Γ.Δ.
1618.19 +0,00%
ACAG
-0,49%
6.13
AEM
-0,84%
4.507
AKTR
-1,10%
5.39
BOCHGR
+1,87%
5.44
CENER
-0,53%
9.45
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,49%
8.28
EVR
-0,86%
1.73
NOVAL
+0,79%
2.56
OPTIMA
-0,28%
14
TITC
-1,08%
41.2
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,22%
2.3
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
-0,53%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,23%
4.3
ΑΛΦΑ
-0,77%
1.8755
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,23%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,62%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,20%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+0,57%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.915
ΒΙΟΣΚ
-0,97%
1.535
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,53%
18.8
ΔΑΑ
+4,31%
8.67
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
0,00%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,71%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,58%
0.386
ΕΒΡΟΦ
-1,02%
1.935
ΕΕΕ
+2,24%
40.08
ΕΚΤΕΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.19
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.275
ΕΛΠΕ
-1,37%
7.93
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,18%
1.836
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.12
ΕΤΕ
-0,37%
8.616
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
6.05
ΕΥΡΩΒ
+0,36%
2.493
ΕΧΑΕ
+0,51%
4.975
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.04
ΙΚΤΙΝ
+0,56%
0.362
ΙΛΥΔΑ
-1,42%
1.74
ΙΝΛΙΦ
-0,62%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.304
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.29
ΚΡΙ
-0,61%
16.4
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,99%
0.804
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,09%
22.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
+0,53%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
27.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
+0,41%
2.43
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+1,03%
37.34
ΝΑΚΑΣ
+3,18%
3.24
ΝΑΥΠ
-4,59%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,05%
28.8
ΟΛΠ
-0,45%
33.5
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,11%
16.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,40%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,90%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
+1,15%
2.64
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.795
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.36
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,23%
4
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
-1,33%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,71%
1.725
ΣΑΡ
-1,27%
12.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-0,93%
4.24
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

ΙΕΛΚΑ: Σχεδόν 350 ευρώ εξοικονομούν τα νοικοκυριά από τις προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ

Τα ελληνικά νοικοκυριά γλίτωσαν 350 ευρώ από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2021, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, κερδίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη όπως φαίνεται στο σχήμα 1

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 350 ευρώ ετησίως για το 2020, με τη μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια να είναι πάνω από 300 ευρώ. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 7 χρόνια πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2020 έχει διαμορφωθεί σε 20%. Αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα.

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 44% το 2020, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!