THEPOWERGAME
Στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αναμένεται να στηριχθεί φέτος ο χειμερινός τουρισμός με τους ξενοδόχους να εκφράζουν έντονη επιφυλακτικότητα για τις εισπράξεις των μηνών που ακολουθούν.
«Ενώ στην αρχή υπήρχε μια τάση με πολλές κρατήσεις στην περιοχή, τις τελευταίες ημέρες έχουμε αρκετές ακυρώσεις για λόγους οικονομικούς», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr ο Γιάννης Κουρούπας, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Τρικάλων.
«Υπό κανονικές συνθήκες, θα έπρεπε να είμαστε γεμάτοι όλα τα σαββατοκύριακα. Ευελπιστούμε τουλάχιστον μέχρι τις ημέρες των εορτών να έχουμε ξεπεράσει το 50% σε πληρότητα, αλλά για την ώρα δεν έχουμε δει σχετικά μηνύματα από την αγορά», υπογραμμίζει και εξηγεί πως όταν φτάνουν οι ημέρες προκαταβολής τα τουριστικά γραφεία ακυρώνουν τις προκρατήσεις.
Στα Τρίκαλα, αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις αγγίζουν το 50% για τις ημέρες των Χριστουγέννων και το 40% για τις ημέρες της πρωτοχρονιάς μέχρι και την ημέρα των Φώτων. Όσο για τη ζήτηση από ξένους τουρίστες, δεν καταγράφεται ακόμη ενδιαφέρον.
Περισσότερη αισιοδοξία επικρατεί στη Δράμα, όπου η πληρότητα, συνολικά για το μήνα Δεκέμβριο, κυμαίνεται μεταξύ 50% και 60%. «Αναμένουμε να φτάσουμε το 90% κατά την εορταστική περίοδο, αλλά μας ανησυχεί ιδιαίτερα το πως θα κινηθεί η τουριστική αγορά μετά τις 10 Ιανουαρίου», μας αναφέρει ο Άγγελος Καλλίας, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας.
Αν και η Δράμα δεν έχει πολλά καταλύματα ώστε το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό για τον χειμερινό τουρισμό στην χώρα, ο Αγγ. Καλλίας λέει πως ανέκαθεν η Δράμα κατέγραφε ζήτηση χάρη σε τρία «προϊόντα»: την Ονειρούπολη, το Φαλακρό και τα Διονυσιακά έθιμα.
Όσο για το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι ξένοι τουρίστες το χειμώνα στη Δράμα, αναφέρει πως ακόμη δεν έχει προλάβει να κεφαλαιοποιηθεί η καμπάνια του ΕΟΤ για τη χειμερινή Ελλάδα και πως, δυστυχώς, οι ξένοι δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να απολαύσουν εξίσου ή και ακόμη καλύτερο σκι από τα μέρη της Αυστρίας.
«Η Δράμα μέχρι τώρα συγκεντρώνει ενδιαφέρον από την Ολλανδία, τη Γερμανία και ελάχιστα από το Ισραήλ. Μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε αυτές τις αγορές και να χτίσουμε νέες πάνω στο ήδη πολύ ελκυστικό γαστρονομικό, θρησκευτικό και πολιτιστικό τουριστικό προϊόν που έχουμε», πρόσθεσε.
Μικρό καλάθι δηλώνει κρατά από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αράχωβας, Καλούσα Ναυπακτίτη. «Αυτή τη στιγμή είμαστε κάτω του 50% με αρκετές ακυρώσεις. Παλαιότερα, η Αράχωβα δούλευε όλη την εβδομάδα. Φέτος, βλέπουμε κινητικότητα μόνο για Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή. Ελπίζουμε όμως ότι θα υπάρξει άνοδος», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr.
«To 2021, o κόσμος βγήκε και ξέσπασε από τους φόβους που δυστυχώς είχαν εντείνει και τα ΜΜΕ. Τώρα όμως, είμαστε όλοι αντιμέτωποι με την ενεργειακή κρίση. Διότι, ναι μεν η Αράχοβα γεμίζει κάθε χρόνο το τριήμερο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς όμως μια ξενοδοχειακή επιχείρηση δεν μπορεί να ζήσει με τριήμερα», συμπληρώνει, αναφερόμενη στην άνοδο της κιλοβατώρας από 0,17 ευρώ που ήταν το 2021, σε 0,89 ευρώ ή ακόμα και σε 1,05 ευρώ που είναι φέτος.
Ο φόβος της ακρίβειας και του ενεργειακού, καθηλώνει τις κρατήσεις και στη συμπρωτεύουσα, όπου η εικόνα για ένα καλύτερο city break – όπως αρχικά είχε προαναγγελθεί- δείχνει να είναι άπιαστη, για την ώρα.
«Μέχρι σήμερα, είχαμε αρκετά καλές κρατήσεις μέσα στην πόλη χάρη στο ζεστό ακόμα κλίμα, όμως, οι κρατήσεις για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, μεταξύ 20% και 30%», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr ο Δημήτρης Σιμιακός, γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
Όσο για την απήχηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό χειμερινό, ο Δ. Σιμιακός ξεκαθαρίζει πως ελάχιστες πτήσεις εξυπηρετούν το αεροδρόμιο της πόλης και πως μέχρι στιγμής μόνο η Γερμανία εκδηλώνει ενδιαφέρον.
«Πέραν από τις γιορτές, θεωρώ πως οι πληρότητες δεν πήγαν καλά το 2022 και θα κλείσουμε με μια μείωση της τάξης του 15% σε σύγκριση με το 2019», εκτιμά, λέγοντας πως ο τουρισμός κινείται σε δύο, τρεις, ακόμη και τέσσερις ταχύτητες.
Ο ίδιος, καλεί για ακόμη μία φορά την κυβέρνηση να ασχοληθεί σοβαρά με το στρατηγικό πλάνο που έχει ετοιμάσει και παρουσιάσει η ΕΞΘ για τη συμπρωτεύουσα και καλεί όλους τους τουριστικούς να σκύψουν στο θέμα της προβολής της Θεσσαλονίκης για τουρισμό όλο το χρόνο.