Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη

Αγώνα δρόμου έχει ξεκινήσει η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να δρομολογήσει την κατασκευή σειράς έργων που απαιτούνται αφενός για να αποκτήσει η χώρα επαρκείς σιδηροδρομικές υποδομές και αφετέρου για να ανταποκριθεί στο διεθνή ρόλο της ως διαμετακομιστικός κόμβος μετακίνησης υλικών, αγαθών και εμπορευμάτων.

Το σχέδιο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με αντίστοιχους της  Βουλγαρίας προχωρά. Ήδη η ελληνική πλευρά προωθεί την αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αναμένει τα αντίστοιχα έργα από την πλευρά της γειτονικής χώρας. Σε δεύτερο χρόνο οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις θα προσεγγίσουν και λιμένες της Ρουμανίας.

Στρατηγικός στόχος είναι η παράκαμψη του Βοσπόρου και η διασφάλιση του εφοδιασμού των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ουκρανίας μέσω των ελληνικών λιμένων. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και οι ΗΠΑ στηρίζουν το στρατηγικό αυτό έργο.

Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά τα εξής έργα:

*Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

*Σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού 308,6 εκατ. ευρώ

*Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Ο σχεδιασμός

Ήδη, η εταιρεία έχει εκκινήσει τους διαγωνισμούς για την επιλογή των τεχνικών συμβούλων για τα συγκεκριμένα έργα. Παράλληλα προχωρά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής, στον οποίο συμμετέχουν οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom.

Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και της ΕΡΓΟΣΕ, τρία από τα έξι έργα θα ενταχθούν στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) και τα υπόλοιπα θα αναζητήσουν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ ή άλλους μηχανισμούς της Ε.Ε. Συγκεκριμένα τα τμήματα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Ρίο – νέος λιμένας Πατρών θα ενταχθούν στο CEF II ενώ τα τμήματα Λαύριο – Αεροδρόμιο, Ραφήνα – Αεροδρόμιο και σύνδεση με 6ο προβλήτα στο νέο ΕΣΠΑ (ή άλλους μηχανισμούς).

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη καταθέσει αίτηση ένταξης στο CEF II για τα περισσότερο ώριμα έργα (για τα οποία υπάρχουν ήδη οι σχετικές μελέτες όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και συγκεκριμένα για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος και Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί να δημοπρατήσει το συντομότερο δυνατό το έργο κατασκευής της γραμμής του προαστιακού στη Δυτική Αττική, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ περίπου. Η προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα θα αξιοποιήσει  την παλαιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Κορίνθου.

Από τα έργα αναβάθμισης του δικτύου και των παρεχόμενων υπηρεσιών, πιο ώριμο θεωρείται το έργο για την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, εγκατάσταση υποδομής για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς καθώς και σύστημα τηλεματικής συρμών (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει μια σημαντική εξέλιξη που προβλέπει την υπαγωγή της ΕΡΓΟΣΕ σε  απευθείας έλεγχο από το ελληνικό Δημόσιο προκειμένου  να υλοποιηθεί γρήγορα το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, αποσχίζοντάς την από τον ΟΣΕ. Η «νέα» ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρωθεί στα νέα έργα σιδηροδρομικής  υποδομής, ήτοι νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!