Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΡΑΣ : Μία η άλλη τα έσοδα από μεταφορές πολιτών και αγαθών

Κάθετη μείωση στην κίνηση των επιβατών μέσω σιδηροδρόμου αποτυπώνει η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αντίθετα με τις μεταφορές εμπορευμάτων που σημείωσαν άνοδο.

Η πανδημία έπληξε το επιβατηγό μεταφορικό έργο, με μείωση 45% των εσόδων των εταιρειών, ενώ «δεν επλήγη καθόλου το εμπορευματικό έργο» δήλωσε η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου η οποία παρουσίασε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, την έκθεση πεπραγμένων της Αρχής για το προηγούμενο έτος. Μάλιστα, όπως διευκρίνισε  η κ. Τσιαπαρίκου υπήρξε μια «οριακή αύξηση» στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της ΡΑΣ, λόγω της πανδημίας υπήρξε επίσης διακοπή της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών στο Κ.Ε.Κ. του ΟΣΕ. Ωστόσο, μετά από παρέμβαση της Αρχής, ξεκίνησε η τηλε-εκπαίδευση για το θεωρητικό κομμάτι, ενώ «ζητήσαμε από τα συναρμόδια υπουργεία να δοθεί εξαίρεση για το πρακτικό κομμάτι, δηλαδή, να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευόμενοι ως δόκιμοι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί και όχι ως απλοί σπουδαστές. Η ολοκλήρωση των σπουδών τους και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών ασφαλείας θα αντιμετωπίσει την υπάρχουσα έλλειψη μηχανοδηγών που έχουν όλες οι εταιρείες, και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και αυτές που θέλουν να μπουν στην αγορά», είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ.

Η «γεωμετρία» των οικονομικών της ΡΑΣ

Η κ. Τσιαπαρίκου στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη αύξησης του προϋπολογισμού της Αρχής, καθώς και της κάλυψης των οργανικών θέσεών της.

Όπως έκανε γνωστό, προτίθεται να ζητήσει από την κυβέρνηση να αξιοποιηθεί η δυνατότητα, που παρέχει ο νόμος, να αντλήσει έσοδα από την αγορά για κάλυψη μέρους ή όλου του προϋπολογισμού της Αρχής. Όπως είπε η επικεφαλής της ΡΑΣ, υπάρχουν πραγματικά ζητήματα που δεν μπορούμε να κάνουμε λόγω μικρού μπάτζετ, όπως είναι ο έλεγχος του λογιστικού διαχωρισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που, μόνο η ανάθεση σε μια εταιρεία ορκωτών λογιστών απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό.

Όπως τόνισε, είναι πολύ σημαντικό να ελεγχθεί ο λογιστικός διαχωρισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να γνωρίζουμε ότι δεν χρησιμοποιεί κονδύλια που χρηματοδοτεί το υπουργείο για την λεγόμενη υποχρέωση σύμβασης δημοσίας υπηρεσίας. Αυτά τα κονδύλια, δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιεί στο εμπορευματικό της έργο. Η παρέμβασή μας είναι να ελέγχουμε ότι πράγματι τα χρησιμοποιεί για τις επιβατικές μεταφορές, τις άγονες γραμμές.

Η κ. Τσιαπαρίκου, εστίασε επίσης  στο λογιστικό διαχωρισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφορικά με την συγχωνευθείσα εταιρεία συντήρησης (ΕΕΣΣΤΥ), τα έσοδα της οποίας «δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν σε άλλο κομμάτι των δραστηριοτήτων της».

Για το θέμα του νέου μοντέλου κοστολόγησης των υπηρεσιών συντήρησης που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κ. Τσιαπαρίκου είπε ότι έχει ήδη κατατεθεί στην ΡΑΣ, ότι βασίζεται στις αρχές της κοστοστρέφειας, και ότι η Αρχή έχει περιθώριο τριών μηνών να το εγκρίνει ή να προβεί σε παρατηρήσεις, «ώστε αυτό το μοντέλο να εφαρμοστεί αναδρομικά από 1/1/2020».

Εντός του 2021, η ΡΑΣ προχωρά στη συνολική αξιολόγηση του επιπέδου ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος.

Ως προς τα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου είπε ότι η Αρχή, εντός του 2021, προχωρά στη συνολική αξιολόγηση και του επιπέδου ασφάλειας των επιχειρήσεων και του συνόλου του σιδηροδρομικού συστήματος.

«Είμαστε στην ανάπτυξη αυτής της πρωτοβουλίας, προκειμένου να βελτιωνόμαστε και να γίνουμε καλύτεροι και όχι τόσο να επιβάλλουμε κυρώσεις. Φυσικά όταν δεν συμμορφώνονται οι εταιρείες σε θέματα ασφάλειας θα είμαστε αμείλικτοι σε κυρώσεις και πρόστιμα και ό,τι προβλέπει η νομοθεσία μας», τόνισε η κ. Τσιαπαρίκου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!