Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Τα μεγάλα έργα φέρνουν ανατροπές στους κατασκευαστικούς ομίλους

Παρά τις (ανεπίσημες, καθώς επίσημες δεν υπήρξαν) διαψεύσεις, η διοίκηση του Ομίλου Ελλάκτωρ φαίνεται πως αναζητεί λύσεις για τη θυγατρική στον χώρο των κατασκευών, την πάλαι ποτέ κραταιά ΑΚΤΩΡ. Σε αυτό το πλαίσιο υπήρξαν επαφές τόσο με την πλευρά του κ. Δημήτρη Κούτρα, που συνεργάζεται με την κυπριακών συμφερόντων Wade Adams, όσο και με άλλους κατασκευαστικούς ομίλους.

Οι Ολλανδοί της Reggeborgh και οι συνεργάτες τους γνωρίζουν πως τα περιθώρια κέρδους στην αγορά κατασκευών είναι εξαιρετικά περιορισμένα, ειδικά σε μια περίοδο υψηλών τιμών στα υλικά και αυξημένου εργατικού κόστους, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Κάποιοι με ζωηρή φαντασία υποστηρίζουν πως τα σενάρια περί ενδιαφέροντος των Κυπρίων και του κ. Κούτρα κυκλοφόρησαν προκειμένου να ανοίξει η συζήτηση για την ΑΚΤΩΡ… Η Wade Adams ακούγεται πως πέρασε νωρίτερα και από τα γραφεία της ΑΒΑΞ, χωρίς να συναντήσει θετικό κλίμα (από ορισμένους μετόχους) για την εξαγορά της εισηγμένης κατασκευαστικής.

Μετά την πώληση του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) της Ελλάκτωρ στη Motor Oil, η Reggeborgh Invest περνάει στο επόμενο στάδιο αλλαγών στον κατασκευαστικό όμιλο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, έχει ήδη δεχθεί πρόταση από την πλευρά Motor Oil για την πώληση και του τομέα διαχείρισης απορριμμάτων, τη θυγατρική Ηλέκτωρ. Στην αγορά κατασκευών λένε πως αν βρεθεί κοινός παρονομαστής σε σχέση με την αποτίμηση της Ηλέκτωρ, τότε δεν πρέπει να αποκλείεται μια τέτοια συμφωνία.

Η Motor Oil επενδύει στρατηγικά στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων και προ εβδομάδων ανακοίνωσε την εξαγορά της Θαλής, ενός από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Ηλέκτωρ. Μάλιστα, σήμερα έχουν παγώσει κρίσιμοι διαγωνισμοί μέχρι να ξεκαθαριστεί η συμμετοχή της Motor Oil, καθώς εμφανίζεται να διεκδικεί μεγάλα έργα (όπως τα ΣΔΙΤ για τις μονάδες επεξεργασίας σε Αττική και Θεσσαλονίκη) μέσω δύο διαφορετικών κοινοπραξιών! Στη μία συμμετέχουν η Motor Oil και η Θαλής και στην άλλη η Ηλέκτωρ (στη μητρική της οποίας, την Ελλάκτωρ, η Motor Oil ελέγχει το 30%).

Το deal για την πώληση του τομέα ΑΠΕ δίνει μεγάλο περιθώριο κινήσεων στους Ολλανδούς, αφού προσφέρει σημαντική ανάσα στην Ελλάκτωρ (αποπληρωμή πανάκριβου ομολογιακού κ.λπ.). Όμως, στη διάρκεια του 2023 αναμένονται οι επόμενες κινήσεις τους. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει την τελευταία διετία. Όσοι στοιχηματίζουν πως το αφεντικό της Reggeborgh Invest, ο κ. Χένρι Χόλτερμαν, θέλει να αφήσει πίσω τις κατασκευές, παραπέμπουν στο γεγονός πως δεν έχει φέρει στη χώρα μας την ισχυρή ολλανδική τεχνική εταιρεία VolkerWessels, που ελέγχει.

Η εικόνα σε σχέση με την ΑΚΤΩΡ θα ξεκαθαρίσει φέτος, ενώ αλλαγές θα φέρει και η επιθετική τακτική των νέων μετόχων της Intrakat, οι οποίοι δηλώνουν μέσω του διευθύνοντος συμβούλου Αλ. Εξάρχου πως ετοιμάζουν εξαγορές. Ήδη κυκλοφορούν φήμες για συζητήσεις με την ΤΕΚΑΛ, που διαθέτει πτυχίο έκτης τάξης. Πιθανό στόχο μπορεί να αποτελέσει και η εισηγμένη (και νοικοκυρεμένη) ΕΚΤΕΡ, η οποία επίσης ανήκει στην 6η τάξη, όπως και οι λίγες υγιείς κατασκευαστικές που παραμένουν στην ίδια τάξη του εργοληπτικού πτυχίου.

Οι αισιόδοξοι θεωρούν πως οι μεγάλες ανάγκες σε εργατικά χέρια αλλά και οι καθυστερήσεις πληρωμών από το Δημόσιο (το 2022 έκλεισε με οφειλές εκατοντάδων εκατ. σε μεγάλους και μικρούς εργολάβους) θα οδηγήσουν σε συμμάζεμα της πολυδιασπασμένης αγοράς δημόσιων έργων. Μπορεί στην κορυφή του κλάδου να έχουμε πέντε εταιρείες, αλλά πιο κάτω συναντάμε δεκάδες εταιρείες (π.χ. στην 6η τάξη) αρκετές από τις οποίες είναι ζημιογόνες και προβληματικές. Φέτος θα ξεκαθαρίσει η εικόνα, προβλέπουν.

Όσο για τα εργοτάξια, «το 2023 θα ξεκινήσουν πράγματι κάποια έργα, αλλά όχι όσα περιμένουμε!», υποστήριζε προ ημερών ο επικεφαλής ισχυρού κατασκευαστικού ομίλου. Ο ίδιος τόνιζε πως υπάρχουν ζητήματα κρατικής χρηματοδότησης, εργατικών χεριών και οργάνωσης των εταιρειών, ώστε να διαχειριστούν τον όγκο των εργοταξίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!