Γ.Δ.
1503.82 +0,04%
ACAG
-0,98%
6.04
BOCHGR
+2,08%
4.9
CENER
-1,81%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.25
EVR
+0,34%
1.49
NOVAL
-0,42%
2.345
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-0,12%
41.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.79
ΑΒΕ
+0,21%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-1,59%
2.785
ΑΚΡΙΤ
-0,63%
0.795
ΑΛΜΥ
-2,54%
4.03
ΑΛΦΑ
-0,09%
1.7285
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,37%
10.1
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.18
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.1
ΑΤΕΚ
+2,33%
0.66
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,28%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
-0,35%
5.77
ΒΙΟΚΑ
-0,77%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,65%
18.24
ΔΑΑ
-0,58%
8.17
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,64%
12.46
ΔΟΜΙΚ
+1,51%
3.02
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,06%
0.317
ΕΒΡΟΦ
-2,12%
1.85
ΕΕΕ
+1,06%
32.56
ΕΚΤΕΡ
+0,77%
1.824
ΕΛΒΕ
+2,04%
5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.24
ΕΛΛ
+0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΠΕ
-0,71%
7.645
ΕΛΣΤΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,42%
1.896
ΕΛΧΑ
-1,13%
2.19
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
+0,69%
8.184
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,03%
2.364
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.69
ΙΑΤΡ
+0,92%
1.65
ΙΚΤΙΝ
-1,37%
0.3605
ΙΛΥΔΑ
-2,19%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.69
ΙΝΚΑΤΔ
-34,55%
0.0108
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-1,32%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-3,39%
1.14
ΙΝΤΚΑ
-0,48%
3.115
ΚΑΡΕΛ
-1,71%
344
ΚΕΚΡ
-2,21%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,23%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,67%
1.414
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.13
ΚΡΙ
-1,26%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-0,49%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,89%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,94%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,61%
1.64
ΛΟΥΛΗ
+1,69%
3
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-2,32%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+0,87%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,68%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,85%
20.96
ΜΟΝΤΑ
-2,93%
3.64
ΜΟΤΟ
+0,52%
2.895
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,91%
2.22
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,18%
33.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
+0,52%
0.776
ΞΥΛΚ
-2,37%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,71%
28.4
ΟΛΠ
+0,85%
29.55
ΟΛΥΜΠ
-1,19%
2.49
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,20%
14.7
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,28%
1.12
ΠΑΠ
+0,79%
2.54
ΠΕΙΡ
-0,29%
4.186
ΠΕΡΦ
-0,53%
5.62
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4.145
ΠΛΑΚΡ
-2,08%
14.1
ΠΡΔ
+2,14%
0.286
ΠΡΕΜΙΑ
-0,49%
1.222
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,88%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
-1,47%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-0,95%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
-0,32%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,73%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,95%
0.192
ΦΡΛΚ
+0,38%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το λιανεμπόριο τροφίμων

Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% σημείωσε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, αύξηση πωλήσεων 6,1% παρουσίασαν και τα FMCGs στο σύνολό τους, η οποία οφείλεται ωστόσο αποκλειστικά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά, καθώς οι τεμαχιακές πωλήσεις παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο, στο -0,6%.

Από την ανάλυση στα διαφορετικά τρίμηνα του 2022 και την αποδόμηση της τάσης της αγοράς σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, προκύπτει σημαντική αύξηση της πληθωριστικής πίεσης στον κλάδο των FMCGs, από το +1,6% που σημειώθηκε το πρώτο τρίμηνο, στο +10,9% κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τη πτώση του όγκου ωστόσο να συγκρατείται κατά την διάρκεια του έτους. Μάλιστα στο τρίτο τρίμηνο του έτους ο τουρισμός φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση, καθώς παρ’ όλο τον διπλασιασμό σχεδόν του επιπέδου της μέσης τιμής σε σχέση με το β’ τρίμηνο, η ζήτηση παρουσίασε θετικό πρόσημο στο +1,1%.

Ο Κώστας Παπαδάκης, Sales & Engagement Manager της NielsenIQ επισημαίνει: «Είναι αξιοσημείωτο πως παρά τον πληθωρισμό του μέσου καλαθιού των FMCGs στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαπενταετίας, η συνολική ετήσια κατανάλωση κατέγραψε ελάχιστες απώλειες, οι οποίες μάλιστα κατά κανόνα προήλθαν από το πρώτο τρίμηνο του έτους, όταν οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου συγκρίνονται με την περίοδο του παρατεταμένου lockdown του 2021. Οι καταναλωτές μπορεί να διαφοροποίησαν τις προτιμήσεις τους σε επίπεδο κατηγοριών ή επιμέρους μαρκών, να πρόσθεσαν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι τους, να κυνήγησαν τις προσφορές, αλλά τελικά αγόρασαν σχεδόν τον ίδιο αριθμό τεμαχίων με πέρυσι, συντηρώντας για μια ακόμη χρονιά τα μετά-κορονοϊού υψηλά επίπεδα πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου της τελευταίας τριετίας».

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά παρουσίασαν την πιο θετική τάση της τάξεως του +7,1%, με τη ζήτηση να παραμένει σχεδόν σταθερή (+0,5%). Την ίδια στιγμή, οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία, κατά +2,3% & +3,4% αντίστοιχα, με τις τεμαχιακές πωλήσεις ωστόσο να υποχωρούν σημαντικά (-5,4% και -6,0%, κατ’ αντιστοιχία)

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που εμφάνισε αρνητική τάση σε όρους τζίρου στο -0,3%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση στο +8,3%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +7,2%, ενώ τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν και οι μικρότερες αίθουσες (>1000 τ.μ.). Αναφορικά με την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, σημειώνεται ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου, οι οποίες φαίνεται να τονώθηκαν σημαντικά από την τουριστική δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση τζίρου κατά 9,2 και 8,5% σε σχέση με το 2021.

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα & ποτά, ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθαρά λόγω ανατιμήσεων, παρουσίασαν μεταξύ άλλων τα σπορέλαια (+30,6%) και τα ελαιόλαδα (+16,4%), ενώ μείωση στο τζίρο τους είχαν ορισμένες από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών όπως το κρασί (-6,0%) και το ουίσκι (-3,2%), πιθανότατα και λόγω της στροφής στην κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι κατηγορίες που είχαν παρουσιάσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τις περιόδους της πανδημίας, χάνουν πλέον σημαντικό κομμάτι του τζίρου που είχαν χτίσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, ως συνέπεια της αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες των αντισηπτικών (-38,9%), των ελαστικών γαντιών (-18,6%), καθώς και των στοματικών διαλυμάτων (-11,0%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!