Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Γρ. Προϋπολογισμού: Οι προβλέψεις και τα ρίσκα για το 2023

Η Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού 2023 παρουσιάζει οριακές αλλαγές σε σχέση με  το Προσχέδιο, επισημαίνει το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, υπογραμμίζοντας τις αβεβαιότητες και τους πολιτικούς κινδύνους λόγω των επικείμενων εκλογών.

Το αναθεωρημένο μακροοικονομικό σενάριο προβλέπει μεγέθυνση 5,6% για  το 2022 (από 5,3% στο Προσχέδιο) και 1,8% για το 2023 (από 2,1%), ενώ ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή, αναμένεται να διαμορφωθεί σε  9,7% το 2022 (από 8,8%) και σε 5% το 2023 (από 3%). Επομένως, η ονομαστική μεγέθυνση  του τρέχοντος έτους προβλέπεται στο 15,7% (από 14,8%) και του επόμενου στο 6,6% (από  5,3%).

Οι δημοσιονομικές προβλέψεις της Εισηγητικής Έκθεσης δείχνουν επίσης μικρή  διαφοροποίηση σε σχέση με το Προσχέδιο. Το πρωτογενές έλλειμμα του 2022 εκτιμάται σε  3,4 δις ευρώ ή 1,6% του ΑΕΠ (από 3,6 δις ευρώ ή 1,7% ΑΕΠ στο Προσχέδιο) και ο στόχος για  το 2023 είναι πρωτογενές πλεόνασμα 1,6 δις ή 0,7% ΑΕΠ (σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με  το Προσχέδιο). Τα σχετικά μεγέθη παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες.

«Όπως σημειώναμε και στη Γνώμη μας για το Προσχέδιο, το μεγαλύτερο μέρος της φετινής  δημοσιονομικής βελτίωσης προέρχεται από την αύξηση των δημόσιων εσόδων (φόρων και  ασφαλιστικών εισφορών) καθώς και από τον τερματισμό των μέτρων της πανδημίας. Η  βελτίωση του επόμενου έτους οφείλεται στη συνέχιση της αύξησης των εσόδων (σε  μικρότερο βαθμό) και στη μείωση των φυσικών παραλαβών αμυντικού εξοπλισμού (που  πραγματοποιήθηκαν φέτος)», αναφέρει το Γρ. Προϋπολογισμού.

«Μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με το Προσχέδιο αφορά τα Νομικά Πρόσωπα και  συγκεκριμένα το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, τα έσοδα και οι δαπάνες του οποίου  αναμένεται να παραμείνουν σχετικά κοντά στα φετινά επίπεδα, σε αντίθεση με τη σημαντική  αύξηση που προέβλεπε το Προσχέδιο. Η αλλαγή αυτή οφείλεται στην αναθεώρηση της  πρόβλεψης για τις τιμές του φυσικού αερίου προς τα κάτω», τονίζεται ακόμη.

«Σημειώνουμε ακόμα την παρουσίαση, για δεύτερη χρονιά, του Προϋπολογισμού ανά  πρόγραμμα σε όλα τα Υπουργεία καθώς και τη λειτουργική ταξινόμηση των δημόσιων  δαπανών. Τα στοιχεία αυτά συνεισφέρουν στη δημοσιονομική διαφάνεια και επιτρέπουν την  ουσιαστικότερη κοινοβουλευτική συζήτηση για τα μεγέθη του Προϋπολογισμού», όπως επισημαίνεται.

«Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ασφαλή την επίτευξη του φετινού δημοσιονομικού  στόχου αλλά εντοπίζουμε σημαντικές αβεβαιότητες για τον στόχο του επόμενου έτους. Οι  αβεβαιότητες αφορούν κυρίως τις διεθνείς εξελίξεις, ιδιαίτερα τις τιμές της ενέργειας και το  ύψος των επιτοκίων δανεισμού, που μπορούν να ανατρέψουν τόσο τις μακροοικονομικές  όσο και τις δημοσιονομικές προβλέψεις και να απαιτήσουν διορθωτικές κινήσεις.  Επισημαίνουμε ακόμα τον πολιτικό κίνδυνο που μπορεί να προέλθει από τις πιθανές  δυσκολίες σχηματισμού κυβέρνησης εξαιτίας των πολιτικών συσχετισμών και του οξυμένου  κλίματος» καταλήγει το Γρ. Προϋπολογισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!