THEPOWERGAME
Το ελληνικό δημόσιο χρέος μειώθηκε στα 357,43 δισ. ευρώ στα τέλη του τρίτου τριμήνου του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφοντας πτώση από τα υψηλά των 359,11 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους. Στο 1,347 δισ. ευρώ ανήλθε το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης ενώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2021, το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης ήταν 719 εκατ. ευρώ.
Η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα τριμηνιαία στοιχεία για τους μη Χρηματοοικονομικούς Λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης για το 3ο Τρίμηνο 2022 , όπως επίσης τα στοιχεία Χρέους της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος αυτής της περιόδου. Τα στοιχεία αυτά παρήχθησαν βάσει του Κανονισμού ESA 2010 (549/2013) για το Σύστημα Εθνικών Λογαριασμών, ο οποίος κατέστη υποχρεωτικός από την 01.09.2014.
Οι τριμηνιαίοι μη Χρηματοοικονομικοί Λογαριασμοί της Γενικής Κυβέρνησης, από το 1ο τρίμηνο του 2009 και εφεξής, καταρτίζονται από την ΕΛΣΤΑΤ στη βάση στοιχείων από άμεσες πηγές. Τα στοιχεία καταρτίζονται σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών ESA 2010. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την κατάρτιση των δεδομένων σε τριμηνιαία βάση είναι συνεπείς με τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την κατάρτιση των ετήσιων δεδομένων.
Οι τριμηνιαίοι μη Χρηματοοικονομικοί Λογαριασμοί της Γενικής Κυβέρνησης παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα μεγέθη που συνιστούν τα έσοδα (φόροι, εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, κεφαλαιακές μεταβιβάσεις, κλπ.) και τις δαπάνες (εισόδημα εξαρτημένης εργασίας, ενδιάμεση ανάλωση, κοινωνικές παροχές, πληρωμές τόκων, κλπ.) της Γενικής Κυβέρνησης.
Τα στοιχεία για τα τρίμηνα του 2020, του 2021, το 1ο, 2ο και 3ο τρίμηνο του 2022 είναι προσωρινά και αντανακλούν τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στα δημοσιονομικά στοιχεία, κυρίως από τα μέσα Μαρτίου 2020 και έπειτα, όταν τέθηκαν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα. Τα στοιχεία αναμένεται να αναθεωρηθούν, όταν καταστούν διαθέσιμα τα πρωτογενή δημοσιονομικά στοιχεία εσόδων και δαπανών σε σχέση με τα κυβερνητικά μέτρα που λήφθηκαν στο πλαίσιο αυτό. Επισημαίνεται, ότι για την κατάρτιση των προσωρινών εκτιμήσεων χρησιμοποιήθηκαν οι ίδιες πηγές, καθώς και η ίδια μεθοδολογία εκτίμησης με τα προηγούμενα τρίμηνα.
Επιπλέον, έγιναν ad-hoc αλλαγές στη χρονικά προσαρμοσμένη ταμειακή μέθοδο για δεδουλευμένη βάση, ως αποτέλεσμα της αναστολής της υποχρέωσης καταβολής φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης. Αναφορικά με τα μέτρα για τα διάφορα είδη δαπανών, διάφορες νομοθετικές ρυθμίσεις κυρώθηκαν μετά το τέλος του 1ου τριμήνου 2020 και οι ταμειακές πληρωμές που αντιστοιχούν σε αυτά τα μέτρα πραγματοποιούνται κατά την περίοδο μετά το 1ο τρίμηνο 2020.
Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ