Γ.Δ.
1435.81 +0,86%
ACAG
-0,51%
5.87
CENER
-0,51%
9.85
CNLCAP
-1,35%
7.3
DIMAND
+1,06%
8.59
NOVAL
-0,13%
2.716
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
+0,17%
28.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.438
ΑΒΕ
-1,32%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
+10,23%
0.97
ΑΛΜΥ
-0,19%
2.66
ΑΛΦΑ
+0,87%
1.624
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+3,30%
11.9
ΑΣΚΟ
-0,34%
2.97
ΑΣΤΑΚ
+0,60%
6.74
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+0,82%
2.47
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.29
ΒΙΟΤ
-0,86%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+2,72%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.68
ΔΑΑ
+0,52%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,71%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+1,05%
3.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,33%
1.5
ΕΕΕ
+0,25%
32.08
ΕΚΤΕΡ
+2,02%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,17%
2.35
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,36%
2.6
ΕΛΠΕ
+1,02%
7.93
ΕΛΣΤΡ
+5,53%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.704
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΝΤΕΡ
+1,15%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,50%
12.3
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
+2,16%
7.948
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+2,21%
5.54
ΕΥΡΩΒ
+3,07%
2.118
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.75
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-0,86%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,69%
4.65
ΙΝΛΟΤ
+2,67%
1.232
ΙΝΤΕΚ
+2,16%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+3,76%
3.45
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
+2,96%
1.39
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+0,21%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,81%
1.192
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,75%
1.16
ΛΑΒΙ
+1,75%
0.874
ΛΑΜΔΑ
+2,75%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-2,03%
0.29
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,43%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+2,31%
2.66
ΜΑΘΙΟ
-6,40%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,25%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,12%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,41%
3.645
ΜΙΝ
-11,48%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
23.02
ΜΟΝΤΑ
+4,29%
3.4
ΜΟΤΟ
-0,92%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.44
ΜΠΡΙΚ
-1,60%
1.845
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.7
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
+3,62%
0.974
ΞΥΛΚ
+3,44%
0.271
ΞΥΛΠ
-2,42%
0.484
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+1,78%
25.75
ΟΛΥΜΠ
+2,44%
2.52
ΟΠΑΠ
+1,01%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,45%
0.89
ΟΤΕ
-2,32%
13.48
ΟΤΟΕΛ
+1,74%
11.68
ΠΑΙΡ
+1,77%
1.15
ΠΑΠ
-1,21%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,56%
3.648
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
-0,65%
3.8
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+2,82%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+4,74%
4.865
ΡΕΒΟΙΛ
+4,50%
2.09
ΣΑΡ
+0,92%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,95%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+4,17%
1.625
ΣΠΕΙΣ
+0,92%
6.6
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,46%
19.61
ΤΖΚΑ
+3,02%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,34%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.995
ΧΑΙΔΕ
+3,10%
0.665

Αττική Οδός: Προχωρά στη δεύτερη φάση η διαγωνιστική διαδικασία

Προχωρά ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Την περασμένη Πέμπτη το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα και εξουσιοδοτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, να «ανοίξει» το VDR  για τους ενδιαφερόμενους.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι ενδιαφερόμενοι, συνολικά οκτώ, αναμένεται να δουν το νέο σχέδιο σύμβασης μέσα στην επόμενη εβδομάδα, πιθανώς την Τρίτη ή την Τετάρτη. έτσι ουσιαστικά θα ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού, στην οποία οι οκτώ ενδιαφερόμενοι, θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές του προσφορές.

Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ της περασμένης Πέμπτης, ουσιαστικά σηματοδοτούν την διευθέτηση δύο σημαντικών αγκαθιών. Ειδικότερα σηματοδοτούν:

  • πρώτον, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να καθυστερήσει τη διαδικασία της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, π.χ. λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι διεθνείς αναταράξεις (επιβραδυνση της ανάπτυξης, αύξηση κόστους δανεισμού κ.λπ.)., και
  • δεύτερον, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει εξουσιοδοτηθεί από την κυβέρνηση κατάλληλα για να χειριστεί την τιμολογιακή πολιτική του οδικού άξονα στη νέα περίοδο παραχώρησης.

Τόσο ο χρόνος υλοποίησης της νέας παραχώρησης, όσο και η τιμολογιακή πολιτική ήταν τα δύο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετώπιζε η κυβέρνηση. Αναφορικά με το πρώτο, η ανάρτηση του σχεδίου σύμβασης την επόμενη εβδομάδα, αν και γίνεται με καθυστερηση περίπου δύο μηνών από τον αρχικό χρονοπρογραμματισμό, εν τούτοις αυτή είναι διαχειρίσιμη. Σημιεώνεται ότι αρχικά, το σχέδιο σύμβασης προγραμματίζονταν να δοθεί στους ενδιαφερόμενους τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ωστόσο η δίμηνη αυτή καθυστέρηση δεν θεωρείται πρόβλημα στην αποκρατικοποίηση. Η υφιστάμενη παραχώρηση σύμφωνα με την Hill International, σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα αυτό, λήγει την Οκτώβριο του 2024. Υπάρχει έτσι αρκετός χρόνος ώστε η νέα παραχώρηση να είναι έτοιμη μέχρι το καλοκαίρι –αν όχι και νωρίτερα- του ίδιου έτους.

Ιδανικά, το ΤΑΙΠΕΔ θα επιθυμούσε μέχρι το β’ τρίμηνο του 2023 (π.χ. Απρίλιο) να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα οκτώ ενδιαφερομένα επενδυτικά σχημάτα, έτσι ώστε μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες να γίνει η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή. Αν συμβεί αυτό, τότε θα υπάρχει μια περίοδος 12 μηνών που είναι επαρκής για το οριστικό κλείσιμο της νέας σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα.

Το δεύτερο ζήτημα που αντιμετωπίστηκε με την ολοκλήρωση του σχεδίου για τη νέα σύμβαση παραχώρηση είναι αναμφισβήτητα η νέα τιμολογιακή πολιτική. Το ΤΑΙΠΕΔ ανέμενε από την κυβέρνηση να απαντήσει σχετικά με την πολιτική της κυμαινόμενης χρέωσης, η οποία ουσιαστικά θα σημάνει, έστω και για ορισμένες ώρες της ημέρας, μια σημαντική αύξηση πάνω από το σημερινό όριο των 2,8 ευρώ ανά διέλευση.

Είναι άγνωστο τι απάντησε η κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών στο αίτημα αυτό του ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο είναι κάτι που θα μαθευτεί πολύ γρήγορα, μόλις οι ενδιαφερόμενοι δουν το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!