Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Συγκοινωνίες: Στις 19 Δεκεμβρίου η μάχη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Αν και υπήρξε μόνο μία προσφυγή που θα συζητηθεί την επόμενη Δευτέρα, ο διαγωνισμός των 383,5 εκατ. ευρώ για τα νέα οχήματα των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ) θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά. Ο διαγωνισμός είχε μοιραστεί σε πέντε τμήματα, στο ένα από τα οποία, που αφορούσε την προμήθεια 100 απλών υβριδικών 12μετρων λεωφορείων, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Η μάχη περιορίζεται, συνεπώς, στα υπόλοιπα 650 οχήματα και ειδικά στα 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία διεκδικούν ευρωπαϊκοί και κινεζικοί όμιλοι.

Μάλιστα, ο αποκλεισμός της κινεζικής BYD από το τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 250 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων (συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ) οδήγησε σε προσφυγή της Π. Πετρόπουλος, που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα. Η απόφαση επί της προσφυγής αναμένεται τη μεθεπόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου και από τη στάση που θα ακολουθήσει στη συνέχεια η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος (αν δηλαδή προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κ.λπ.) θα εξαρτηθεί η καθυστέρηση ή όχι του διαγωνισμού, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο τμήμα. Προσφορές για το συγκεκριμένο τμήμα είχαν καταθέσει η επίσης κινεζική YTONG και η ισπανική Irizar.

Για το άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές, από τις Irizar, τη βελγική Van Hool, την IVECO και την BYD. Για το τμήμα που αφορά την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO, που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη. Για το τρίτο τμήμα και την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε μόνο η IVECO.

Όσοι παρακολουθούν τον διαγωνισμό υποστηρίζουν πως η μάχη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία, κυρίως λόγω της συμμετοχής των κινεζικών ομίλων. Υπενθυμίζεται πως ευρωπαϊκοί όμιλοι της παραγωγής βαρέων οχημάτων είχαν ζητήσει να αποκλειστούν οι Κινέζοι από τον διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, οι προσφορές που έχουν υποβληθεί λήγουν μέσα στις επόμενες ημέρες και θα ανανεωθούν από τους υποψηφίους. Το ερώτημα είναι αν οι προσφορές θα ανανεωθούν στις ίδιες τιμές ή το υπουργείο θα κληθεί να αιτηθεί μεγαλύτερο ποσό από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ίδιο αριθμό λεωφορείων. Ή θα οδηγηθεί στην προμήθεια λιγότερων οχημάτων λόγω του αυξημένου τιμήματος που θα χρειαστεί να καταβάλει στους υποψηφίους με βάση τις νέες προσφορές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!