THEPOWERGAME
Στις 14 Μαρτίου υποβάλλονται οι προσφορές στον διαγωνισμό για την επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ που μπορεί να ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ με τις προαιρέσεις. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε σήμερα και περιλαμβάνει δύο προαιρέσεις υπέρ του δημοσίου και συγκεκριμένα την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Πασσαρώνος στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ και την κατασκευή του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά συνολικού προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
- Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χιλιομετρική Θέση 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
- Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ .Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Συγκεκριμένα στα έργα που θα κατασκευασθούν, περιλαμβάνονται:
- Η ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).
- Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα “Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι ανισόπεδων κόμβων:
- Του Ανισόπεδου Κόμβου Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1) ο οποίος επιτρέπει την εξυπηρέτηση των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας από την Ιόνια Οδό και έχει μορφή «διαμαντιού».
- Του Ανισόπεδου Κόμβου Γραμμενοχωρίων (Κ2) ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Κόντσικας, Λοφίσκου, Πετραλώνων, Περάτη, Γραμμένου, Βαγενιτίου και Πολύλοφου με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή «διαμαντιού».
- Του Ανισόπεδου Κόμβου Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1) από Χ.Θ. 21+940 έως Χ.Θ. 23+441 που προορίζεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο που προβλέπεται να διαμορφωθεί με μορφή «αριστερής τρομπέτας».
- Του Ανισόπεδου Κόμβου Ζίτσας (Κ4) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών της Δ.Ε. Ζίτσας αλλά και των οικισμών Πετσάλι, Νεοχώρι και Λαψίστα με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή «διαμαντιού».
- Του Ανισόπέδου Κόμβου Καρυών (Κ5) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Καρυών, Ασφάκας, Πετσαλίου αλλά και οικισμών του Κεντρικού Ζαγορίου και έχει μορφή «διαμαντιού».
- Του Ανισόπεδου Κόμβου Καλπακίου (Κ6) που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση περιοχών της Φλώρινας – Καστοριάς και θα εξυπηρετήσει μετακινήσεις που γίνονται για τουρισμό/αναψυχή προς τα Ζαγοροχώρια και τον Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου. Ο Α/Κ διαμορφώνεται ως κόμβος σε δύο επίπεδα μισού τριφυλλιού με τους κλάδους να βρίσκονται σε συμμετρικά αντίθετα τεταρτημόρια.