Γ.Δ.
1396.73 -0,06%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-1,31%
1.36
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,63%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,58%
5.2
ΒΙΟΚΑ
-0,57%
1.73
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
+0,60%
8.028
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,93%
6.9
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,37%
2.012
ΕΧΑΕ
-1,16%
4.26
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,68%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,48%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
19.18
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,07%
24.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,19%
31.46
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+1,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-0,98%
10.14
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.563
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Συγκοινωνίες: Στις 19 Δεκεμβρίου η μάχη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Αν και υπήρξε μόνο μία προσφυγή που θα συζητηθεί την επόμενη Δευτέρα, ο διαγωνισμός των 383,5 εκατ. ευρώ για τα νέα οχήματα των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ) θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά. Ο διαγωνισμός είχε μοιραστεί σε πέντε τμήματα, στο ένα από τα οποία, που αφορούσε την προμήθεια 100 απλών υβριδικών 12μετρων λεωφορείων, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Η μάχη περιορίζεται, συνεπώς, στα υπόλοιπα 650 οχήματα και ειδικά στα 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία διεκδικούν ευρωπαϊκοί και κινεζικοί όμιλοι.

Μάλιστα, ο αποκλεισμός της κινεζικής BYD από το τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 250 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων (συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ) οδήγησε σε προσφυγή της Π. Πετρόπουλος, που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα. Η απόφαση επί της προσφυγής αναμένεται τη μεθεπόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου και από τη στάση που θα ακολουθήσει στη συνέχεια η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος (αν δηλαδή προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κ.λπ.) θα εξαρτηθεί η καθυστέρηση ή όχι του διαγωνισμού, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο τμήμα. Προσφορές για το συγκεκριμένο τμήμα είχαν καταθέσει η επίσης κινεζική YTONG και η ισπανική Irizar.

Για το άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές, από τις Irizar, τη βελγική Van Hool, την IVECO και την BYD. Για το τμήμα που αφορά την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO, που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη. Για το τρίτο τμήμα και την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε μόνο η IVECO.

Όσοι παρακολουθούν τον διαγωνισμό υποστηρίζουν πως η μάχη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία, κυρίως λόγω της συμμετοχής των κινεζικών ομίλων. Υπενθυμίζεται πως ευρωπαϊκοί όμιλοι της παραγωγής βαρέων οχημάτων είχαν ζητήσει να αποκλειστούν οι Κινέζοι από τον διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, οι προσφορές που έχουν υποβληθεί λήγουν μέσα στις επόμενες ημέρες και θα ανανεωθούν από τους υποψηφίους. Το ερώτημα είναι αν οι προσφορές θα ανανεωθούν στις ίδιες τιμές ή το υπουργείο θα κληθεί να αιτηθεί μεγαλύτερο ποσό από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ίδιο αριθμό λεωφορείων. Ή θα οδηγηθεί στην προμήθεια λιγότερων οχημάτων λόγω του αυξημένου τιμήματος που θα χρειαστεί να καταβάλει στους υποψηφίους με βάση τις νέες προσφορές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!