Γ.Δ.
1506.61 +1,33%
ACAG
-0,17%
5.89
BOCHGR
+1,31%
4.64
CENER
+2,93%
9.83
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-3,53%
8.2
EVR
+0,67%
1.5
NOVAL
-0,21%
2.345
OPTIMA
+0,16%
12.82
TITC
-0,38%
39.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,89%
1.726
ΑΒΕ
-4,10%
0.444
ΑΔΜΗΕ
+1,12%
2.71
ΑΚΡΙΤ
+7,64%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,97%
1.699
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+1,83%
10.56
ΑΣΚΟ
-0,98%
3.03
ΑΣΤΑΚ
+1,71%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.74
ΑΤΤ
+1,54%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
-0,86%
2.31
ΒΙΟ
0,00%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+1,46%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,92%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,68%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,36%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.5
ΔΑΑ
+0,75%
8.05
ΔΑΙΟΣ
+2,34%
3.5
ΔΕΗ
+1,76%
12.71
ΔΟΜΙΚ
+1,34%
3.035
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-1,59%
1.86
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.34
ΕΛΛ
+0,34%
14.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.31
ΕΛΠΕ
+1,18%
7.72
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,85%
1.87
ΕΛΧΑ
+2,16%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.245
ΕΤΕ
+2,84%
7.98
ΕΥΑΠΣ
+0,92%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+2,01%
2.33
ΕΧΑΕ
+2,00%
4.845
ΙΑΤΡ
+1,26%
1.61
ΙΚΤΙΝ
+1,27%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+6,39%
2.33
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.79
ΙΝΛΙΦ
+1,49%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+0,19%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+1,14%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+1,29%
1.175
ΙΝΤΚΑ
-1,94%
3.04
ΚΑΡΕΛ
+2,98%
346
ΚΕΚΡ
-1,17%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+3,47%
1.79
ΚΟΡΔΕ
+0,45%
0.447
ΚΟΥΑΛ
+6,51%
1.374
ΚΟΥΕΣ
+1,87%
6
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
+2,69%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,20%
1
ΛΑΒΙ
-0,61%
0.809
ΛΑΜΔΑ
-1,07%
7.37
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,88%
1.01
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
-0,77%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,86%
2.88
ΜΑΘΙΟ
-0,66%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,18%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,50%
2.96
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΟΗ
+0,85%
21.34
ΜΟΝΤΑ
+0,52%
3.86
ΜΟΤΟ
-1,27%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,79%
26.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,35%
2.18
ΜΠΤΚ
-9,32%
0.535
ΜΥΤΙΛ
+1,22%
34.96
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-3,38%
0.8
ΞΥΛΚ
+0,69%
0.292
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-1,15%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+2,88%
2.5
ΟΠΑΠ
+1,02%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.818
ΟΤΕ
+0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+1,50%
10.84
ΠΑΙΡ
+4,62%
0.996
ΠΑΠ
-2,05%
2.39
ΠΕΙΡ
+3,03%
4.142
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,94%
8.4
ΠΛΑΘ
+1,13%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-1,37%
14.4
ΠΡΔ
-8,70%
0.252
ΠΡΕΜΙΑ
-2,65%
1.248
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,10%
6.65
ΠΡΟΦ
+2,67%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+0,58%
1.735
ΣΑΡ
+0,37%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,50%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
+1,25%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΛΕΞΟ
+1,25%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-6,42%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+6,90%
0.62

Τα 15 μεγάλα έργα που προχωρά φέτος το υπουργείο Υποδομών

Πακέτο δεκαπέντε μεγάλων έργων περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών για το 2021 σύμφωνα με το ετήσιο σχέδιο δράσης που κατέθεσε στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την ένταξη δύο έργων για χρηματοδότηση, τη  δημοπράτηση τεσσάρων έργων, τη συμβασιοποίηση  δύο έργων, την έναρξη εργασιών σε τρία έργα και την ολοκλήρωση ενός έργου. Αυτό δε σημαίνει πως δεν θα προχωρήσουν και άλλοι διαγωνισμοί αν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες μελέτες και ενταχθούν σε κάποιον χρηματοδοτικό μηχανισμό.

Υπουργείο Υποδομών: Ποιά είναι τα 15 μεγάλα έργα

Ποια είναι τα δεκαπέντε μεγάλα έργα ή πακέτα έργων; Στην πρώτη κατηγορία βρίσκονται τα σιδηροδρομικά και συγκεκριμένα η ωρίμανση του διαγωνισμού και η αναζήτηση χρηματοδότησης για το έργο ανάταξης και συντήρησης του δικτύου του ΟΣΕ, η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το τμήμα Ρίο – Πάτρα – Πύργος με στόχο να προκηρυχθεί φέτος μαζί με το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων (συμβάσεις ή διαγωνισμοί) στο τμήμα Κιάτο – Ρίο και, τέλος, η ολοκλήρωση των συστημάτων του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα-Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ). Στο τελευταίο περιλαμβάνονται έργα ανάταξης της γραμμής και διαγωνισμοί ώστε να πλησιάσουμε το στόχο για Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες με τρένο. Φέτος αναμένεται και η ολοκλήρωση της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη.

Στη δεύτερη κατηγορία βρίσκονται τα μεγάλα έργα υποδομών και συγκεκριμένα προβλέπεται να προχωρήσει η σύμβαση παραχώρησης για το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) του οδικού άξονα Ε65, να προχωρήσει ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (το γνωστό fly-over), να περάσει στο δεύτερο στάδιο ο στοιχειωμένος διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας.

Στόχος του υπουργείου, όπως έχει δηλώσει και ο κ. Κώστας Καραμανλής, είναι να υπάρξει φέτος πρόοδος και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προχωρά μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών. Δύο τμήματα θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης και Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ένα ως κλασικό δημόσιο έργο. Άμεση προτεραιότητα για το υπουργείο είναι και η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, του σχεδίου ένταξης των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Στην τρίτη κατηγορία εντάσσονται τέσσερα έργα που συνδέονται με το δίκτυο μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πρώτο αφορά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ. Ηδη έχει μειοδοτήσει κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ώστε να ξεκινήσουν μέσα στη χρονιά οι εργασίες. Με ξεχωριστή σύμβαση προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες (μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας, κ.α.). Για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς προωθείται η προκήρυξη για τα συστήματα TETRA (τηλεπικοινωνιών, κ.α.). Για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά θα προχωρήσει φέτος η συμβασιοποίηση για εξειδικευμένα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα ενώ για τη βασική γραμμή θα γίνει δημοπράτηση πρόσθετων συρμών.

Το 15ο μεγάλο έργο που περιλαμβάνει το ετήσιο σχέδιο δράσης του υπουργείου Υποδομών αφορά τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα αντικαταστήσει του υφιστάμενους σε Κηφισσό και Λιοσίων. Στο σχέδιο δράσης αναφέρεται πως μέσα στο 2021 θα προχωρήσει η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση, η οριστικοποίηση των τευχών δημοπράτησης και θα γίνει η προκήρυξη. Αρκετοί θεωρούν πιθανή την έναρξη του διαγωνισμού το 2022. Ούτως ή άλλως πρόκειται για σχέδιο που σέρνεται για περισσότερα από 15 χρόνια!

Στους διαγωνισμούς και τις άλλες πρωτοβουλίες της φετινής χρονιάς περιλαμβάνονται και η προμήθεια διρρευματικών συρμών που θα δρομολογηθούν στη γραμμή 3 και θα πηγαίνουν μέχρι το αεροδρόμιο, ο διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου μετρό, το πρόγραμμα για την αναβάθμιση των συρμών και της τηλεματικής, καθώς και ο διαγωνισμός για το νέο αμαξοστάσιο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στον Πειραιά.

Υπουργείο Υποδομών: Το νομοθετικό έργο

Στο σχέδιο δράσης του υπουργείου για το 2021 αναφέρεται και πλήθος νομοθετικών πρωτοβουλιών, ορισμένες από τις οποίες έχουν ήδη προχωρήσει. Για παράδειγμα, προβλέπεται πως φέτος θα προχωρήσει η κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για την καθιέρωση του διαμοιρασμού οχημάτων (car sharing), του συνεπιβατισμού οχημάτων (car pooling) & της μεταφοράς με οχήματα κατά παραγγελία (car on demand).

Ταυτόχρονα, όμως, καθώς υπάρχουν ήδη αντιδράσεις των ιδιοκτητών ταξί, αναμένεται και αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου κυκλοφορίας Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων που εκμισθώνουν οδηγό. Στόχος, όπως αναφέρεται, είναι η «επαναξιολόγηση και επικαιροποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να δημιουργηθεί μία νέα και σύγχρονη υπηρεσία μεταφοράς προσώπων, στα πρότυπα αυτών που λειτουργούν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ παράλληλα θα εξασφαλιστεί η αποφυγή σύγχυσης και συγκρούσεων μεταξύ των συναφών επαγγελματικών κλάδων».

Προωθείται, επίσης, το νέο θεσμικό, ρυθμιστικό και οργανωτικό πλαίσιο του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι ρόλοι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ.α. Στις προτεραιότητες του υπουργείου για φέτος περιλαμβάνεται και η κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για την προώθηση της μετατροπής συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα. Σειρά πρωτοβουλιών αναμένεται και στο μέτωπο της ψηφιοποίησης υπηρεσιών του υπουργείου από την αδειοδότηση διεθνών γραμμών λεωφορείων μέχρι την έκδοση καρτών ψηφιακού Ταχογράφου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!