Γ.Δ.
1446.17 +1,05%
ACAG
+2,39%
5.99
CENER
+0,82%
9.78
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
+2,44%
9.67
NOVAL
+0,56%
2.715
OPTIMA
-0,92%
12.88
TITC
+1,26%
32.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
-0,29%
1.382
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,94%
2.115
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+2,11%
2.91
ΑΛΦΑ
+1,91%
1.576
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+2,20%
11.16
ΑΣΚΟ
+1,08%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,41%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-1,43%
8.3
ΑΤΤΙΚΑ
+1,24%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-3,66%
1.975
ΒΙΟΣΚ
+0,60%
1.68
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.6
ΔΑΑ
-0,08%
7.894
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,03%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,59%
3.375
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.315
ΕΒΡΟΦ
+1,94%
1.58
ΕΕΕ
+0,18%
33.38
ΕΚΤΕΡ
+0,10%
1.95
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
+1,48%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
+0,98%
7.21
ΕΛΣΤΡ
+0,47%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+0,82%
1.718
ΕΛΧΑ
+1,63%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.3
ΕΤΕ
+1,53%
7.978
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,18%
5.59
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.064
ΕΧΑΕ
+1,00%
4.565
ΙΑΤΡ
-0,95%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,13%
0.385
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-2,52%
5.02
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
-1,16%
1.188
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,33%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-1,19%
1.245
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.17
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+9,29%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+1,34%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,32%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+1,21%
1.174
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.838
ΛΑΜΔΑ
+1,28%
7.13
ΛΑΜΨΑ
-2,07%
37.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
+2,99%
0.276
ΛΕΒΠ
+6,67%
0.256
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+1,94%
3.415
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,18%
21.66
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.99
ΜΟΤΟ
+1,53%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,40%
23.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
+1,18%
34.44
ΝΑΚΑΣ
+1,41%
2.88
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.91
ΞΥΛΚ
0,00%
0.273
ΞΥΛΠ
-1,50%
0.394
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
+0,56%
27.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
+3,26%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,29%
0.849
ΟΤΕ
+2,86%
15.08
ΟΤΟΕΛ
-2,26%
11.22
ΠΑΙΡ
-1,80%
0.982
ΠΑΠ
-2,45%
2.39
ΠΕΙΡ
+2,87%
4.02
ΠΕΡΦ
+0,45%
6.66
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
-1,83%
0.214
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,60%
4.745
ΡΕΒΟΙΛ
+0,26%
1.895
ΣΑΡ
+3,02%
10.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,80%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+5,00%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.56
ΣΠΙ
-0,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.14
ΤΖΚΑ
0,00%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,24%
3.985
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Πώς πρέπει να χαράξουν τη στρατηγική τους

Στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το πώς αυτές πρέπει να χαράξουν τη στρατηγική τους αναφέρθηκε η Μαρία Θεμελή, Communications Strategist. Ειδικότερα, οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με τις μεγάλες νέες προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω διεθνών γεγονότων, όπως η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και άλλων παραγόντων όπως ο καθοριστικός ρόλος των κριτηρίων ESG, οι αυξανόμενες απαιτήσεις οικονομικής διαχείρισης, η ενεργειακή κρίση, έχουν αλλάξει τη δομή λειτουργίας μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.

Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χάραξη της στρατηγικής τους, με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται; Όπως αναφέρει η Μαρία Θεμελή, Communications Strategist, η χάραξη μιας ολιστικής στρατηγικής και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθίσταται σήμερα πιο αναγκαία από ποτέ. Μια στρατηγική που θα περιλαμβάνει και αλλαγές στον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας τους, με στόχο εφαρμόζοντας και διορθώνοντας τακτικές που ακολουθούσαν μέχρι σήμερα, να τις καταστήσει άκρως ανταγωνιστικές στην αγορά.

Η διαφορά μεταξύ των εννοιών «τακτική» και «στρατηγική» συχνά συνίσταται στο γεγονός ότι η στρατηγική έχει σχεδιαστεί για μια μακροπρόθεσμη προοπτική ενώ η τακτική για μια βραχυπρόθεσμη.

Για πρώτη φορά η μικρομεσαία επιχείρηση, που στην χώρα μας συνήθως είναι και οικογενειακή, όπως αναφέρει η κ. Θεμελή, αντιλαμβάνεται τη σημασία εκπόνησης ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan), ταυτόχρονα, σε αρκετές περιπτώσεις και με τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Ακόμη και μια μικρομεσαία επιχείρηση, οφείλει πλέον να λειτουργήσει όπως ένας μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος, για να καταφέρει να αναπτυχθεί.

Ειδικότερα, στη χάραξη της νέας στρατηγικής, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη μια σειρά ζητημάτων που μόλις πριν μερικά χρόνια ήταν εκτός πλάνου, όπως:

-Την εφαρμογή κριτηρίων ESG(θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης), καθώς εκτός από την μεγάλη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές με βάση διεθνείς έρευνες στην επιλογή προϊόντων από εταιρίες που τα υιοθετούν, αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα για τη χρηματοδότησή τους.

-Την ενδεχόμενη δραστηριοποίησή τους στα ηλεκτρονικά κανάλια (e- shops), καθώς η πανδημία έδωσε περαιτέρω ώθηση στην καταναλωτική συμπεριφορά που είχε αναπτυχθεί πριν το ξέσπασμά της, για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Μια συμπεριφορά που εκτιμάται ότι ήρθε για να μείνει.

-Την εφαρμογή της τηλεργασίας σε κάποιο βαθμό ανάλογα με την δομή λειτουργίας και το αντικείμενο δραστηριότητάς της.

-Το μείγμα των τακτικών επικοινωνίας τόσο για εσωτερικό κοινό (εργαζόμενους) όσο και τους πελάτες, τους συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης.

-Την παρακολούθηση σε τακτά χρονικά διαστήματα της υλοποίησης της στρατηγικής που έχει χαραχθεί με μετρήσιμα εργαλεία και τον επαναπροσδιορισμό της, σε περίπτωση που κριθεί σκόπιμο, με άμεσα υλοποιήσιμες παρεμβάσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!