THEPOWERGAME
Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,5% θα «τρέχει» η αγορά πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα έως και το 2030, σύμφωνα με μελέτη της Allied Market Research, κάτι που δικαιολογεί και την έκρηξη επενδύσεων σε πεντάστερα ξενοδοχεία και βίλες.
Η σχετική μελέτη εκτιμά ότι από τα 767,8 εκατ. δολάρια το 2020, η αγορά θα φτάσει στην Ελλάδα στα 2,7 δισ. δολάρια το 2030. Μάλιστα, σε αυτήν την αγορά, το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνει ο τουρισμός περιπέτειας, που από 341 εκατ. δολάρια το 2020, θα φτάσει στο 1,15 δισ. δολάρια το 2030, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,9% (2021-2030).
Οι Baby Boomers και η Gen X είναι οι βασικοί σύμμαχοι της ελληνικής αγοράς πολυτελών ταξιδιών, ενώ δημοφιλείς προορισμοί για πολυτελή ταξίδια στην Ελλάδα είναι τα ελληνικά νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, αλλά και η Αθήνα.
«Όλοι οι online tourism agencies (OTAs) έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον για την luxury αγορά της Ελλάδας», αναφέρει στο powergame.gr ο κ. Θεοχάρης Μιχαηλίδης, CEO & GM της VillaRentals.gr, «και αυτό φαίνεται τόσο από τα δωμάτια των πολυτελών ξενοδοχείων, τα οποία γεμίζουν, όσο και από το ενδιαφέρον των μεγάλων διεθνών παικτών για την ελληνική αγορά, οι οποίοι θα έχουν ισχυρή παρουσία στο επικείμενο συνέδριο ShortStay Conference στην Αθήνα, στις 18-19 Φεβρουαρίου».
Σε ό,τι αφορά την πορεία των κρατήσεων το 2022, στα σπίτια που είχε στο χαρτοφυλάκιό της η VillaRentals.gr και πριν από την πανδημία, σημείωσε αύξηση του τζίρου (λόγω αυξημένων κρατήσεων) κατά 15%-20% σε σύγκριση με το 2019. Για το 2023 έχουν επανέλθει οι κρατήσεις που γίνονται νωρίς, με πολλά σπίτια να είναι ήδη fully booked.
Τι ζητούν οι τουρίστες πολυτελείας
«Η πολυτέλεια είναι η απλότητα», εξηγεί ο κ. Μιχαηλίδης. «Οι επισκέπτες πολυτελείας στην Ελλάδα θέλουν το κατάλυμα να τους προσφέρει κατ’ αρχάς ιδιωτικότητα, ενώ επιδιώκουν να βρουν ένα κατάλυμα που να έχει έναν ξεχωριστό και ενιαίο χαρακτήρα, για παράδειγμα, στα νησιά, θέλουν η αρχιτεκτονική και η διακόσμηση να συνάδει με την τοπική. Οι περισσότεροι ζητούν να υπάρχει ένας private chef μέσα στο κατάλυμα, ο οποίος να μαγειρεύει παραδοσιακά τοπικά φαγητά, ενώ εκτιμούν πολύ το bbq και να κάθονται έξω, με θέα τη θάλασσα. Τέλος, πολλοί πλέον αναζητούν καταλύματα που εφαρμόζουν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον».
Αυτές οι τάσεις που παρατηρεί στους πελάτες του ο κ. Μιχαηλίδης επιβεβαιώνονται και από τις τάσεις που καταγράφει η μελέτη της Allied Market Research. Όπως αναφέρει, οι ταξιδιώτες πολυτελείας αναζητούν μοναδικές, εξατομικευμένες εμπειρίες, που τους βυθίζουν στην τοπική κουλτούρα και τις παραδόσεις. Επίσης, η μελέτη καταγράφει αυξανόμενη ζήτηση για φιλικές προς το περιβάλλον και βιώσιμες τουριστικές εμπειρίες, ενώ ταυτόχρονα δίνεται έμφαση στη σωματική και ψυχική ευεξία.
Η μελέτη καταγράφει αυξημένη ζήτηση για τα ελληνικά νησιά, με τις εκπληκτικές παραλίες, τα κρυστάλλινα νερά και τα γραφικά χωριά να προσελκύουν ταξιδιώτες υψηλής ποιότητας απ’ όλο τον κόσμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Πάρος, όπου δραστηριοποιείται ιδιαίτερα η VillaRentals.gr. «Η Πάρος είναι ένα μεγάλο νησί, με δημόσιες υποδομές συχνά καλύτερες από αυτές της Μυκόνου (καλύτεροι δρόμοι, καλύτερη διαχείριση σκουπιδιών κ.λπ.) και εξίσου υπέροχες παραλίες. Η ζήτηση για διακοπές σε καταλύματα πολυτελείας στην Πάρο είναι πολύ μεγάλη. Σε αυτήν τη δυναμική του νησιού έχει συμβάλει το νέο αεροδρόμιο του νησιού από το 2017, ενώ η επικείμενη αναβάθμισή του, με την επέκταση του υφιστάμενου διαδρόμου, θα συμβάλει ακόμα περισσότερο στην ενίσχυση της εικόνας του νησιού διεθνώς».