Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

DW: Σενάρια για γερμανοκινεζική επένδυση στον Πειραιά

Το λιμάνι του Αμβούργου θα μπορούσε να είναι μόνο η αρχή για την είσοδο της COSCO σε μεγάλα κοινά επενδυτικά project με τη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα των γερμανικών δικτύων NDR και WDR που βασίζεται σε εσωτερικό έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης.

Όπως φαίνεται να προκύπτει από κυβερνητικά στοιχεία που παραθέτει και η ιστοσελίδα taggeschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης, ο κινεζικός κρατικός κολοσσός δεν προτίθεται να σταματήσει μόνο στην ανάληψη μέρους του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Αμβούργου. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κι άλλα γερμανοκινεζικά πρότζεκτ σε άλλα κρίσιμα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τη δημοσιογραφική έρευνα η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυνένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας εκτός γερμανικών συνόρων, στις περιοχές της Βαλτικής Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου.

Καμία επίσημη επιβεβαίωση αλλά ούτε και διάψευση 

Μάλιστα ήδη από το 2020 η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου HHLA με την COSCO και στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος.

Αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες φαίνεται επίσης να εξετάζονται και για πολωνικά λιμάνια στις πόλεις Γκντανσκ και Γκντίνια. Προς το παρόν πάντως τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν το αποκλειστικό ρεπορτάζ.

Για την περίπτωση επενδύσεων ειδικότερα στη Μεσόγειο και συνεπώς στον Πειραιά εκπρόσωπος της γερμανικής επενδυτικής πλευράς ανέφερε ότι δεν σχολιάζει «φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά». Ως προς το μέλλον της στρατηγικής σχέσης Κίνας-Γερμανίας, ανέφερε επίσης ότι δεν μπορούν να δοθούν πληροφορίες για το περιεχόμενο συμβάσεων και άλλων συμφωνιών με εταίρους.

Γερμανοκινεζικά «μνημόνια συνεργασίας»

Γεγονός είναι πάντως ότι μετά από διαπραγματεύσεις και έντονες εντάσεις μεταξύ έξι αρμόδιων υπουργείων και της καγκελαρίας, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τελικά σχέδιο για τη συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου με μερίδιο ύψους 24,9% και όχι 35%, όπως αρχικά είχε προταθεί.

Τα αρμόδια υπουργεία ήταν εκείνα που θεωρήσαν το 35% ως εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, που θα ενείχε «δυνατότητες εκβιασμού» από μέρους του κινεζικού κολοσσού, αποκαλύπτει το ρεπορτάζ.

Τέλος, σύμφωνα με τα δημοσιογραφικά στοιχεία, ήδη το 2020 και το 2021 οι δύο εταιρείες, COSCO και HHLA, είχαν συνάψει δύο μη δεσμευτικά από νομικής άποψης «μνημόνια συνεργασίας». Αυτά προέβλεπαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα «κοινής συνεννόησης για πιθανά μελλοντικά έργα και συνεργασίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης».

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!