Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Αντ. Σιγάλας: Το ρεκόρ εσόδων της Σαντορίνης και οι νέες υποδομές

Για λανθασμένες εντυπώσεις περί φαινομένου υπερτουρισμού στη Σαντορίνη, κάνει λόγο ο Δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας, μιλώντας στο powergame.gr για τις εισπράξεις της φετινής σεζόν αλλά και τις ριζικές αλλαγές στον δημοφιλέστατο Κυκλαδίτικο προορισμό.

«Όταν υπάρχει ένα μόνο τελεφερίκ, της δεκαετίας του 1980 με εξαιρετικά περιορισμένη δυναμικότητα και ένα άλλο λιμάνι (σ.σ. Αθηνιός), με ένα μόλο, που δεν έχει καν πρόσβαση, ολα τα κρουαζιερόπλοια αποβιβάζουν τους τουρίστες στο γιαλό των Φηρών. Δημιουργείται έτσι, τεράστιος τοπικός συνωστισμός στις ακατάλληλες υποδομές υποδοχής. Αυτό λοιπόν είναι το πραγματικό ουσιαστικό πρόβλημα συντονισμού, και όχι το φαινόμενο του υπερτουρισμού», ξεκαθαρίζει ο Αντ. Σιγάλας.

«Είναι εκατό τοις εκατό λάθος η εντύπωση του υπερτουρισμού ή της υπερεπσικεψιμότητας και το έχω αναφέρει και στον υπουργό Τουρισμό, Βασίλη Κικίλια. Είναι δυνατόν να συγκρίνουμε τη Σαντορίνη με την Ελβετία ή τη Βαρκελώνη όπου υπάρχουν υποδομές κι έχουν λύσει αντίστοιχα προβλήματα, με δημιουργία πάρκινγκ, ύδρευσης, αποχέτευσης, λιμένα, οδικού δικτύου, μαρινών ; Όταν θα έχουμε κι εδώ τις αντίστοιχες υποδομές, τότε να ξαναδούμε αν όντως αντιμετωπίζουμε υπερτουρισμό. Δεν μπορεί το Κάπρι με 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα να έχει 3 εκατ. τουρίστες χωρίς να έχει πρόβλημα υπερτουρισμού, και η Σαντορίνη, εξίσου με 3 εκατ. τουρίστες να έχει!

Σύμφωνα με τα όσα έχει μελετήσει ο Δήμος Θήρας, το νέο λιμάνι στο Μονόλιθο και η δεύτερη γραμμή του τελεφερίκ, θα προσφέρει μια ομαλή και διακριτική ροή των τουριστών που φτάνουν στη Σαντορίνη μέσω κρουαζιέρας.

«Το νέο λιμάνι της Σαντορίνης, θα φύγει από την Καλντέρα και θα μεταφερθεί στον Μονόλιθο, όπως προέκυψε από τη χωροθέτηση, λύνοντας το πρόβλημα του συνωστισμού», σημειώνει.

Πλέον, την κρουαζιέρα θα την αντιμετωπίζουμε μέσα στην Καλντέρα, με δεύτερη γραμμή τελεφερίκ που θα είναι έξω από την πόλη. Έτσι, ο κόσμος θα εισέρχεται και θα εξέρχεται χωρίς να διαταράσσει ούτε τη λειτουργία της πόλης, ούτε του λιμανιού. Επιπλέον, θα μπορούν να κατευθύνονται με ΚΤΕΛ, transfer ή ταξί, στο κεντρικό οδικό δίκτυο και να διαχέονται σωστά», εξηγεί ο Αντ. Σιγάλας.

Έσοδα ρεκόρ

Αναμφίβολα η φετινή σεζόν έφερε έσοδα ρεκόρ στον αγαπημένο προορισμό των ξένων τουριστών, κάτι που για τον ίδιο το Δήμαρχο δεν αποτέλεσε έκπληξη.

«Εμείς, φέτος, γνωρίζαμε ότι η Σαντορίνη θα πάει πάρα πολύ καλά. Είχαμε θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις, και σε τζίρο έχουμε ξεπεράσει το 2019. Μέχρι και τέλος του Οκτώβρη, η Καλντέρα είχε 100% πληρότητα», υπογραμμίζει.

Μάλιστα, όπως πληροφορεί, η φετινή σεζόν ξεκίνησε πολύ δυναμικά με τον τζίρο να κινείται πολύ υψηλά από τους μόνο για τους πρώτους κιόλας δύο μήνες του ανοίγματος.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο και τον Απρίλη ήμασταν στα 15,5 εκατ. ευρώ, όταν την ίδια περίοδο η Μύκονος έκανε τζίρο 6,4 εκατ. ευρώ», λέει, εξηγώντας πως σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα η αύξηση των πτήσεων από το εξωτερικό.

«Συνήθως, στο παρελθόν είχαμε κάθε μέρα, ένα μέσο όρο 45 πτήσεων συνολικά και φέτος αγγίξαμε τις 90 πτήσεις την ημέρα!».

Επιπλέον, ο μέσος όρος διαμονής αυξήθηκε το 2022 και άγγιξε το 4,5 δείχνοντας πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με άλλους προορισμούς όπου η κατανάλωση και οι ημέρες διαμονής ήταν περισσότερες.

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, το 2022, ο Δήμος Θήρας, όπως επιβεβαιώνει ο Αντ. Σιγάλας, αναμένεται να έχει τζίρους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!