Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Στις 30 Νοεμβρίου η ώρα της αλήθειας για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Στις 30 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό του υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) για την αναβάθμιση και διαχείριση (για 40 χρόνια) του αεροδρομίου Καλαμάτας. Μέχρι στιγμής δεν είναι στις προθέσεις της διοίκησης της ΕΕΣΥΠ να δώσει παράταση, κάτι που θεωρείται, όμως, πιθανό, με δεδομένη την εμπειρία άλλων διαγωνισμών παραχωρήσεων.

Όπως και στην περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, τμήμα του οποίου  χρησιμοποιείται από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ, έτσι και για το αεροδρόμιο Καλαμάτας υπάρχει συμφωνία με ισραηλινό όμιλο για τη λειτουργία διεθνούς κέντρου πτητικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας. Γι’ αυτό κάποιοι θεωρούν πως ενδέχεται ο διαγωνισμός για την Καλαμάτα να ακυρωθεί ή να καθυστερήσει, όπως συνέβη στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ούτε αυτή η φημολογία επιβεβαιώνεται προς το παρόν.

Με βάση τις απαιτήσεις του ,διαγωνισμού οι υποψήφιοι «πρέπει να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον έναν αερολιμένα για τέσσερα συναπτά έτη τα τελευταία οκτώ χρόνια, ο οποίος (αερολιμένας) να έχει εξυπηρετήσει τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια της εν λόγω τετραετούς περιόδου».

Κάποια στιγμή είχε εκδηλωθεί αρχικό ενδιαφέρον από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, που διαχειρίζεται το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino και επιδιώκει την αναβάθμιση του αεροδρομίου. Εκείνη την περίοδο ο όμιλος αναζητούσε διεθνή εταίρο με εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων. Αρχικό ενδιαφέρον είχε δείξει και η γερμανική Fraport, η οποία διαχειρίζεται ήδη τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω της θυγατρικής Fraport Greece. (Update: Στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνεται κατά πληροφορίες και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR που προωθεί το έργο κατασκευής και διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου).

Το αεροδρόμιο Καλαμάτας δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς «αποτελεί επίσης μια σημαντική στρατιωτική αεροπορική βάση, που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην περιοχή, μαζί με το τμήμα αεροπορικής εκπαίδευσης που διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία». Μάλιστα, προβλέπεται ότι η σύμβαση παραχώρησης «θα περιλαμβάνει διατάξεις που θα αντικατοπτρίζουν τυχόν υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου και του Ελληνικού Δημοσίου, που απορρέουν από τη σύμβαση για τη δημιουργία στον αερολιμένα ενός διεθνούς κέντρου πτητικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, που συνήφθη μεταξύ του ΕΔ και της ισραηλινής εταιρείας Elbit Systems Ltd».

Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, η ετήσια επιβατική κίνηση του αεροδρομίου το 2019 (πριν από την πανδημία) ανήλθε σε 340.000 επιβάτες. Η εγχώρια κίνηση «αντιπροσωπεύει μόνο το 10% του συνόλου των επιβατών και βαίνει μειούμενη από την επιταχυνόμενη αύξηση της διεθνούς κυκλοφορίας».

Το υπερταμείο αναζητεί μοντέλο αξιοποίησης και για τα υπόλοιπα 22 μικρά αεροδρόμια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του. Προ ετών είχε εξεταστεί η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων σε ομάδες (clusters). Στο τραπέζι είχαν πέσει κι άλλα σενάρια, όπως η επιλογή μιας ομάδας αεροδρομίων που είναι ελκυστικά και μπορούν να αναβαθμιστούν. Είχε διερευνηθεί επίσης η παραχώρηση του συνόλου των αεροδρομίων, ώστε ο διαχειριστής να συντηρεί τα μικρότερα και μη ελκυστικά από τα έσοδα που θα έχει μέσω της εκμετάλλευσης των πέντε-έξι αερολιμένων σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.

Εκτός από την Καλαμάτα, τα μικρά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του υπερταμείου είναι: Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Χίος, Σύρος, Νέα Αγχίαλος, Σητεία, Νάξος, Κοζάνη και Λήμνος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!