THEPOWERGAME
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποδεχόμαστε το 2023 έχοντας την ικανοποίηση ότι φτάνουμε στον στόχο που είχαμε θέσει το 2019, όταν ανακοινώσαμε το πρόγραμμα δημοσίων έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, το πιο φιλόδοξο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. ευρώ έργα και έχουμε συμβασιοποιήσει σχεδόν 5 δισ. έργα, κάτι το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα.
Δεν το κάναμε στα λόγια, αλλά με πράξεις.
Δεν το καταφέραμε με… έναν νόμο και ένα άρθρο. Αλλά με σχέδιο και πολλή δουλειά.
Αλλάζοντας, για παράδειγμα, τον τρόπο δημοπράτησης των σιδηροδρομικών έργων, ώστε με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής να αποκτήσει η χώρα μας έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, που θα συνδέεται με τα λιμάνια της και θα την καθιστά κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Δίνοντας λύση σε προβλήματα που μπλόκαραν σημαντικά έργα, όπως ο ΒΟΑΚ και η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Αλλά και διορθώνοντας εγκληματικά λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα στο Πάτρα – Πύργος και το μετρό Θεσσαλονίκης.
Το 2023 είναι, λοιπόν, η χρονιά… των εργοταξίων. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε στο Καστέλι, στον Ε65, στο Πάτρα – Πύργος. Ενώ το μετρό στη Θεσσαλονίκη μπαίνει στην τελική του ευθεία, δεν μένει πια στους… μουσαμάδες.
Όμως το 2023 είναι μόνο το τέλος της αρχής του έργου μας. Και καθώς θα είναι εκλογική χρονιά, θα ζητήσουμε -και είμαι βέβαιος ότι θα τη λάβουμε- νέα εντολή από τους Έλληνες πολίτες, για να συνεχίσουμε να αλλάζουμε προς το καλύτερο την καθημερινότητά τους και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας.
Βάζουμε μπροστά, άλλωστε, κι άλλα σημαντικά έργα. Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, από Άνω Λιόσια μέχρι Μέγαρα, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Την επέκταση του μετρό στο Ίλιον. Τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Ταυτόχρονα, επισπεύδονται οι μελέτες για τους σιδηροδρομικούς άξονες Δράμα – Καβάλα και Ξάνθη – ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Προχωρούμε με τον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, με διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από τα 2,80 ευρώ σήμερα. Και διασφαλίζουμε ότι αυτήν τη φορά το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ένα πραγματικά καλό τίμημα.
Γιατί η δική μας κυβέρνηση φροντίζει να ενισχύει τον ανταγωνισμό προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος. Και με τα projects των μεγάλων έργων, δημόσιων και ιδιωτικών, δημιουργεί συνθήκες ανάπτυξης και θέτει τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, στο οποίο η Ελλάδα θα είναι κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, κόμβος logistics, κόμβος ενεργειακός.
Δεν είναι τυχαίο ότι, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί διεθνώς ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο κατασκευαστικός κλάδος στη χώρα μας ζει νέα περίοδο ακμής. Και αυτό σημαίνει πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας. Η πατρίδα μας έχει, άλλωστε, ένα πολύ σοβαρό επιστημονικό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι όμως τα χρόνια της κρίσης έφευγαν στο εξωτερικό. Πλέον, όμως, περνάμε από το brain drain στο brain gain.
Γνωρίζουμε, βεβαίως, ότι δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Η εισαγόμενη ακρίβεια βασανίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. ‘Έχουμε όμως αποδείξει ότι στεκόμαστε δίπλα στην κοινωνία, χωρίς ποτέ να βάλουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ισορροπία.