THEPOWERGAME
Ισχυρή δυναμική αναμένεται να έχει ο ελληνικός τουρισμός και το 2023, είτε διατηρώντας την ανάκαμψη που πέτυχε το 2022, είτε ανεβαίνοντας ακόμη ένα επίπεδο. Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας σε γεύμα που παρέθεσε σε δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας, εξέφρασε την αισιοδοξία του, καθώς παρατηρεί έντονη κινητικότητα από τις προκρατήσεις της φετινής σεζόν.
«Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έγινε πράξη και συνεχίζονται οι προσπάθειες για τουρισμό», τόνισε συγκεκριμένα, αναφερόμενος στο θετικό φινάλε για τη χρονιά που πέρασε.
Ακόμη, τόνισε για ακόμη μια φορά τη σημαντική ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, των τοπικών κοινωνιών και της μέσης ελληνικής οικογένειας, στην τσέπη της οποίας καταλήγει μέρος των εσόδων του κλάδου.
Όπως ο ίδιος υπογράμμισε, χιλιάδες εμπορικά καταστήματα και χώροι εστίασης σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς το 2022 αύξησαν σε διψήφιο ποσοστό τον τζίρο τους σε σχέση με το 2019.
Τουρισμός για όλους σε εναλλακτικούς προορισμούς και ελπίδες για καλύτερο city break
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός στην ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών, που ενισχύθηκαν σημαντικά, καθώς και στην καθοριστική συμβολή του προγράμματος Τουρισμός για Όλους.
Όπως πληροφόρησε, στα τέλη του Γενάρη έχει προγραμματιστεί νέα κλήρωση για 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες, κίνηση που αναμένεται να τονώσει σημαντικά τον εγχώριο τουρισμό τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο Β. Κικίλιας, στις πρώτες θέσεις προτίμησης των ταξιδιωτών είναι η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Αττική και η Θεσσαλία, ενώ μεγαλύτερη θετική μεταβολή κατά τους χειμερινούς μήνες παρουσιάζουν η Δυτική Ελλάδα, η Δυτική Μακεδονία, η Θεσσαλία και το Βόρειο Αιγαίο.
Την ίδια ώρα, τα στοιχεία δίνουν αισιόδοξα μηνύματα για αυξημένη επισκεψιμότητα σε εναλλακτικούς προορισμούς, όπως το Τολό, τα Γιάννενα, η Αιδηψός, η Θάσος, τα Καλάβρυτα και η Καστοριά.
Βελτίωση ενδέχεται να καταγραφεί το 2023 και στο city break, με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.
Μάλιστα, θα υπάρξουν νέες ειδικές καμπάνιες για τον χειμερινό και δωδεκάμηνο τουρισμό, με στόχο την προβολή των μεγάλων πόλεων, και πάντα σε συνδυασμό με τη θάλασσα και το γεγονός ότι η Αθήνα είναι η μοναδική παραθαλάσσια πρωτεύουσα στην Ευρώπη.
Τέλος, στα φετινά σχέδια της ομάδας Κικίλια είναι η ανάπτυξη του τουρισμού Υγείας, καθώς και του συνεδριακού-business τουρισμού, που τα τελευταία χρόνια κατέγραψε μεγάλη ύφεση λόγω της πανδημίας COVID-19.
Μεγάλο στοίχημα θα αποτελέσει και η ενίσχυση στην κρουαζιέρα, με αύξηση του homeporting -καθώς καταγράφονται 5.000 calls στα ελληνικά λιμάνια, αριθμός ρεκόρ- ανάπτυξη υποδομών και νέων προορισμών.