Γ.Δ.
1480.98 +0,77%
ACAG
-1,01%
5.88
BOCHGR
-0,22%
4.59
CENER
+0,11%
9.45
CNLCAP
-2,03%
7.25
DIMAND
+1,08%
8.4
EVR
+0,67%
1.505
NOVAL
+0,65%
2.325
OPTIMA
-1,55%
12.74
TITC
-1,00%
39.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+8,53%
1.654
ΑΒΕ
+2,24%
0.456
ΑΔΜΗΕ
+3,69%
2.67
ΑΚΡΙΤ
-4,73%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.555
ΑΛΦΑ
0,00%
1.617
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
10.19
ΑΣΚΟ
+5,38%
2.94
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
-0,92%
8.64
ΑΤΤ
+4,35%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
+2,74%
2.25
ΒΙΟ
+6,07%
5.77
ΒΙΟΚΑ
+3,73%
1.945
ΒΙΟΣΚ
+1,25%
1.615
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,82%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,92%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.48
ΔΑΑ
-0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+2,51%
12.65
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
2.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,97%
0.307
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.88
ΕΕΕ
-0,36%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+1,01%
1.798
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+4,29%
2.43
ΕΛΛ
+0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,93%
2.34
ΕΛΠΕ
+1,46%
7.67
ΕΛΣΤΡ
+3,50%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.878
ΕΛΧΑ
+6,25%
2.04
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,04%
1.2
ΕΤΕ
-0,16%
7.648
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,21%
2.257
ΕΧΑΕ
+2,88%
4.64
ΙΑΤΡ
+1,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+7,76%
0.361
ΙΛΥΔΑ
+2,50%
2.05
ΙΝΚΑΤ
-0,82%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+3,18%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+3,52%
3.085
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+5,42%
1.265
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+0,69%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+4,66%
1.302
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.99
ΚΡΙ
+2,67%
15.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+2,64%
0.816
ΛΑΜΔΑ
-1,23%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+6,67%
0.96
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,23%
1.61
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
-1,85%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,26%
2.945
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+2,71%
21.2
ΜΟΝΤΑ
+4,56%
3.9
ΜΟΤΟ
-0,36%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,50%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.78
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.605
ΜΥΤΙΛ
+2,86%
34.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
+1,64%
0.87
ΞΥΛΚ
+4,32%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-2,68%
21.8
ΟΛΠ
+1,83%
30.55
ΟΛΥΜΠ
+1,67%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,51%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,97%
0.821
ΟΤΕ
-1,08%
14.72
ΟΤΟΕΛ
+1,77%
10.36
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.966
ΠΑΠ
+2,11%
2.42
ΠΕΙΡ
+2,34%
3.94
ΠΕΡΦ
+2,52%
5.7
ΠΕΤΡΟ
+1,96%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-1,43%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-0,63%
1.264
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,57%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,87%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,27%
0.365
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.558
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20
ΤΖΚΑ
+0,67%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,67%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,83%
0.218
ΦΡΛΚ
+3,23%
3.83
ΧΑΙΔΕ
-8,66%
0.58

ΙΕΛΚΑ: Αποκαλυπτική έρευνα για το καλάθι του νοικοκυριού

«Καλάθι του νοικοκυριού» η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα; Στο ερώτημα αυτό περίπου 9 στους 10 καταναλωτές δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Επίσης, το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το «καλάθι του νοικοκυριού».

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε σχέση με θέματα της επικαιρότητας.

Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 28 έως 31 Ιανουαρίου 2023 και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα το καλάθι του νοικοκυριού.

Το καλάθι του νοικοκυριού

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα της επικαιρότητας εξακολουθεί να είναι η πρωτοβουλία του Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και των Αλυσίδων σουπερμάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού».

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, το πρώτο 3μηνο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.

Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών). Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, 17% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.

Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.

Στο σχήμα 3 καταγράφονται απόψεις σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού στους 3μήνες της εφαρμογής του.

Συγκεκριμένα:

• Οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές. Το 23%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι),

• Το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το καλάθι του νοικοκυριού και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.

• Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

• Το 85% δηλώνει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.

Σε μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση για το τι θα επιθυμούσαν οι καταναλωτές σαν πιθανές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακρίβειας, στο σχήμα 4 καταγράφονται οι απόψεις τους.


Συγκεκριμένα:

• Το 84% δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού.

• Το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Αυτό δείχνει ότι η πολιτεία θα μπορούσε να δει κίνητρα προς τις επιχειρήσεις για αύξηση των προωθητικών ενεργειών και αποφυγή αντικινήτρων.

• Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία.

• Το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

• Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το καλάθι σε μόνο επώνυμα προϊόντα, που δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.

Οι επαναλαμβανόμενες έρευνες του ΙΕΛΚΑ για το καλάθι του νοικοκυριού αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα με περισσότερα στοιχεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!