Γ.Δ.
1373.88 -1,33%
ACAG
-1,81%
5.41
BOCHGR
0,00%
4.49
CENER
-2,04%
8.17
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-1,27%
8.58
NOVAL
-0,85%
2.32
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
-1,29%
34.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,29%
1.368
ΑΒΕ
0,00%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.325
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-2,96%
3.61
ΑΛΦΑ
-3,39%
1.511
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,47%
9.39
ΑΣΚΟ
0,00%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,36%
2.07
ΒΙΟ
-1,18%
5.04
ΒΙΟΚΑ
+1,73%
1.76
ΒΙΟΣΚ
-1,03%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+0,77%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,35%
17.4
ΔΑΑ
-0,51%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,49%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-1,71%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
-0,61%
32.78
ΕΚΤΕΡ
-2,70%
1.44
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
2.03
ΕΛΛ
-0,75%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,84%
1.662
ΕΛΠΕ
-0,89%
6.705
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-1,41%
1.676
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,04%
1.115
ΕΤΕ
-0,32%
6.866
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,82%
1.9695
ΕΧΑΕ
0,00%
4.25
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,50%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,30%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-1,77%
4.715
ΙΝΛΙΦ
-0,47%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-2,58%
0.87
ΙΝΤΕΚ
-0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-3,18%
2.585
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-4,17%
1.15
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,82%
1.032
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.57
ΚΡΙ
-4,27%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
0.922
ΛΑΒΙ
-1,56%
0.758
ΛΑΜΔΑ
-3,46%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-9,45%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,31%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-2,38%
2.05
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-5,04%
3.015
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,77%
19.35
ΜΟΝΤΑ
-2,48%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,20%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-2,20%
24.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,23%
31.6
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
+1,35%
0.898
ΞΥΛΚ
-1,98%
0.248
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,96%
20.7
ΟΛΠ
+1,04%
29.25
ΟΛΥΜΠ
-1,29%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-1,40%
14.78
ΟΤΟΕΛ
-1,94%
10.12
ΠΑΙΡ
0,00%
0.968
ΠΑΠ
+0,43%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,17%
3.519
ΠΕΡΦ
-7,68%
5.05
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.92
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,17%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,62%
1.635
ΣΑΡ
+0,98%
10.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,47%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-2,53%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-1,76%
5.58
ΣΠΙ
0,00%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-1,40%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-3,45%
0.56

Μητσοτάκης: Νέο μισθολόγιο από το 2024 με αυξήσεις στο Δημόσιο

Αυξήσεις στους μισθούς από το 2024 προανήγγειλε για τους δημοσίους υπαλλήλους ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της πρώτης του θεματικής συνέντευξης για την οικονομία, την ανάπτυξη και την αγορά εργασίας, καθώς θα εφαρμοστεί το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Απογευματινή». θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις στο μισθολόγιο των δημόσιων υπαλλήλων από 1/1/2024. Εξήγησε δε, πως θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις αμοιβές δημοσίων υπαλλήλων από την 1η Ιανουαρίου του 2024.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε επίσης πως η κυβέρνηση εξαντλεί την αυστηρότητά της αναφορικά με τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στο ράφι, ενώ έχει τηρήσει πλήρως τις προεκλογικές της δεσμεύσεις για μείωση φόρων, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την πρώτη του θεματική συνέντευξη Τύπου για την οικονομία, την ανάπτυξη και την αγορά εργασίας. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό δεν συνδέεται με τις εκλογές. Μάλιστα, τόνισε ότι είναι πεπεισμένος πως με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και πολιτική σταθερότητα είναι απολύτως εφικτή η επενδυτική βαθμίδα μέσα στο 2023. Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη της πράσινης μετάβασης που θα βοηθήσει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα, με νόημα παραίνεσαι τις τράπεζες να ακολουθήσει τις πρακτικές πολλών ιδιωτικών εταιρειών που επιβραβεύουν τους συνεπείς τους πελάτες και να μην ξεχνά τους συνεπείς δανειολήπτες. Τέλος, εξέφρασε την πρόθεση της κυβέρνησης για περαιτέρω μείωση των εργοδοτικών εισφορών.

Τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη:

Για ακρίβεια στα τρόφιμα:

  • Το ζήτημα της ακρίβειας απασχολεί σήμερα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο την ελληνική κοινωνία για λόγους απολύτως εύλογους.
  • Είδαμε τιμές φυσικού αερίου που ήταν ακόμη και δεκαπλάσιες από αυτές που βλέπαμε πριν από δύο χρόνια. Κατά συνέπεια η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα φαινόμενο που απαίτησε μέτρα σε επίπεδο κεντρικών τραπεζών από όλες τις προηγμένες οικονομίες. Αυξήθηκαν τα επιτόκια προκειμένου να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός και βέβαια όλες οι χώρες κατέφυγαν σε όποιες δυνατότητες τους έδιναν οι κρατικοί τους προϋπολογισμοί προκειμένου να στηρίξουν πρωτίστως τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις
  • Οι τιμές μπορεί να είναι υψηλές αλλά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν αποκλιμάκωση. Όμως, εξακολουθούμε και βλέπουμε έναν υψηλό πληθωρισμό στα τρόφιμα. Κι εκεί είναι το πρώτο μας μέλημα.
  • Σε όλη τη διάρκεια της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης η κυβέρνηση απάντησε με μία σειρά μέτρων που στήριξαν το διαθέσιμο εισόδημα και μας επέτρεψαν να απενεργοποιήσουμε μια σειρά από πληθωριστικές βόμβες με σημαντικότερη αυτή που αφορούσε τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος. Έχει υπάρξει μια συγκράτηση στις τιμές των καυσίμων και το κύριό μας μέλημα αφορά τις τιμές στα σούπερ μάρκετ.
  • Θέλω να θυμίσω ότι το καλάθι του νοικοκυριού είχε ως αποτέλεσμα την όχι ευκαταφρόνητη αποκλιμάκωση τιμών. Μάλιστα ήταν τόσο επιτυχημένη αυτή η πολιτική που και η Γαλλία ανακοίνωσε ότι εξετάζει ένα παρόμοιο μέτρο.
  • Επίσης θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Φεβρουάριο και το market pass. Το ποσό θα προέλθει από την έκτακτη φορολόγηση των δύο διυλιστηρίων
  • Ο έλεγχος στην αγορά δεν είναι απλή υπόθεση. Για πρώτη φορά έχουμε νομοθετικά αλλά και ρυθμιστικά εργαλεία στη διάθεσή μας που μας επιτρέπουν να επιχειρούμε να ελέγχουμε την αγορά πολύ πιο αποτελεσματικά σε σχέση με το παρελθόν.
  • Πάντα στην αγορά θα υπάρχουν επιχειρήσεις που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την κρίση και να βγάλουν κέρδος. Θέλω να υπενθυμίσω όμως τη συμβολή του καλαθιού του νοικοκυριού.
  • Έχουμε ελεγκτικούς μηχανισμούς. Εξαντλούμε τις δυνατότητές μας για να εντοπίσουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας. Εκτιμώ ότι θα δούμε αποκλιμάκωση τιμών. Θέλω να πιστεύω ότι τα χειρότερα τα έχουμε δει όσον αφορά στην αύξηση των τιμών.
  • Διάταξη περί αισχροκέρδειας υπάρχει. Και είναι πολύ αυστηρή, επιβάλλοντας τσουχτερά πρόστιμα.




Για μειώσεις φόρων:

  • Η κυβέρνηση ήταν απολύτως συνεπής αναφορικά με τις δεσμεύσεις της στις μειώσεις φόρων. Μάλιστα κάποιους τους μειώσαμε παραπάνω από όσο είχαμε πει, όπως πχ ο ΕΝΦΙΑ. Προσθέσαμε κατάργηση φόρων που δεν είχαμε αναφέρει προεκλογικά όπως ο φόρος μεταβίβασης για περιουσία έως 800.000 ευρώ.
  • Και συνολικά μειώθηκε η φορολογία στο κεφάλαιο, στα μερίσματα για τις επιχειρήσεις, ενώ σημαντική ήταν και η μείωση στις εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών και άλλες παρεμβάσεις όπως οι μειώσεις φόρων που αφορούν τους αγρότες.
  • Όλα αυτά είχαν δημοσιονομικό αποτύπωμα που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
  • Αν έπρεπε να κάνω μία συνολική επισκόπηση θα σας έλεγα ότι όταν έλεγα προεκλογικά ότι ο κ. Τσίπρας είχε αφανίσει την ελληνική κοινωνία και πρωτίστως τη μεσαία τάξη και εμείς θα επιστρέψουμε στη μεσαία τάξη αυτά τα οποία τους πήρε ο κ. Τσίπρας είμαστε απολύτως συνεπείς στην προεκλογική μας δέσμευση.
  • Από κει και πέρα η αποκλιμάκωση των έμμεσων φόρων για την επόμενη τετραετία εφόσον μας εμπιστευθεί ο ελληνικός λαός θα μπορεί να συζητηθεί στα πλαίσια των δημοσιονομικών περιορισμών και των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού βάσει του σχεδίου που θα έχουμε για την επόμενη τετραετία.
  • Δεν θέλω σήμερα να μιλήσω αναλυτικά για τις δεσμεύσεις μας για την επόμενη τετραετία. Όσο προχωράμε προς την προεκλογική περίοδο θα είμαστε πιο συγκεκριμένοι.
  • Όλες οι μειώσεις φόρων στις οποίες προχωρήσαμε σεβάστηκαν την ανάγκη για δημοσιονομική πειθαρχία και σταθερότητα της χώρας, ώστε τον επόμενο χρόνο θα έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα.
  • Η προσωρινή μείωση των έμμεσων φόρων για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια, προσωπικά δεν με βρίσκει σύμφωνο. Γιατί αφενός θα χάσουν έσοδα τα κρατικά ταμεία, αφετέρου αυτή η μείωση δεν έφτασε ποτέ στον πολίτη, χάθηκε στη διαδρομή.




Για αυξήσεις στους μισθούς:

  • Την 1η Απριλίου (σ.σ. ημερομηνία της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού) ξεκινά η τουριστική περίοδος και επειδή πάρα πολλοί εργαζόμενοι του κλάδου αμείβονται με τον κατώτατο μισθό είναι σωστό η αύξηση να αφορά ολόκληρη την τουριστική περίοδο.
  • Η αύξηση των μισθών έχει πρωτίστως να κάνει με τη βελτίωση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας.
  • Όσο η οικονομία μας γίνεται πιο ανταγωνιστική, πιο εξωστρεφής, όσο παράγει περισσότερο προστιθέμενο πλούτο τόσο θα υπάρχει δυνατότητα στις επιχειρήσεις αλλά θα το ζητήσει και η ίδια η αγορά εργασίας, να αυξάνονται οι αποδοχές των εργαζομένων. Πάρτε για παράδειγμα τον Τουρισμό.
  • Δεν μας ενδιαφέρει να μπορούμε να προσφέρουμε στους Έλληνες συμπολίτες μας, ειδικά στους νέους οποιαδήποτε δουλειά. Θέλουμε κατά προτίμηση οι δουλειές αυτές να είναι σταθερές και να πληρώνουν καλύτερους μισθούς γι’ αυτό και έχουμε νομοθετήσει μια σειρά από κίνητρα.
  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού, που έχει νομοθετηθεί μέχρι στιγμής είναι μία σημαντική αύξηση.
  • Οι επιχειρήσεις μπορούν καλύτερα και θα είναι καλύτερες οι αυξήσεις των μισθών, ειδικά για ανταγωνιστικές, περιζήτητες ειδικότητες.




Για τους μισθούς στο Δημόσιο:

  • Αυτό που απασχολεί και όλους τους Έλληνες: η ακρίβεια. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης σήμερα και πάλι δεν θα ισχυριστώ ότι τα έχουμε κάνει όλα καλά ή ότι δεν υπάρχει ζήτημα και παρουσιάζουμε μια ωραιοποιημένη εικόνα. Είναι εισαγόμενη η ακρίβεια, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πρωτοφανείς πληθωριστικές πιέσεις αλλά η ευθύνη είναι δικιά μας κι έχουμε πάρει πάρα πολλά μέτρα προκειμένου να περιορίσουμε την επίπτωση της ακρίβειας στο διαθέσιμο εισόδημα
  • Θα έχουμε νέο μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων το 2024. Ήδη, όμως, έχουν γίνει στοχευμένες παρεμβάσεις στους δημοσίους υπαλλήλους. Θυμίζω το 10% για τους γιατρούς, αλλά και τη λογική των πριμ παραγωγικότητας. Αυτό συνδέεται άρρηκτα και με την αξιολόγηση. Ήδη περνάμε στο μπόνους παραγωγικότητας.

Για αγορά εργασίας και μείωση ανεργίας:

  • Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι η κατάρτιση και η επανακατάρτιση του εργατικού μας δυναμικού.
  • Μείωση της ανεργίας των γυναικών στην ΕΕ, μέσος όρος 10,3% για την τριετία 2019-2022 και μείωση στην Ελλάδα 29,8%. Ξεκινάμε από χαμηλή βάση αλλά η μείωση ήταν πολύ μεγαλύτερη όσον αφορά την ανεργία των γυναικών από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
  • Και στους νέους, η μείωση της ανεργίας 15-29 ετών ήταν 7,5% στην ΕΕ ενώ στην Ελλάδα ήταν 17,5%. Πάλι να τονίσω ότι ξεκινάμε από μια πιο υψηλή βάση. Όμως η μείωση ήταν σημαντική και στις δύο αυτές δημογραφικές ομάδες και όχι ευκαταφρόνητη.
  • Πρόκειται για δουλειές μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, πιο διατηρήσιμες και πιο εναρμονισμένες με το μοντέλο της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας για το οποίο δουλεύουμε και επιχειρούμε να υπηρετούμε.




Για τους πλειστηριασμούς α’ κατοικίας:

  • Έχουν γίνει αρκετά, δίνεται προτεραιότητα στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και υπάρχει πλέον μία μεθοδολογία κι ένα πρωτόκολλο για να μπορεί κανείς να ρυθμίσει τις οφειλές του όσο κι αν τα νούμερα δεν είναι ακόμη τόσο ικανοποιητικά.

Για αναδρομικά και αυξήσεις συντάξεων:

  • Δεν έχει συμπληρωθεί ακόμη ούτε ο πρώτος μήνας εκτέλεσης του προϋπολογισμού και δεν θα είναι σε θέση ως οικονομικό επιτελείο να έχουν μία καλύτερη εικόνα για τα δημοσιονομικά δεδομένα πριν από τον μήνα Φεβρουάριο. Ως εκ τούτου η συζήτηση για προοπτική άμεσης επιστροφής αναδρομικών για επικουρικές και δώρα σε όλους τους συνταξιούχους και όχι μόνο στις 350.000 που κατέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια, είναι μια συζήτηση πρόωρη και αδικεί την έκταση των παρεμβάσεων που δρομολογούνται αυτή τη στιγμή που μιλάμε.

Για επενδυτική βαθμίδα:

  • Η Κύπρος και η Πορτογαλία δεν πέρασαν από τρίτο μνημόνιο ούτε κινδύνευσαν να βγουν από την ευρωζώνη. Ούτε είχαν ποτέ μια κυβέρνηση η οποία έπαιξε κορώνα-γράμματα τις τύχες της χώρας όπως η κυβέρνηση Τσίπρα – Βαρουφάκη, το πρώτο εξάμηνο του 2015.
  • Εμείς πετύχαμε 11 αναβαθμίσεις. Βρισκόμαστε ένα σκαλοπάτι κάτω από την επενδυτική βαθμίδα. Είμαι πεπεισμένος πως είναι εφικτή μέσα στο 2023.
  • Ταυτόχρονα έχουμε ολοκληρώσει το πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας και το μόνο κομμάτι του παζλ για να μπορέσουμε να επανέλθουμε στην πλήρη ευρωπαϊκή κανονικότητα είναι η επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας, πράγμα το οποίο θεωρώ ότι είναι απολύτως εφικτό να γίνει εντός του 2023.
  • Προφανώς, και οι οίκοι αξιολόγησης και οι αγορές ενδιαφέρονται για τις εκλογές.
  • Και πιστεύω ακράδαντα ότι αν ο ελληνικός λαός μας εμπιστευθεί ξανά θα είναι ζήτημα χρόνου λίγων μηνών να αποκτήσουμε την επενδυτική βαθμίδα. Αναρωτιέμαι αν το ίδιο μπορούν να πουν με την ίδια σιγουριά και οι πολιτικοί μας αντίπαλοι.
  • Εκτιμώ ότι αν υπάρχει παρατεταμένη πολιτική αστάθεια, τότε δεν θα δούμε επενδυτική βαθμίδα ούτε με κιάλι.

Για ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και πράσινη μετάβαση:

  • Το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών οφείλεται εν πολλοίς στο αυξημένο κόστος εισαγωγών για τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας που είναι βαθιά ελλειμματική ως προς τις δυνατότητες κάλυψής τους.
  • Ένα από τα μεγάλα οφέλη της πράσινης μετάβασης μεσομακροπρόθεσμα είναι ακριβώς το γεγονός ότι θα βελτιώσει αυτή την εικόνα καθώς ένα μεγάλο κομμάτι ενέργειας που μπορεί να παράγεται τώρα από πετρέλαιο ή από φυσικό αέριο θα αντικατασταθεί από καθαρή ενέργεια, η οποία θα παράγεται από τον ήλιο και τον άνεμο.
  • Μπορώ να σας δείξω πολλούς διαφορετικούς δείκτες οι οποίοι να πιστοποιούν τη σημαντική βελτίωση ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και θα σας έλεγα ότι ο κοινός τόπος αυτή τη στιγμή όσον αφορά αυτούς οι οποίοι μελετούν την ελληνική οικονομία είναι ότι πράγματι έχει υπάρξει σημαντική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Όμως υπάρχουν πολλά ακόμη βήματα τα οποία πρέπει να κάνουμε.
  • Διότι όντως καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν πέρασε από τόσο παρατεταμένο δημοσιονομικό, οικονομικό κοινωνικό σοκ όπως αυτό το οποίο πέρασε η πατρίδα μας.
  • Έχουμε επίγνωση του τι έχουμε διανύσει, αλλά υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά μας, όπως για παράδειγμα η επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης.
  • Σε σχέση με το 2010, η ελληνική οικονομία έχει γίνει πολύ πιο ανταγωνιστική.
  • Σήμερα εξάγουμε το 41% του ΑΕΠ μας σε αγαθά και σε υπηρεσίες και προφανώς δεν αφορά αυτό μόνο τον Τουρισμό και τη Ναυτιλία. Αφορά και σημαντικές εξαγωγές αγαθών σε πολλούς διαφορετικούς τομείς όπου η χώρα μας βελτίωσε την ανταγωνιστικότητά της.

Για ιδιωτικές επενδύσεις και μέτρα στήριξης:

  • Η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό σήμερα είναι πολύ θετική. Στο Νταβός διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας. Και οι επενδύσεις βέβαια σημαίνουν τελικά περισσότερες και καλύτερες δουλειές.
  • Ωστόσο αυτή η καλή εικόνα δεν θα πρέπει να μας κάνει να νομίζουμε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στην ελληνική οικονομία.
  • Η πολιτική που έχει εφαρμοστεί είναι αυτή η οποία δημιουργεί τον πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο προκειμένου να υπάρχει στοχευμένη στήριξη στους συμπολίτες μας, οι οποίοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση.

Για φοροδιαφυγή και μέτρα στήριξης:

  • Δεν έχουμε άλλο τρόπο να αποτυπώσουμε την οικονομική κατάσταση των οικογενειών παρά μόνο μέσω των φορολογικών δηλώσεων. Έτσι μπορέσαμε να προχωρήσουμε στα μέτρα στήριξης.
  • Η διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές, μας έχει βοηθήσει να μειώσουμε τη φοροδιαφυγή.
  • Όσο οι πολιτικές του Δημοσίου γίνονται πιο «έξυπνες» μπορούν να μειώσουν τη φοροδιαφυγή. Πλέον έχουμε τα τεχνολογικά εργαλεία και τη φορολογική βούληση να πατάξουμε τέτοιου είδους φοροδιαφυγή.
  • Η πολιτική μας ήταν μία πολιτική η οποία στήριξε την κοινωνία και την οικονομία σε εξαιρετικά δύσκολες, πρωτοφανείς συγκυρίες.
  • Είμαι υπερήφανος που ως οικονομικό επιτελείο είχαμε το θάρρος να πάρουμε το προσωρινό ρίσκο αύξησης του δημοσίου χρέους για να κρατήσουμε όρθια την κοινωνία, ζωντανές τις επιχειρήσεις και να προστατεύσουμε θέσεις εργασίας.
  • Αυτό κάναμε στη διάρκεια της πανδημίας και πιστεύω ότι το κάναμε αποτελεσματικά.
  • Ήμασταν η πρώτη χώρα που εφαρμόσαμε την Επιστρεπτέα Προκαταβολή. Χωρίς να θέλω να ακουστεί αυτό αλαζονικό, αλλά το μέτρο αυτό θα διδάσκεται αργότερα.

Για μείωση μη μισθολογικού κόστους:

  • Είναι στις προθέσεις μας η περαιτέρω μείωση των εργοδοτικών εισφορών και θα μπορέσουμε να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα όταν παρουσιάσουμε αναλυτικά το πρόγραμμά μας για τη δεύτερη τετραετία.

Για τα ταμειακά αποθέματα και το μαξιλάρι ασφαλείας:

  • Τα ταμειακά αποθέματα της ελληνικής κυβέρνησης, τα οποία σήμερα είναι στα 39 δισεκ. ευρώ.
  • Σε σχέση με το «μαξιλάρι» το οποίο επικαλείται ο κ. Τσίπρας η διαφορά είναι ότι εκείνο ήταν προϊόν λυσσαλέας υπερφορολόγησης της μεσαίας τάξης που μάλιστα του είχαν επιβάλει οι δανειστές να το έχει στην άκρη γιατί διαφορετικά κανείς δεν θα εμπιστευόταν την προηγούμενη κυβέρνηση. Σήμερα εμείς έχουμε σημαντικά ταμειακά αποθέματα τα οποία μας επιτρέπουν να βγαίνουμε στις αγορές όποτε το επιλέγουμε και ουσιαστικά κανείς να μη θεωρεί ότι το δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι πρόβλημα.
  • Αυτά τα σχεδόν 40 δισεκ. δεν είναι αποτέλεσμα υπερφορολόγησης της παραγωγικής οικονομίας.

Για τις τράπεζες:

  • Οι τράπεζες έχουν τη δυνατότητα σήμερα και να αυξήσουν τον αριθμό δανείων και να αυξήσουν τα επιτόκια καταθέσεων
  • Πολλές εταιρείες επιβραβεύουν τους καλούς πελάτες τους Νομίζω το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι τράπεζες. Τους συνεπείς δανειολήπτες δεν πρέπει να τους ξεχνάμε. Σηκώνουμε μεγάλο βάρος.

Για υδρογονάνθρακες:

  • Για πρώτη φορά ξεκίνησε μια σοβαρή προσπάθεια κατά τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το 2012-2014. Επί ημερών του κ. Τσίπρα πάγωσε τελείως. Και σήμερα, έγινε η επανεκκίνηση της προσπάθειας.
  • Όσο γρήγορα κι αν κινηθούμε στο δρόμο της ενεργειακής μετάβασης το φυσικό αέριο ως καύσιμο μεταβατικό θα είναι μαζί μας για δεκαετίες. Οπότε σήμερα που μιλάμε για επενδύσεις σε εξόρυξη φυσικού αερίου είναι οικονομικά βιώσιμες και χρηματοδοτήσιμες.
  • Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πατάμε φρένο και όχι γκάζι στην πράσινη μετάβαση.
  • Μέσα στο 2023 θα μπορούμε να έχουμε μία πάρα πολύ καλή εικόνα εάν η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη μας κάνει αισιόδοξους ότι υπάρχουν σημαντικά κοιτάσματα φυσικού αερίου προς αξιοποίηση νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου και της Κρήτης.
  • Γίνονται και άλλες έρευνες στη δυτική Ελλάδα.

Για αυξήσεις επιτοκίων και πληθωρισμό:

  • Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν λιγότερα δάνεια από ό,τι οι ευρωπαϊκές και αυτό μας δίνει ένα τράτο να αντιμετωπίσουμε τις αυξήσεις επιτοκίων.
  • Και το μαξιλάρι των καταθέσεων των νοικοκυριών μας δίνει ένα πρόσθετο μαξιλάρι να αντιμετωπίσουμε το θηρίο του πληθωρισμού.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!