Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

DW: Σενάρια για γερμανοκινεζική επένδυση στον Πειραιά

Το λιμάνι του Αμβούργου θα μπορούσε να είναι μόνο η αρχή για την είσοδο της COSCO σε μεγάλα κοινά επενδυτικά project με τη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα των γερμανικών δικτύων NDR και WDR που βασίζεται σε εσωτερικό έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης.

Όπως φαίνεται να προκύπτει από κυβερνητικά στοιχεία που παραθέτει και η ιστοσελίδα taggeschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης, ο κινεζικός κρατικός κολοσσός δεν προτίθεται να σταματήσει μόνο στην ανάληψη μέρους του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Αμβούργου. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κι άλλα γερμανοκινεζικά πρότζεκτ σε άλλα κρίσιμα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τη δημοσιογραφική έρευνα η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυνένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας εκτός γερμανικών συνόρων, στις περιοχές της Βαλτικής Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου.

Καμία επίσημη επιβεβαίωση αλλά ούτε και διάψευση 

Μάλιστα ήδη από το 2020 η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου HHLA με την COSCO και στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος.

Αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες φαίνεται επίσης να εξετάζονται και για πολωνικά λιμάνια στις πόλεις Γκντανσκ και Γκντίνια. Προς το παρόν πάντως τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν το αποκλειστικό ρεπορτάζ.

Για την περίπτωση επενδύσεων ειδικότερα στη Μεσόγειο και συνεπώς στον Πειραιά εκπρόσωπος της γερμανικής επενδυτικής πλευράς ανέφερε ότι δεν σχολιάζει «φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά». Ως προς το μέλλον της στρατηγικής σχέσης Κίνας-Γερμανίας, ανέφερε επίσης ότι δεν μπορούν να δοθούν πληροφορίες για το περιεχόμενο συμβάσεων και άλλων συμφωνιών με εταίρους.

Γερμανοκινεζικά «μνημόνια συνεργασίας»

Γεγονός είναι πάντως ότι μετά από διαπραγματεύσεις και έντονες εντάσεις μεταξύ έξι αρμόδιων υπουργείων και της καγκελαρίας, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τελικά σχέδιο για τη συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου με μερίδιο ύψους 24,9% και όχι 35%, όπως αρχικά είχε προταθεί.

Τα αρμόδια υπουργεία ήταν εκείνα που θεωρήσαν το 35% ως εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, που θα ενείχε «δυνατότητες εκβιασμού» από μέρους του κινεζικού κολοσσού, αποκαλύπτει το ρεπορτάζ.

Τέλος, σύμφωνα με τα δημοσιογραφικά στοιχεία, ήδη το 2020 και το 2021 οι δύο εταιρείες, COSCO και HHLA, είχαν συνάψει δύο μη δεσμευτικά από νομικής άποψης «μνημόνια συνεργασίας». Αυτά προέβλεπαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα «κοινής συνεννόησης για πιθανά μελλοντικά έργα και συνεργασίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης».

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!