Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τα 23 εμβληματικά έργα του νέου ΕΣΠΑ – Πίνακας

Είκοσι τρία έργα και δράσεις στρατηγικής σημασίας έχουν συμπεριληφθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Πρόκειται για γνωστά έργα, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον για τα έτη 2023-2024, αλλά και λιγότερο γνωστά έργα, όπως είναι «Οι νταντάδες της γειτονιάς», η προμήθεια τριών πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair, η δημιουργία Ζώνης Καινοτομίας στη Δυτική Μακεδονία, η νέα χρηματοδότηση του EquiFund με 250 εκατ. ευρώ κ.ά. Μεγάλος δε αριθμός από αυτά τα εμβληματικά έργα θα συγχρηματοδοτηθούν και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ωστόσο, το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει και μια σειρά έργων που δεν πρόλαβαν να τελειώσουν μέσα στο προηγούμενο ΕΣΠΑ. Ένα εξ’ αυτών είναι το UltraFast BroadBand (UFBB), το οποίο, παρά τις προσπάθειες για υλοποίηση μέρους των δαπανών στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ, δεν το κατάφερε. Το ίδιο ισχύει για τη Γραμμή 4 της Αττικό Μετρό, που καθυστέρησε σχεδόν ενάμισι έτος στο Συμβούλιο της Επικρατείας και, ως συνέπεια, με εξαίρεση τις μελέτες και τις πρόδρομες εργασίες, το σύνολο του έργου μεταφέρεται στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Στη νέα περίοδο μεταφέρεται και η ολοκλήρωση του νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, το εθνικό δίκτυο δημόσιας διοίκησης «Σύζευξις ΙΙ», τα περισσότερα σιδηροδρομικά έργα (Κιάτο-Ροδοδάφνη, σηματοδότηση Θεσσαλονίκη-Ειδομένη κ.ά.), όπως επίσης και τα έργα διαχείρισης λυμάτων Ανατολικής Αττικής.

Αντίθετα, μεταξύ των έργων στρατηγικής σημασίας της περασμένης περιόδου που θα κλείσουν ομαλά είναι:

  • το μετρό της Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή συν Προμήθεια Συρμών,
  • η ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων,
  • η ενεργειακή σύνδεση της Κρήτης-Πελοποννήσου (φάση Ι),
  • η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου (ΣΔΙΤ),
  • η σύσταση του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund),
  • η Σύσταση Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ),
  • η σύσταση του Ταμείου Υποδομών κ.ά.
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα

Σημειώνεται ότι δαπάνες στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μπορούν να γίνουν μέχρι 31/12/2023. Για τα έργα που θα κλείσουν ομαλά οι δαπάνες που έχουν γίνει και εκταμιευθεί ανέρχονται σε ποσοστό 70% έως 90%, ανάλογα με το έργο. Πάντως, ζήτημα απορρόφησης πόρων δεν τίθεται στο ΕΣΠΑ 2014-2020, δεδομένου ότι υπάρχουν εντάξεις έργων και δράσεων που ξεπερνούν τον προϋπολογισμό της δημόσιας χρηματοδότησης.

Το ζητούμενο είναι να μείνουν όσο το δυνατόν λιγότερα έργα και μικρότερου προϋπολογισμού που θα αναγκαστούν να χρηματοδοτηθούν με εθνικούς πόρους.

Από τα νέα εμβληματικά έργα ξεχωρίζουν 23, με προϋπολογισμό από 40 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί η αναβάθμιση του συστήματος παρακολούθησης σκαφών στις ελληνικές θάλασσες (VTMIS), έως 1,6 δισ. ευρώ, που είναι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ και αφορά το μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα Χανιά-Χερσόνησος. Σημειώνεται ότι συνιστά επιτυχία της κυβέρνησης που επέτρεψε η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς στη νέα προγραμματική περίοδο δεν επιτρέπονται επενδύσεις σε έργα υποδομών αυτού του είδους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!