Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αντ. Σιγάλας: Το ρεκόρ εσόδων της Σαντορίνης και οι νέες υποδομές

Για λανθασμένες εντυπώσεις περί φαινομένου υπερτουρισμού στη Σαντορίνη, κάνει λόγο ο Δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας, μιλώντας στο powergame.gr για τις εισπράξεις της φετινής σεζόν αλλά και τις ριζικές αλλαγές στον δημοφιλέστατο Κυκλαδίτικο προορισμό.

«Όταν υπάρχει ένα μόνο τελεφερίκ, της δεκαετίας του 1980 με εξαιρετικά περιορισμένη δυναμικότητα και ένα άλλο λιμάνι (σ.σ. Αθηνιός), με ένα μόλο, που δεν έχει καν πρόσβαση, ολα τα κρουαζιερόπλοια αποβιβάζουν τους τουρίστες στο γιαλό των Φηρών. Δημιουργείται έτσι, τεράστιος τοπικός συνωστισμός στις ακατάλληλες υποδομές υποδοχής. Αυτό λοιπόν είναι το πραγματικό ουσιαστικό πρόβλημα συντονισμού, και όχι το φαινόμενο του υπερτουρισμού», ξεκαθαρίζει ο Αντ. Σιγάλας.

«Είναι εκατό τοις εκατό λάθος η εντύπωση του υπερτουρισμού ή της υπερεπσικεψιμότητας και το έχω αναφέρει και στον υπουργό Τουρισμό, Βασίλη Κικίλια. Είναι δυνατόν να συγκρίνουμε τη Σαντορίνη με την Ελβετία ή τη Βαρκελώνη όπου υπάρχουν υποδομές κι έχουν λύσει αντίστοιχα προβλήματα, με δημιουργία πάρκινγκ, ύδρευσης, αποχέτευσης, λιμένα, οδικού δικτύου, μαρινών ; Όταν θα έχουμε κι εδώ τις αντίστοιχες υποδομές, τότε να ξαναδούμε αν όντως αντιμετωπίζουμε υπερτουρισμό. Δεν μπορεί το Κάπρι με 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα να έχει 3 εκατ. τουρίστες χωρίς να έχει πρόβλημα υπερτουρισμού, και η Σαντορίνη, εξίσου με 3 εκατ. τουρίστες να έχει!

Σύμφωνα με τα όσα έχει μελετήσει ο Δήμος Θήρας, το νέο λιμάνι στο Μονόλιθο και η δεύτερη γραμμή του τελεφερίκ, θα προσφέρει μια ομαλή και διακριτική ροή των τουριστών που φτάνουν στη Σαντορίνη μέσω κρουαζιέρας.

«Το νέο λιμάνι της Σαντορίνης, θα φύγει από την Καλντέρα και θα μεταφερθεί στον Μονόλιθο, όπως προέκυψε από τη χωροθέτηση, λύνοντας το πρόβλημα του συνωστισμού», σημειώνει.

Πλέον, την κρουαζιέρα θα την αντιμετωπίζουμε μέσα στην Καλντέρα, με δεύτερη γραμμή τελεφερίκ που θα είναι έξω από την πόλη. Έτσι, ο κόσμος θα εισέρχεται και θα εξέρχεται χωρίς να διαταράσσει ούτε τη λειτουργία της πόλης, ούτε του λιμανιού. Επιπλέον, θα μπορούν να κατευθύνονται με ΚΤΕΛ, transfer ή ταξί, στο κεντρικό οδικό δίκτυο και να διαχέονται σωστά», εξηγεί ο Αντ. Σιγάλας.

Έσοδα ρεκόρ

Αναμφίβολα η φετινή σεζόν έφερε έσοδα ρεκόρ στον αγαπημένο προορισμό των ξένων τουριστών, κάτι που για τον ίδιο το Δήμαρχο δεν αποτέλεσε έκπληξη.

«Εμείς, φέτος, γνωρίζαμε ότι η Σαντορίνη θα πάει πάρα πολύ καλά. Είχαμε θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις, και σε τζίρο έχουμε ξεπεράσει το 2019. Μέχρι και τέλος του Οκτώβρη, η Καλντέρα είχε 100% πληρότητα», υπογραμμίζει.

Μάλιστα, όπως πληροφορεί, η φετινή σεζόν ξεκίνησε πολύ δυναμικά με τον τζίρο να κινείται πολύ υψηλά από τους μόνο για τους πρώτους κιόλας δύο μήνες του ανοίγματος.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο και τον Απρίλη ήμασταν στα 15,5 εκατ. ευρώ, όταν την ίδια περίοδο η Μύκονος έκανε τζίρο 6,4 εκατ. ευρώ», λέει, εξηγώντας πως σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα η αύξηση των πτήσεων από το εξωτερικό.

«Συνήθως, στο παρελθόν είχαμε κάθε μέρα, ένα μέσο όρο 45 πτήσεων συνολικά και φέτος αγγίξαμε τις 90 πτήσεις την ημέρα!».

Επιπλέον, ο μέσος όρος διαμονής αυξήθηκε το 2022 και άγγιξε το 4,5 δείχνοντας πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με άλλους προορισμούς όπου η κατανάλωση και οι ημέρες διαμονής ήταν περισσότερες.

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, το 2022, ο Δήμος Θήρας, όπως επιβεβαιώνει ο Αντ. Σιγάλας, αναμένεται να έχει τζίρους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!