Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ξεσκόνισμα των συμβάσεων παραχώρησης από το υπουργείο Υποδομών

Στο υπουργείο Υποδομών παραδόθηκε η «ακτινογραφία» όλων των συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων, εκτός της Αττικής Οδού, που είχε ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία με αφορμή τα αιτήματα αναχρηματοδότησης που έχουν κατατεθεί από εταιρείες διαχείρισης, αλλά και τη στήριξη που έλαβαν για τα μειωμένα έσοδα που είχαν την περίοδο της πανδημίας.

Οι συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων λήγουν την περίοδο 2037-2040 και η τελευταία μάχη, που έληξε με επικράτηση του υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή, δόθηκε προ εβδομάδων για την αύξηση των διοδίων. Παρά την αρχική σκληρή στάση ορισμένων μετόχων των εταιρειών παραχώρησης, με βάση προβλέψεις των συμβάσεων που συνδέουν την τιμή των διοδίων με τον πληθωρισμό, δεν υπήρξε αύξηση στις αρχές του έτους. Όπως φαίνεται, δεν πρόκειται να υπάρξει αύξηση μέχρι τις εκλογές, καθώς οι περισσότεροι παραχωρησιούχοι δεν έστειλαν εγκαίρως στο υπουργείο ούτε τον κατάλογο με τις νέες τιμές, όπως επιβάλλουν οι συμβάσεις.

Το ξεσκόνισμα των συμβάσεων αποφασίστηκε επειδή κάποιες εταιρείες διαχείρισης έχουν ζητήσει εγκρίσεις για αναχρηματοδότηση του δανεισμού τους. Προ ημερών προσελήφθη σύμβουλος του υπουργείου που θα παρακολουθήσει τη σχετική διαδικασία για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ. Βασικός μέτοχος της εταιρείας με 38,89% είναι η γερμανική Hochtief, ενώ ακολουθούν η ΑΒΑΞ (23,61%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (22,22%) και η Vinci Concessions (15,28%). Στο τέλος του 2021 είχε ομολογιακά δάνεια 446,5 εκατ. ευρώ, το κύριο δάνειο (senior loan) των τραπεζών με υπόλοιπο 215,2 εκατ. και το «δάνειο των μετόχων» με υπόλοιπο 231,5 εκατ.

Σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία αναδιάταξης του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων ορισμένων εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων, όπως η ΑΒΑΞ, οι οποίες πωλούν κάποιες συμμετοχές και μεταφέρουν σε εξειδικευμένη θυγατρική κάποιες άλλες. Η ΑΒΑΞ πώλησε ήδη το 20,53% που κατείχε στη Γέφυρα (διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) στους δύο συνεταίρους της, τη γαλλική Vinci Concessions και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Η εισηγμένη κατέχει το 15% που κατέχει στη Μορέας (διαχειρίζεται τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), το 23,61% στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ), αλλά και το 19,1% στην Ολυμπία Οδός, που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για συμμετοχές οι περισσότερες από τις οποίες θα μεταφερθούν στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις.

Το παιχνίδι για τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων θα κρίνει η τύχη του διαγωνισμού για την Αττική Οδό, που βρίσκεται σε εξέλιξη, με συμμετοχή πανίσχυρων διεθνών ομίλων και με τους Έλληνες εργολάβους να διαθέτουν μειοψηφικά ποσοστά στις κοινοπραξίες διεκδίκησης. Οι δεσμευτικές προσφορές στο ΤΑΙΠΕΔ προγραμματίζονται για το πρώτο τρίμηνο του έτους ή το αργότερο εντός του εξαμήνου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!