Γ.Δ.
1390.49 -0,95%
ACAG
-0,90%
5.5
BOCHGR
+0,90%
4.5
CENER
-1,53%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,08%
2.35
OPTIMA
-0,47%
12.78
TITC
-1,00%
34.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,39%
1.386
ΑΒΕ
-0,63%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-1,89%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
+0,80%
3.78
ΑΛΦΑ
-1,46%
1.556
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,96%
9.5
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.57
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-3,01%
5.16
ΒΙΟΚΑ
+0,88%
1.725
ΒΙΟΣΚ
-2,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,23%
7.884
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,08%
12.06
ΔΟΜΙΚ
-0,83%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-1,38%
1.43
ΕΕΕ
-0,66%
32.88
ΕΚΤΕΡ
-3,59%
1.506
ΕΛΒΕ
-1,67%
4.72
ΕΛΙΝ
-1,49%
1.98
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,29%
1.682
ΕΛΠΕ
-1,03%
6.73
ΕΛΣΤΡ
+2,50%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.906
ΕΛΧΑ
-1,49%
1.714
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,14%
1.145
ΕΤΕ
-2,22%
6.944
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,23%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,46%
1.979
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+4,35%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-3,23%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,14%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,28%
0.9
ΙΝΤΕΚ
-2,26%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
1.015
ΙΝΤΚΑ
-2,01%
2.675
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-3,25%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,39%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.65
ΚΡΙ
-1,74%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-3,40%
0.908
ΛΑΒΙ
-2,41%
0.771
ΛΑΜΔΑ
-2,32%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
-2,87%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+1,31%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-10,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,05%
19.57
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,40%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,30%
32.24
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-1,35%
29.3
ΟΛΥΜΠ
-2,13%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,45%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,13%
14.91
ΟΤΟΕΛ
-0,38%
10.38
ΠΑΙΡ
-3,81%
0.96
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,31%
3.599
ΠΕΡΦ
-3,76%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,66%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-2,12%
1.615
ΣΑΡ
-2,49%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,35%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-3,04%
5.74
ΣΠΙ
-2,55%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,10%
3.6
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Κορκίδης: H Black Friday τετραπλασίασε τον τζίρο των online αγορών

Για την πορεία του τζίρου των καταστημάτων μετά το εκπτωτικό τριήμερο λόγω της Black Friday και ενόψει της Cyber Monday, μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης.

«Πρώτον, καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στις αρχές του μήνα, οπότε αυτή η εκπτωτική περίοδος για την Black Friday δεν είναι μία μέρα, αλλά από μία εβδομάδα ως 10 ημέρες. Σήμερα είναι Cyber Monday για τις online πωλήσεις. Μεταφέρθηκε λοιπόν προς το τέλος του τα μήνα αυτή η εκπτωτική περίοδος των λίγων ημερών, με αποτέλεσμα να είναι πιο κοντά στα Χριστούγεννα και να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τρεισήμισι εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα, οι αγορές μας έχουν και κάποια δώρα οικογενειακά, κοινωνικά που πάντα είναι μέσα στις υποχρεώσεις μας, οπότε είναι μια ευκαιρία να εξοικονομήσεις κάποια χρήματα. Από την άλλη, τα νοικοκυριά μπόρεσαν να πάρουν κάποια πράγματα τα οποία είχαν προγραμματίσει σε χαμηλότερες τιμές» ανέφερε ο κ. Κορκίδης καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αυτός ο συνδυασμός λειτούργησε θετικά για τον καταναλωτή και για τους εμπόρους.

Επιπλέον, επισήμανε ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν υψηλά και οι εκπτώσεις ήτανε πραγματικές. «Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι δεν συμφέρει να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή και θεωρώ ότι αυτός που τιμωρεί τελικά πιο αυστηρά και από τα χρηματικά πρόστιμα είναι ο ίδιος ο καταναλωτής» τόνισε.

Κατά 10%-12% αυξήθηκαν οι συναλλαγές, σύμφωνα με τους πρώτες εκτιμήσεις, τόνισε ο κ. Κορκίδης, σημειώνοντας ότι πέρσι ο τζίρος ήταν στα 300 εκατομμύρια ευρώ. «Νομίζω ότι τα ξεπεράσαμε. Ο μέσος όρος απόδειξης ήταν γύρω στα 100 ευρώ και εκεί είχαμε μια αύξηση της τάξης του 15%-20%. Άρα γίνανε γύρω στα 3 εκατ. συναλλαγές, πωλήσεις και ο τζίρος της εβδομάδας εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένης και της Cyber Monday» ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Όσο αφορά την χθεσινή ημέρα, που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Κορκίδης, δήλωσε «παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε και πολύ θετικοί στα ανοίγματα τις Κυριακές, γιατί απλώς αυξάνει το λειτουργικό μας κόστος και δεν έχει και το αποτέλεσμα που θα θέλαμε, αυτή η Κυριακή σφήνα μεταξύ Black Friday και Cyber Monday έδωσε τη δυνατότητα στα φυσικά καταστήματα να μπούνε σε αυτή τη διαδικασία, γιατί κατά την περίοδο της Black Friday- Cyber Monday έχουμε έναν τετραπλασιασμό των online πωλήσεων». Στην βάση  ότι ο καταναλωτής θέλει να επισκέπτεται ένα φυσικό κατάστημα για να βλέπει, να δοκιμάζει αυτό που αγοράζει, κάτι που του έχει λείψει τα τελευταία δύο χρόνια, ο κ. Κορκίδης εξέφρασε την γνώμη ότι είχε νόημα η λειτουργία της αγοράς εχθές. «Το 25% των καταναλωτών, ό,τι ξόδευαν πριν την κρίση κατά τη διάρκεια της κρίσης, ξοδεύουν και μετά την κρίση. Είναι θέμα ψυχολογίας, αλλά είναι και ένα 75% που πραγματικά βιώνει δύσκολα και νομίζω ότι τους δώσαμε την ευκαιρία κάποια πράγματα τουλάχιστον να τα αγοράσουν φθηνότερα και εμείς να ρευστοποιήσουμε εμπόρευμα για να γεμίσουμε τα ράφια για τα Χριστούγεννα. Αν και θεωρώ ότι η Χριστουγεννιάτικη εορταστική αγορά ξεκίνησε από την Παρασκευή» προσέθεσε ο κ. Κορκίδης.

Σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, επικεντρώθηκαν κυρίως στα δώρα, τα χριστουγεννιάτικα, τα καλλυντικά, τα είδη σπιτιού, τα έπιπλα, τις λευκές συσκευές, εκτός από τα ηλεκτρονικά, αλλά και στην ένδυση-υπόδηση όπου παρατηρήθηκε ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα επώνυμα προϊόντα, λόγω των εκπτώσεων στις τιμές. «Φέτος, είναι σημαντικό ότι πολλά σουπερμάρκετ μπήκαν και στη διαδικασία της Black Friday. Παρά το καλάθι του νοικοκυριού, μπήκαν στη διαδικασία να διαφημίσουν τις τιμές Black Friday και να κάνουν και τιμές Black Friday» επισήμανε ο κ. Κορκίδης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!