Γ.Δ.
1509.49 -2,57%
ACAG
-2,20%
5.78
AEM
-3,12%
4.48
BOCHGR
-3,15%
4.92
CENER
-3,26%
9.2
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-1,83%
8.05
EVR
-0,66%
1.51
NOVAL
-3,89%
2.35
OPTIMA
-2,39%
13.08
TITC
-3,72%
44
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,42%
1.864
ΑΒΕ
-2,61%
0.448
ΑΔΜΗΕ
-2,80%
2.605
ΑΚΡΙΤ
-2,63%
0.74
ΑΛΜΥ
-5,45%
4.08
ΑΛΦΑ
-4,34%
1.7065
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4,05%
10.43
ΑΣΚΟ
-3,67%
3.15
ΑΣΤΑΚ
-2,19%
7.14
ΑΤΕΚ
+9,68%
1.36
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-5,15%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-3,33%
2.32
ΒΙΟ
-5,82%
5.66
ΒΙΟΚΑ
-0,55%
1.82
ΒΙΟΣΚ
-5,57%
1.44
ΒΙΟΤ
+9,52%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,20%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-3,08%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,57%
18.2
ΔΑΑ
-2,33%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,88%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-2,95%
2.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,56%
0.325
ΕΒΡΟΦ
-4,94%
1.83
ΕΕΕ
+1,38%
33.86
ΕΚΤΕΡ
-4,28%
1.7
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-2,78%
2.1
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,90%
2.175
ΕΛΠΕ
-1,87%
7.35
ΕΛΣΤΡ
-4,00%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-2,11%
1.762
ΕΛΧΑ
-5,78%
1.974
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-5,11%
1.115
ΕΤΕ
-2,55%
8.166
ΕΥΑΠΣ
-2,37%
3.3
ΕΥΔΑΠ
-1,80%
5.99
ΕΥΡΩΒ
-4,79%
2.307
ΕΧΑΕ
-3,73%
4.78
ΙΑΤΡ
-5,73%
1.81
ΙΚΤΙΝ
-6,25%
0.33
ΙΛΥΔΑ
-4,79%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-3,40%
4.975
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-2,37%
4.53
ΙΝΛΟΤ
-4,32%
1.018
ΙΝΤΕΚ
-2,33%
5.87
ΙΝΤΕΤ
-3,48%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-4,82%
2.96
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-6,27%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+0,57%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-5,25%
0.433
ΚΟΥΑΛ
-3,04%
1.338
ΚΟΥΕΣ
-3,16%
6.12
ΚΡΙ
+0,93%
16.2
ΚΤΗΛΑ
-2,86%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-6,36%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-2,16%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,79%
3.14
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
-3,38%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-4,70%
2.23
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
-2,94%
2.81
ΜΙΝ
-2,35%
0.498
ΜΟΗ
-2,72%
20.78
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
-7,89%
2.625
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-2,37%
25.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.77
ΜΥΤΙΛ
-3,97%
33.38
ΝΑΚΑΣ
-0,61%
3.24
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.788
ΞΥΛΚ
-6,29%
0.268
ΞΥΛΠ
+1,27%
0.32
ΟΛΘ
+1,47%
27.7
ΟΛΠ
-1,17%
29.55
ΟΛΥΜΠ
-3,11%
2.49
ΟΠΑΠ
-1,45%
16.32
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,26%
0.781
ΟΤΕ
-0,75%
14.49
ΟΤΟΕΛ
-2,38%
10.68
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.05
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-4,47%
4.185
ΠΕΡΦ
-4,18%
5.27
ΠΕΤΡΟ
-2,45%
7.98
ΠΛΑΘ
-4,05%
3.905
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
-4,26%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
-1,57%
1.252
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,42%
6.05
ΠΡΟΦ
-1,89%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-2,66%
1.645
ΣΑΡ
-0,70%
11.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-4,17%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-3,77%
5.62
ΣΠΙ
-5,26%
0.576
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-3,67%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,31%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,88%
1.668
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.65
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-4,02%
3.94
ΧΑΙΔΕ
-10,29%
0.61

Αττική Οδός: Προχωρά στη δεύτερη φάση η διαγωνιστική διαδικασία

Προχωρά ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Την περασμένη Πέμπτη το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα και εξουσιοδοτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, να «ανοίξει» το VDR  για τους ενδιαφερόμενους.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι ενδιαφερόμενοι, συνολικά οκτώ, αναμένεται να δουν το νέο σχέδιο σύμβασης μέσα στην επόμενη εβδομάδα, πιθανώς την Τρίτη ή την Τετάρτη. έτσι ουσιαστικά θα ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού, στην οποία οι οκτώ ενδιαφερόμενοι, θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές του προσφορές.

Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ της περασμένης Πέμπτης, ουσιαστικά σηματοδοτούν την διευθέτηση δύο σημαντικών αγκαθιών. Ειδικότερα σηματοδοτούν:

  • πρώτον, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να καθυστερήσει τη διαδικασία της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, π.χ. λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι διεθνείς αναταράξεις (επιβραδυνση της ανάπτυξης, αύξηση κόστους δανεισμού κ.λπ.)., και
  • δεύτερον, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει εξουσιοδοτηθεί από την κυβέρνηση κατάλληλα για να χειριστεί την τιμολογιακή πολιτική του οδικού άξονα στη νέα περίοδο παραχώρησης.

Τόσο ο χρόνος υλοποίησης της νέας παραχώρησης, όσο και η τιμολογιακή πολιτική ήταν τα δύο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετώπιζε η κυβέρνηση. Αναφορικά με το πρώτο, η ανάρτηση του σχεδίου σύμβασης την επόμενη εβδομάδα, αν και γίνεται με καθυστερηση περίπου δύο μηνών από τον αρχικό χρονοπρογραμματισμό, εν τούτοις αυτή είναι διαχειρίσιμη. Σημιεώνεται ότι αρχικά, το σχέδιο σύμβασης προγραμματίζονταν να δοθεί στους ενδιαφερόμενους τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ωστόσο η δίμηνη αυτή καθυστέρηση δεν θεωρείται πρόβλημα στην αποκρατικοποίηση. Η υφιστάμενη παραχώρηση σύμφωνα με την Hill International, σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα αυτό, λήγει την Οκτώβριο του 2024. Υπάρχει έτσι αρκετός χρόνος ώστε η νέα παραχώρηση να είναι έτοιμη μέχρι το καλοκαίρι –αν όχι και νωρίτερα- του ίδιου έτους.

Ιδανικά, το ΤΑΙΠΕΔ θα επιθυμούσε μέχρι το β’ τρίμηνο του 2023 (π.χ. Απρίλιο) να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα οκτώ ενδιαφερομένα επενδυτικά σχημάτα, έτσι ώστε μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες να γίνει η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή. Αν συμβεί αυτό, τότε θα υπάρχει μια περίοδος 12 μηνών που είναι επαρκής για το οριστικό κλείσιμο της νέας σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα.

Το δεύτερο ζήτημα που αντιμετωπίστηκε με την ολοκλήρωση του σχεδίου για τη νέα σύμβαση παραχώρηση είναι αναμφισβήτητα η νέα τιμολογιακή πολιτική. Το ΤΑΙΠΕΔ ανέμενε από την κυβέρνηση να απαντήσει σχετικά με την πολιτική της κυμαινόμενης χρέωσης, η οποία ουσιαστικά θα σημάνει, έστω και για ορισμένες ώρες της ημέρας, μια σημαντική αύξηση πάνω από το σημερινό όριο των 2,8 ευρώ ανά διέλευση.

Είναι άγνωστο τι απάντησε η κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών στο αίτημα αυτό του ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο είναι κάτι που θα μαθευτεί πολύ γρήγορα, μόλις οι ενδιαφερόμενοι δουν το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!