Γ.Δ.
1457.39 +0,34%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,44%
9.15
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,77%
7.88
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+1,39%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.5
ΑΒΕ
-1,56%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
+0,22%
4.57
ΑΛΦΑ
+0,98%
1.595
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,99%
10.17
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+3,36%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+2,28%
5.39
ΒΙΟΚΑ
+0,80%
1.88
ΒΙΟΣΚ
-0,94%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,44%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.3
ΔΑΑ
+0,10%
8.008
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+1,12%
11.73
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,60%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+0,87%
32.46
ΕΚΤΕΡ
+5,60%
1.848
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+4,13%
2.27
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,44%
1.966
ΕΛΠΕ
-0,41%
7.27
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-0,48%
7.802
ΕΥΑΠΣ
+1,56%
3.26
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
+1,45%
4.535
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-0,63%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,20%
1
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,10%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,67%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+2,39%
6
ΚΡΙ
-1,30%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,63%
2.93
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,56%
20.24
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,64%
25.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,46%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,66%
33.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-3,41%
0.794
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-1,00%
29.75
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.805
ΟΤΕ
-0,67%
14.75
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.38
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,57%
3.913
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.26
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,50%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-5,00%
0.494
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,86%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+1,76%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Γ. Καραγιάννης: Τα μεγάλα έργα τρέχουν σε πρωτόγνωρους ρυθμούς

Στους πρωτόγνωρους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα, καθώς και τις υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τα οδικά έργα, οι επεκτάσεις του μετρό, αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου, θα συμβάλουν καθοριστικά στην λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών, ενώ ταυτόχρονα θα κάνουν ευκολότερη την μετακίνηση των πολιτών.

«Κάναμε κάτι το οποίο έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια, γιατί η χώρα μας είχε μείνει πίσω στις υποδομές. Το μετρό και οι επεκτάσεις του προαστιακού, είναι η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα» δήλωσε.

Περισσότεροι από 50.000 επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό Πειραιά

Ο υφυπουργός στο σημείο αυτό, τόνισε ότι «μετά την παράδοση του μετρό στον Πειραιά, όλοι βλέπουν πόσο έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά».

«Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό, που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα των έργων, ο υφυπουργός Υποδομών εκτίμησε, πως «όλα θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν στην ώρα τους». Συγκεκριμένα για την Γραμμή 4 του μετρό, τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, σημείωσε ότι θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.

«Αυτές οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες ώστε να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη. Δηλαδή, μετρό, προαστιακός, νέα οδικά έργα, είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύουμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα αμέσως επόμενα χρόνια» τόνισε.

Με τρεις επεκτάσεις ο προαστιακός σιδηρόδρομος

Σε ό,τι αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι δρομολογούνται 3 επεκτάσεις.

Αρχικά, «είναι “στον αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36 χλμ. με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής. Ταυτόχρονα, “τρέχει” και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.

«Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε όλες τις υποδομές. Φανταστείτε την Αττική τα επόμενα χρόνια, πώς θα αλλάξει με το μετρό, τον προαστιακό και τα μεγάλα οδικά έργα», πρόσθεσε.

Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική

Στην συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής τονίζοντας ότι: «Έχουμε ήδη δημοπρατήσει την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ. από τα συνολικά 3,5 χλμ. του έργου, για το οποίο έχουμε ήδη ανάδοχο και υπογράφουμε την σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του».

Ο υφυπουργός Υποδομών συνέχισε με την Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, την οποία, όπως έκανε γνωστό, «δημοπρατούμε εντός του Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία κλείνουμε ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν».

Αναφερόμενος στην σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό που βρίσκεται υπό μελέτη, ο κ. Καραγιάννης είπε «η παρέμβαση μας θα αφορά στην υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλη εκείνη την περιοχή», ενώ πρόσθεσε ότι «επιπλέον σχεδιάζουμε, πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο».

Άλλη πόλη η Θεσσαλονίκη με Flyover και μετρό

Όσον αφορά τα έργα στην Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε πως είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του μετρό, ενώ παράλληλα ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover. «Πρόκειται για έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα είναι έτοιμος σε 4 χρόνια και θα εξυπηρετεί διπλάσιο φόρτο από ό,τι σήμερα, θα πάμε δηλαδή στα 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση από 5.000» όπως εξήγησε.

Σχετικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «οι Θεσσαλονικείς ήδη επισκέφτηκαν κάποιους σταθμούς του μετρό και το αμαξοστάσιο, και είδαν την πραγματική πρόοδο του έργου: είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του».

«Οι Κρητικοί τώρα βλέπουν έργα στον ΒΟΑΚ»

Σχετικά με την Κρήτη, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην τριπλή παρέμβαση των έργων υποδομής που υλοποιούνται, τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι καθώς και τα μεγάλα φράγματα.

Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ, τόνισε ότι «ήδη έχουν ξεκινήσει να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στην ανατολική πλευρά του έργου Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και οι εργασίες ξεκινούν άμεσα, ενώ στο Χερσόνησος – Νεάπολη, υπογράφεται το επόμενο διάστημα η σύμβαση και ξεκινούν και εκεί οι εργασίες. Επίσης, μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχουμε προσφορές στο μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που αυτή τη στιγμή προχωράει η κυβέρνησή μας, ένα έργο ύψους 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο είναι το Χανιά-Ηράκλειο».

Ο κ. Καραγιάννης συμπλήρωσε ότι τα επόμενα χρόνια η Κρήτη θα αλλάξει ριζικά, ενώ χαριτολογώντας ανέφερε ότι οι Κρητικοί «ΒΟΑΚ άκουγαν και ΒΟΑΚ δεν έβλεπαν. Ενώ τώρα βλέπουν στημένα εργοτάξια».

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας μας εξελίσσεται με έναν ρυθμό που είχαμε να δούμε πολλές δεκαετίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!