Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Το 2023 είναι η χρονιά… των εργοταξίων

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποδεχόμαστε το 2023 έχοντας την ικανοποίηση ότι φτάνουμε στον στόχο που είχαμε θέσει το 2019, όταν ανακοινώσαμε το πρόγραμμα δημοσίων έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, το πιο φιλόδοξο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. ευρώ έργα και έχουμε συμβασιοποιήσει σχεδόν 5 δισ. έργα, κάτι το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα.

Δεν το κάναμε στα λόγια, αλλά με πράξεις.

Δεν το καταφέραμε με… έναν νόμο και ένα άρθρο. Αλλά με σχέδιο και πολλή δουλειά.

Αλλάζοντας, για παράδειγμα, τον τρόπο δημοπράτησης των σιδηροδρομικών έργων, ώστε με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής να αποκτήσει η χώρα μας έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, που θα συνδέεται με τα λιμάνια της και θα την καθιστά κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Δίνοντας λύση σε προβλήματα που μπλόκαραν σημαντικά έργα, όπως ο ΒΟΑΚ και η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Αλλά και διορθώνοντας εγκληματικά λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα στο Πάτρα – Πύργος και το μετρό Θεσσαλονίκης.

Το 2023 είναι, λοιπόν, η χρονιά… των εργοταξίων. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε στο Καστέλι, στον Ε65, στο Πάτρα – Πύργος. Ενώ το μετρό στη Θεσσαλονίκη μπαίνει στην τελική του ευθεία, δεν μένει πια στους… μουσαμάδες.

Όμως το 2023 είναι μόνο το τέλος της αρχής του έργου μας. Και καθώς θα είναι εκλογική χρονιά, θα ζητήσουμε -και είμαι βέβαιος ότι θα τη λάβουμε- νέα εντολή από τους Έλληνες πολίτες, για να συνεχίσουμε να αλλάζουμε προς το καλύτερο την καθημερινότητά τους και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

Βάζουμε μπροστά, άλλωστε, κι άλλα σημαντικά έργα. Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, από Άνω Λιόσια μέχρι Μέγαρα, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Την επέκταση του μετρό στο Ίλιον. Τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Ταυτόχρονα, επισπεύδονται οι μελέτες για τους σιδηροδρομικούς άξονες Δράμα – Καβάλα  και Ξάνθη – ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Προχωρούμε με τον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, με διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από τα 2,80 ευρώ σήμερα. Και διασφαλίζουμε ότι αυτήν τη φορά το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ένα πραγματικά καλό τίμημα.

Γιατί η δική μας κυβέρνηση φροντίζει να ενισχύει τον ανταγωνισμό προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος. Και με τα projects των μεγάλων έργων, δημόσιων και ιδιωτικών, δημιουργεί συνθήκες ανάπτυξης και θέτει τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, στο οποίο η Ελλάδα θα είναι κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, κόμβος logistics, κόμβος ενεργειακός.

Δεν είναι τυχαίο ότι, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί διεθνώς ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο κατασκευαστικός κλάδος στη χώρα μας ζει νέα περίοδο ακμής. Και αυτό σημαίνει πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας. Η πατρίδα μας έχει, άλλωστε, ένα πολύ σοβαρό επιστημονικό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι όμως τα χρόνια της κρίσης έφευγαν στο εξωτερικό. Πλέον, όμως, περνάμε από το brain drain στο brain gain.

Γνωρίζουμε, βεβαίως, ότι δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Η εισαγόμενη ακρίβεια βασανίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. ‘Έχουμε όμως αποδείξει ότι στεκόμαστε δίπλα στην κοινωνία, χωρίς ποτέ να βάλουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ισορροπία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!