Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ξεσκόνισμα των συμβάσεων παραχώρησης από το υπουργείο Υποδομών

Στο υπουργείο Υποδομών παραδόθηκε η «ακτινογραφία» όλων των συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων, εκτός της Αττικής Οδού, που είχε ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία με αφορμή τα αιτήματα αναχρηματοδότησης που έχουν κατατεθεί από εταιρείες διαχείρισης, αλλά και τη στήριξη που έλαβαν για τα μειωμένα έσοδα που είχαν την περίοδο της πανδημίας.

Οι συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων λήγουν την περίοδο 2037-2040 και η τελευταία μάχη, που έληξε με επικράτηση του υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή, δόθηκε προ εβδομάδων για την αύξηση των διοδίων. Παρά την αρχική σκληρή στάση ορισμένων μετόχων των εταιρειών παραχώρησης, με βάση προβλέψεις των συμβάσεων που συνδέουν την τιμή των διοδίων με τον πληθωρισμό, δεν υπήρξε αύξηση στις αρχές του έτους. Όπως φαίνεται, δεν πρόκειται να υπάρξει αύξηση μέχρι τις εκλογές, καθώς οι περισσότεροι παραχωρησιούχοι δεν έστειλαν εγκαίρως στο υπουργείο ούτε τον κατάλογο με τις νέες τιμές, όπως επιβάλλουν οι συμβάσεις.

Το ξεσκόνισμα των συμβάσεων αποφασίστηκε επειδή κάποιες εταιρείες διαχείρισης έχουν ζητήσει εγκρίσεις για αναχρηματοδότηση του δανεισμού τους. Προ ημερών προσελήφθη σύμβουλος του υπουργείου που θα παρακολουθήσει τη σχετική διαδικασία για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ. Βασικός μέτοχος της εταιρείας με 38,89% είναι η γερμανική Hochtief, ενώ ακολουθούν η ΑΒΑΞ (23,61%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (22,22%) και η Vinci Concessions (15,28%). Στο τέλος του 2021 είχε ομολογιακά δάνεια 446,5 εκατ. ευρώ, το κύριο δάνειο (senior loan) των τραπεζών με υπόλοιπο 215,2 εκατ. και το «δάνειο των μετόχων» με υπόλοιπο 231,5 εκατ.

Σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία αναδιάταξης του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων ορισμένων εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων, όπως η ΑΒΑΞ, οι οποίες πωλούν κάποιες συμμετοχές και μεταφέρουν σε εξειδικευμένη θυγατρική κάποιες άλλες. Η ΑΒΑΞ πώλησε ήδη το 20,53% που κατείχε στη Γέφυρα (διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) στους δύο συνεταίρους της, τη γαλλική Vinci Concessions και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Η εισηγμένη κατέχει το 15% που κατέχει στη Μορέας (διαχειρίζεται τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), το 23,61% στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ), αλλά και το 19,1% στην Ολυμπία Οδός, που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για συμμετοχές οι περισσότερες από τις οποίες θα μεταφερθούν στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις.

Το παιχνίδι για τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων θα κρίνει η τύχη του διαγωνισμού για την Αττική Οδό, που βρίσκεται σε εξέλιξη, με συμμετοχή πανίσχυρων διεθνών ομίλων και με τους Έλληνες εργολάβους να διαθέτουν μειοψηφικά ποσοστά στις κοινοπραξίες διεκδίκησης. Οι δεσμευτικές προσφορές στο ΤΑΙΠΕΔ προγραμματίζονται για το πρώτο τρίμηνο του έτους ή το αργότερο εντός του εξαμήνου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!