Γ.Δ.
1406.48 +0,35%
ACAG
-0,37%
5.33
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+0,63%
12.8
TITC
+0,66%
37.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,58%
1.374
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.325
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.53
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,04%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+2,03%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,63%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+1,71%
1.785
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,90%
18.24
ΔΑΑ
+0,13%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,43%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-1,67%
2.655
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-1,77%
1.385
ΕΕΕ
+0,12%
33.78
ΕΚΤΕΡ
+4,15%
1.506
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,55%
1.69
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,36%
6.83
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,39%
2.044
ΕΧΑΕ
+1,16%
4.35
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+5,17%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,84%
4.79
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+5,28%
0.937
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+3,77%
2.75
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+2,44%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+4,90%
1.07
ΚΟΥΕΣ
+1,45%
5.6
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,61%
0.825
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-0,34%
0.592
ΜΕΒΑ
+2,21%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+8,29%
44.4
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,94%
19.38
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+4,08%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,26%
31.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,61%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,52%
30.9
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-1,78%
14.94
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-1,26%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,31%
3.578
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.4
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+2,88%
14.3
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,96%
3.655
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το λιανεμπόριο τροφίμων

Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% σημείωσε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, αύξηση πωλήσεων 6,1% παρουσίασαν και τα FMCGs στο σύνολό τους, η οποία οφείλεται ωστόσο αποκλειστικά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά, καθώς οι τεμαχιακές πωλήσεις παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο, στο -0,6%.

Από την ανάλυση στα διαφορετικά τρίμηνα του 2022 και την αποδόμηση της τάσης της αγοράς σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, προκύπτει σημαντική αύξηση της πληθωριστικής πίεσης στον κλάδο των FMCGs, από το +1,6% που σημειώθηκε το πρώτο τρίμηνο, στο +10,9% κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τη πτώση του όγκου ωστόσο να συγκρατείται κατά την διάρκεια του έτους. Μάλιστα στο τρίτο τρίμηνο του έτους ο τουρισμός φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση, καθώς παρ’ όλο τον διπλασιασμό σχεδόν του επιπέδου της μέσης τιμής σε σχέση με το β’ τρίμηνο, η ζήτηση παρουσίασε θετικό πρόσημο στο +1,1%.

Ο Κώστας Παπαδάκης, Sales & Engagement Manager της NielsenIQ επισημαίνει: «Είναι αξιοσημείωτο πως παρά τον πληθωρισμό του μέσου καλαθιού των FMCGs στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαπενταετίας, η συνολική ετήσια κατανάλωση κατέγραψε ελάχιστες απώλειες, οι οποίες μάλιστα κατά κανόνα προήλθαν από το πρώτο τρίμηνο του έτους, όταν οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου συγκρίνονται με την περίοδο του παρατεταμένου lockdown του 2021. Οι καταναλωτές μπορεί να διαφοροποίησαν τις προτιμήσεις τους σε επίπεδο κατηγοριών ή επιμέρους μαρκών, να πρόσθεσαν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι τους, να κυνήγησαν τις προσφορές, αλλά τελικά αγόρασαν σχεδόν τον ίδιο αριθμό τεμαχίων με πέρυσι, συντηρώντας για μια ακόμη χρονιά τα μετά-κορονοϊού υψηλά επίπεδα πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου της τελευταίας τριετίας».

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά παρουσίασαν την πιο θετική τάση της τάξεως του +7,1%, με τη ζήτηση να παραμένει σχεδόν σταθερή (+0,5%). Την ίδια στιγμή, οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία, κατά +2,3% & +3,4% αντίστοιχα, με τις τεμαχιακές πωλήσεις ωστόσο να υποχωρούν σημαντικά (-5,4% και -6,0%, κατ’ αντιστοιχία)

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που εμφάνισε αρνητική τάση σε όρους τζίρου στο -0,3%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση στο +8,3%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +7,2%, ενώ τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν και οι μικρότερες αίθουσες (>1000 τ.μ.). Αναφορικά με την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, σημειώνεται ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου, οι οποίες φαίνεται να τονώθηκαν σημαντικά από την τουριστική δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση τζίρου κατά 9,2 και 8,5% σε σχέση με το 2021.

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα & ποτά, ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθαρά λόγω ανατιμήσεων, παρουσίασαν μεταξύ άλλων τα σπορέλαια (+30,6%) και τα ελαιόλαδα (+16,4%), ενώ μείωση στο τζίρο τους είχαν ορισμένες από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών όπως το κρασί (-6,0%) και το ουίσκι (-3,2%), πιθανότατα και λόγω της στροφής στην κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι κατηγορίες που είχαν παρουσιάσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τις περιόδους της πανδημίας, χάνουν πλέον σημαντικό κομμάτι του τζίρου που είχαν χτίσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, ως συνέπεια της αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες των αντισηπτικών (-38,9%), των ελαστικών γαντιών (-18,6%), καθώς και των στοματικών διαλυμάτων (-11,0%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!