THEPOWERGAME
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» και την επίδραση που έχει στους καταναλωτές αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.
«Ενδεικτικά, το μέσο “καλάθι του νοικοκυριού” έχει πέσει κατά περίπου 12,47% μεσοσταθμικά, αν υπολογίσει κανείς μέσα και τις αλυσίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, που δεν υπάρχουν φυσικά καταστήματα, ενώ στα ίδια τα φυσικά καταστήματα η πτώση αυτή είναι περίπου στο 15% μεσοσταθμικά», ανέφερε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, κάνοντας λόγο για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, που δεν ήταν στις αρχικές προσδοκίες του «καλαθιού του νοικοκυριού».
Επισημαίνοντας ότι οι ανατιμήσεις υπάρχουν ακόμα στην ελληνική οικονομία και στις κατηγορίες τροφίμων, ωστόσο μέσα στο «καλάθι» η κατάσταση αυτή είναι διαφορετική, σύμφωνα με τον κ Αναγνωστόπουλο, όπου εκεί «δεν έχουμε απλώς συγκράτηση, έχουμε και μείωση».
«Σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμμετέχουν στο “καλάθι του νοικοκυριού” σε σχέση με την έναρξη της πρωτοβουλίας, παρουσιάζονται είτε συγκρατήσεις είτε μεσοσταθμικές μειώσεις των τιμών. Δεν υπάρχει καμία κατηγορία που να εξαιρείται από αυτόν τον κανόνα και αυτό δείχνει ότι τελικά το “καλάθι του νοικοκυριού” έχει επιφέρει κάποιες σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ενδεχομένως αγοράζουν οι καταναλωτές, τουλάχιστον αυτοί που αγοράζουν μέσα από το “καλάθι του νοικοκυριού”, το οποίο σημαίνει ότι ψάχνουν περισσότερο, συγκρίνουν περισσότερο, έχουν την ευχέρεια να το κάνουν μέσω του e-katanalotis και αυτό αποτυπώνεται έντονα στις τιμές των προϊόντων που συμμετέχουν στο “καλάθι”», ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος.