Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΟΟΣΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν αύξηση διοδίων

Η αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση των τεράστιων εσόδων που έχει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο από τους χρήστες αυτοκινήτων μέσω των φόρων στα καύσιμα κίνησης, τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας και τα διόδια, επισημαίνει ο ΟΟΣΑ στην τελευταία του έκθεση.

Τα έσοδα του Δημοσίου από αυτές τις πηγές αντιστοιχούν σχεδόν στο 4% του ΑΕΠ, το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τη Σλοβενία. Για να διατηρηθούν μέχρι το 2050 στα σημερινά επίπεδα κρατικών εσόδων, το Δημόσιο, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, πρέπει να αυξήσει τα διόδια και γενικά τις χρεώσεις με βάση τη χρήση των οδικών αξόνων και των άλλων δημόσιων υποδομών στις μεταφορές.

Με βάση τα μοντέλα κυκλοφορίας του οργανισμού και του International Transport Forum (ITF), για να διατηρηθούν τα έσοδα στο 4% του ΑΕΠ πρέπει από το 2025 να επιβάλλεται μια πρόσθετη χρέωση στα διόδια, που θα ξεκινήσει από τα 0,003 ευρώ ανά χιλιόμετρο και θα φτάσει τα 0,021 ευρώ ανά χιλιόμετρο το 2050. Σήμερα η χρέωση σε όσους κινούνται στους οδικούς άξονες με διόδια προσεγγίζει τα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αυτές οι επιβαρύνσεις στα διόδια θα έρθουν να καλύψουν τη μείωση (που θα προσεγγίζει το 20%) που προβλέπεται πως θα έχει το Ελληνικό Δημόσιο λόγω της «πράσινης» μετάβασης (ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.λπ.) στις μεταφορές.

Η μείωση εσόδων λόγω της αύξησης στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι σημαντικότερη στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, επειδή τα συμβατικά καύσιμα κίνησης επιβαρύνονται με πολύ μεγάλους φόρους. Η χώρα μας διαθέτει σήμερα τον παλαιότερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ, με 8 στα 10 να είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, ενώ καταγράφονται πολύ χαμηλοί ρυθμοί ανανέωσης. Η κυβέρνηση μέσω πρωτοβουλιών όπως το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», που ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα, επιχειρεί την ανανέωση του στόλου οχημάτων. Αντίστοιχα προγράμματα ζητούν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών, καθώς η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια παλαιότητας και στα βαριά οχήματα.

«Μια σταθερή βάση φορολογικών εσόδων σε ένα σύστημα μεταφορών που θα εξαρτάται λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα μπορεί να επιτευχθεί με μετατόπιση από επιβαρύνσεις που συνδέονται με τα καύσιμα σε επιβαρύνσεις που συνδέονται με την απόσταση (σ.σ.: που διανύει ο κάτοχος του αυτοκινήτου)», επισημαίνει ο ΟΟΣΑ. Προσθέτει δε πως «το μοντέλο του ITF δείχνει πως η Ελλάδα μπορεί να διατηρήσει τα φορολογικά έσοδα, ενώ παράλληλα αλλάζει το σύστημα μεταφορών με χρέωση περίπου 0,003 ευρώ ανά χιλιόμετρο το 2025, που θα αυξηθεί σταδιακά στα 0,021 ευρώ το 2050. Τα έσοδα που θα αντληθούν θα αντιστοιχούν σε περίπου 86 ευρώ ανά ενήλικα κάτοικο ετησίως κατά μέσο όρο και θα ισοσταθμίζουν τη μείωση εσόδων από τέλη και φόρους που συνδέονται με τις οδικές μεταφορές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!