Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Εγνατία Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης εντός Φεβρουαρίου

Έκλεισαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προτιμητέος επενδυτής για την οποία είναι η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) με τη γαλλική Egis Projects (25%). Η σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να κατευθυνθεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα στις επόμενες εβδομάδες και το αργότερο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Για να φτάσουμε μέχρις εδώ χρειάστηκαν αρκετοί μήνες, όχι μόνο για το κλείσιμο της χρηματοδότησης (οι δεσμευτικοί όροι είχαν κατατεθεί από την κοινοπραξία στα τέλη του 2021), αλλά και για σειρά διαδικαστικών/τεχνικών θεμάτων (μελέτες, συμβάσεις κ.ά.).

Μετά το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου εκτιμάται πως θα απαιτηθούν 3-4 μήνες, η σύμβαση παραχώρησης, η οποία προβλέπει συνολικό τίμημα στο 1,5 δισ. ευρώ, θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή. Λόγω των εκλογών η κατάσταση περιπλέκεται και θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού θα κυρωθεί από την επόμενη Βουλή, ενώ ο παραχωρησιούχος αναμένεται να εγκατασταθεί στα τέλη του τρίτου τριμήνου του έτους ή στις αρχές του τετάρτου τριμήνου.

Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει αύξηση των διοδίων που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί στην Εγνατία Οδό από τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, κάτι που είναι δύσκολο να περάσει προεκλογικά… Επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν 14 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, τέσσερις μετωπικοί σταθμοί επί των κάθετων αξόνων, ένας εκτός άξονα του αυτοκινητοδρόμου και 17 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects αναλαμβάνει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των τριών κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης η ελληνογαλλική κοινοπραξία θα προχωρήσει μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης του άξονα Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι.

Όπως έχει υποστηρίξει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χιλιόμετρα, καθώς κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Επιπλέον, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πριμοδοτεί τον κατασκευαστικό βραχίονα, την ΤΕΡΝΑ, με ένα τεχνικό αντικείμενο της τάξεως των 3 δισ. ευρώ για το σύνολο διάρκειας της σύμβασης, ενώ αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα του ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ) το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της σύμβασης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!