THEPOWERGAME
«Ο πληθωρισμός θα πέσει και οι καταναλωτές δεν πρέπει να προχωρήσουν σε “αγορές πανικού”». Αν τρέξουν να αποθεματοποιήσουν, θα χάσουν χρήματα, γιατί οι τιμές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα μειωθούν». Τη σύσταση αυτήν απηύθυνε πριν από λίγο ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη Tύπου, με την οποία απαντά στα δημοσιεύματα περί επερχόμενης ακρίβειας, αισχροκέρδειας και ανατιμήσεων στα τρόφιμα σε υψηλά διψήφια μεγέθη. Επίσης, απαντά στις πληροφορίες περί μείωσης του περιεχομένου των συσκευασιών.
Όπως είπε ο υπουργός, ο στόχος του δεν είναι η αντιδικία με τα Μέσα Ενημέρωσης, αλλά η ηγεσία του ΥΠΑΝΕ οφείλει να προστατεύσει το καταναλωτικό κοινό, προκειμένου να μην περάσουν σε μια διαδικασία αποθεματοποίησης αγαθών και δη προϊόντων τροφίμων. «Όσοι το κάνουν θα χάσουν χρήματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.
Αναφορικά με τις ψευδείς ειδήσεις, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε σε πληροφορίες που έφεραν τη μέση αύξηση των τροφίμων στο 44%. Ο υπουργός ανέφερε ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι 15,6% και όχι 44%. «Αλίμονο αν η ΕΛΣΤΑΤ κάνει λάθος 30% στον πληθωρισμό τροφίμων. Τότε όλος ο πληθωρισμός είναι λάθος, η κυβερνητική πολιτική είναι λάθος, όλα είναι λάθος».
Αναφερόμενος στα πολλαπλά φαινόμενα αισχροκέρδειας που αναφέρονται στον Τύπο, με υπέρμετρες αυξήσεις ορισμένων προϊόντων, η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης ανέφερε ότι αφορούν κατά κανόνα επαναφορές της τιμής του προϊόντος από μια περίοδο προσφοράς. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε προϊόν μαργαρίνης συσκευασίας 200 γραμμ. που ανατιμήθηκε 61% μέσα σε μια εβδομάδα.
Η ανατίμηση αυτή έγινε από μια αλυσίδα διάθεσης προϊόντων σούπερ μάρκετ (e-food), μετά την αφαίρεση του προϊόντος από το «καλάθι του νοικοκυριού». Η ανατίμηση αυτή, όπως αναφέρθηκε, γενικεύθηκε και παρουσιάστηκε ως γενικότερο φαινόμενο για το σύνολο των αλυσίδων, κάτι που, ωστόσο, δεν ισχύει για το σύνολο των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, τόσο ηλεκτρονικών όσο και επίγειων.
Αναφερόμενος στο θέμα της μείωσης των ποσοτήτων στις συσκευασίες, ο γγ Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ανέφερε ότι αποτελεί κλασική περίπτωση fake news. «Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ούτε μια καταγγελία για μειωμένες ποσότητες περιεχομένου». Εξάλλου, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, η υπόθεση αυτή δεν συνιστά φαινόμενο αισχροκέρδειας, αλλά εξαπάτησης του κοινού.