Γ.Δ.
1534.84 -0,30%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,46%
9.72
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,80%
1.85
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.738
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,40%
18.78
ΔΑΑ
+2,49%
8.3
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,55%
12.88
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,57%
2.27
ΕΛΠΕ
-0,20%
7.535
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,72%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,49%
8.348
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,63%
2.411
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,29%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,47%
4.82
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,64%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,87%
1.394
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.13
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,64%
0.806
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,62%
26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,89%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
34.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,00%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,13%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.24
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,10%
4.317
ΠΕΡΦ
-0,92%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.945
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη

Αγώνα δρόμου έχει ξεκινήσει η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να δρομολογήσει την κατασκευή σειράς έργων που απαιτούνται αφενός για να αποκτήσει η χώρα επαρκείς σιδηροδρομικές υποδομές και αφετέρου για να ανταποκριθεί στο διεθνή ρόλο της ως διαμετακομιστικός κόμβος μετακίνησης υλικών, αγαθών και εμπορευμάτων.

Το σχέδιο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με αντίστοιχους της  Βουλγαρίας προχωρά. Ήδη η ελληνική πλευρά προωθεί την αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αναμένει τα αντίστοιχα έργα από την πλευρά της γειτονικής χώρας. Σε δεύτερο χρόνο οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις θα προσεγγίσουν και λιμένες της Ρουμανίας.

Στρατηγικός στόχος είναι η παράκαμψη του Βοσπόρου και η διασφάλιση του εφοδιασμού των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ουκρανίας μέσω των ελληνικών λιμένων. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και οι ΗΠΑ στηρίζουν το στρατηγικό αυτό έργο.

Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά τα εξής έργα:

*Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

*Σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού 308,6 εκατ. ευρώ

*Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Ο σχεδιασμός

Ήδη, η εταιρεία έχει εκκινήσει τους διαγωνισμούς για την επιλογή των τεχνικών συμβούλων για τα συγκεκριμένα έργα. Παράλληλα προχωρά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής, στον οποίο συμμετέχουν οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom.

Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και της ΕΡΓΟΣΕ, τρία από τα έξι έργα θα ενταχθούν στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) και τα υπόλοιπα θα αναζητήσουν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ ή άλλους μηχανισμούς της Ε.Ε. Συγκεκριμένα τα τμήματα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Ρίο – νέος λιμένας Πατρών θα ενταχθούν στο CEF II ενώ τα τμήματα Λαύριο – Αεροδρόμιο, Ραφήνα – Αεροδρόμιο και σύνδεση με 6ο προβλήτα στο νέο ΕΣΠΑ (ή άλλους μηχανισμούς).

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη καταθέσει αίτηση ένταξης στο CEF II για τα περισσότερο ώριμα έργα (για τα οποία υπάρχουν ήδη οι σχετικές μελέτες όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και συγκεκριμένα για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος και Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί να δημοπρατήσει το συντομότερο δυνατό το έργο κατασκευής της γραμμής του προαστιακού στη Δυτική Αττική, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ περίπου. Η προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα θα αξιοποιήσει  την παλαιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Κορίνθου.

Από τα έργα αναβάθμισης του δικτύου και των παρεχόμενων υπηρεσιών, πιο ώριμο θεωρείται το έργο για την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, εγκατάσταση υποδομής για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς καθώς και σύστημα τηλεματικής συρμών (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει μια σημαντική εξέλιξη που προβλέπει την υπαγωγή της ΕΡΓΟΣΕ σε  απευθείας έλεγχο από το ελληνικό Δημόσιο προκειμένου  να υλοποιηθεί γρήγορα το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, αποσχίζοντάς την από τον ΟΣΕ. Η «νέα» ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρωθεί στα νέα έργα σιδηροδρομικής  υποδομής, ήτοι νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!