα πρέπει να περιμένουν υψηλότερους ναύλους έως και 29%, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για το κλίμα. Με την αεροπορική βιομηχανία να αποτελεί έναν κλάδο με υψηλές εκπομπές άνθρακα, η ΕΕ έδωσε την αρχική έγκριση για την εφαρμογή κανονισμών που αναγκάζουν τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν πλέον πολλά από τα δικαιώματα CO2 που χρειάζονται στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών αερίων, προκειμένου να καλύψουν τη ρύπανση που προκαλούν. Έτσι, εκτιμάται ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θα αυξηθούν έως και 10 ευρώ ανά πτήση.

Με τους κανόνες αυτούς, θα καταργηθεί σταδιακά έως το 2026 η δυνατότητα των αεροπορικών εταιρειών να λαμβάνουν δωρεάν ένα σημαντικό μέρος των δικαιωμάτων CO2 που χρειάζονται. Ταυτόχρονα, ο συνολικός αριθμός των δικαιωμάτων CO2 θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου, κάτι που οι αναλυτές αναμένουν ότι θα αυξήσει το κόστος της ρύπανσης.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), είπε σε συνέδριο του κλάδου ότι η ΕΕ «κάνει μια μεγάλη αλλαγή πολιτικής», που θα αλλάξει «τα οικονομικά του κλάδου». Αυτό «θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες, αύξηση των ναύλων και χαμηλότερη ζήτηση».

Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια στην Ευρώπη

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times, το αεροπορικό λόμπι Airlines for Europe (A4E) εκτιμά ότι οι ναύλοι σε κόμβους της ΕΕ όπως το Άμστερνταμ, το Παρίσι και η Φρανκφούρτη θα αυξηθούν περίπου 23% έως 29%. Κάτι που υπολογίζεται σε έως και 17% λιγότερους επιβάτες που ταξιδεύουν μέσω κόμβων της ΕΕ.

Πριν από λίγους μήνες ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, είχε δηλώσει ότι η αύξηση των περιβαλλοντικών φόρων, μαζί με τις υψηλότερες τιμές του πετρελαίου, σήμαινε ότι η εποχή των φθηνών ναύλων είχε τελειώσει.

Ο διευθύνων σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου πριν από λίγες ημέρες δήλωσε ότι «οι μέρες των φθηνών πτήσεων έχουν πλέον παρέλθει».

Ο Jaime Rowbotham, αναλυτής της Deutsche Bank, προβλέπει ότι η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air θα δαπανήσουν συνολικά 785 εκατομμύρια ευρώ για δικαιώματα CO2 το οικονομικό έτος 2023, που ισοδυναμούν με περίπου 2,60 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτά θα ανέλθουν στα 2,25 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Το κόστος συμμόρφωσης με το EU ETS θα αυξηθεί στα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ για τις έξι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες εντός της ΕΕ το 2027, εκτίμησε ο Alex Irving, αναλυτής της Bernstein. Υπογράμμισε ότι «οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να το απορροφήσουν και θα πρέπει να αυξήσουν τις τιμές, μεταξύ οκτώ και δέκα ευρώ ανά ταξίδι μετ’ επιστροφής».

Οι άδειες EU ETS δίνουν στον κάτοχο το δικαίωμα να εκπέμπει έναν τόνο CO2. Τα έσοδα από EU ETS διατίθενται σε προγράμματα για την προώθηση της χρήσης Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF).

Οι εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται στις διεθνείς πτήσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!