Γ.Δ.
1401.58 0,00%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.36
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
0,00%
12.72
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.396
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.58
ΑΣΚΟ
0,00%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
0,00%
33.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.632
ΕΛΠΕ
0,00%
6.675
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
6.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.89
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.02
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
15.21
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
0,00%
0.952
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.327
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.525
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Εγνατία Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης εντός Φεβρουαρίου

Έκλεισαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προτιμητέος επενδυτής για την οποία είναι η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) με τη γαλλική Egis Projects (25%). Η σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να κατευθυνθεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα στις επόμενες εβδομάδες και το αργότερο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Για να φτάσουμε μέχρις εδώ χρειάστηκαν αρκετοί μήνες, όχι μόνο για το κλείσιμο της χρηματοδότησης (οι δεσμευτικοί όροι είχαν κατατεθεί από την κοινοπραξία στα τέλη του 2021), αλλά και για σειρά διαδικαστικών/τεχνικών θεμάτων (μελέτες, συμβάσεις κ.ά.).

Μετά το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου εκτιμάται πως θα απαιτηθούν 3-4 μήνες, η σύμβαση παραχώρησης, η οποία προβλέπει συνολικό τίμημα στο 1,5 δισ. ευρώ, θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή. Λόγω των εκλογών η κατάσταση περιπλέκεται και θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού θα κυρωθεί από την επόμενη Βουλή, ενώ ο παραχωρησιούχος αναμένεται να εγκατασταθεί στα τέλη του τρίτου τριμήνου του έτους ή στις αρχές του τετάρτου τριμήνου.

Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει αύξηση των διοδίων που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί στην Εγνατία Οδό από τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, κάτι που είναι δύσκολο να περάσει προεκλογικά… Επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν 14 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, τέσσερις μετωπικοί σταθμοί επί των κάθετων αξόνων, ένας εκτός άξονα του αυτοκινητοδρόμου και 17 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects αναλαμβάνει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των τριών κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης η ελληνογαλλική κοινοπραξία θα προχωρήσει μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης του άξονα Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι.

Όπως έχει υποστηρίξει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χιλιόμετρα, καθώς κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Επιπλέον, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πριμοδοτεί τον κατασκευαστικό βραχίονα, την ΤΕΡΝΑ, με ένα τεχνικό αντικείμενο της τάξεως των 3 δισ. ευρώ για το σύνολο διάρκειας της σύμβασης, ενώ αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα του ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ) το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της σύμβασης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!