THEPOWERGAME
Είκοσι οκτώ χρόνια μετά την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα, ήρθε η στιγμή για το εργοτάξιο της Κατεχάκη να υποδεχθεί και πάλι το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM, που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή». Σε ανάρτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στο Facebook αναφέρεται πως ξεκινάει «με γρήγορους ρυθμούς, η συναρμολόγηση του νέου, υπερσύγχρονου μετροπόντικα που παραλάβαμε, ώστε στις αρχές του νέου έτους να αρχίσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα».
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί αντίστοιχα στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου και τα δύο μηχανήματα θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, έχοντας διανοίξει τη νέα σήραγγα, συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων. «Η Γραμμή 4 θα αλλάξει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας» γράφει ο υπουργός Υποδομών και προσθέτει πως «προχωράμε λοιπόν με αποφασιστικότητα και προσήλωση, για να κάνουμε πραγματικότητα αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για την Αθήνα».
Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Καραμανλή
«28 χρόνια μετά την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα, ήρθε η στιγμή για το εργοτάξιο της Κατεχάκη να υποδεχθεί και πάλι το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM, που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου – Γουδή».
«Ξεκινάει λοιπόν με γρήγορους ρυθμούς, η συναρμολόγηση του νέου, υπερσύγχρονου μετροπόντικα που παραλάβαμε, ώστε στις αρχές του νέου έτους να αρχίσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα. Ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί αντίστοιχα στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου και τα δύο μηχανήματα θα “συναντηθούν” στον Ευαγγελισμό, έχοντας διανοίξει τη νέα σήραγγα, συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο μετροπόντικας στην Κατεχάκη είναι τύπου S1323-A και κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας Herrenknect AG, αποκλειστικά για τη διάνοιξη της γραμμής 4.
Ο μετροπόντικας μπορεί να πραγματοποιήσει διάνοιξη δίχως να παρεκκλίνει κατά ελάχιστο από τις συντεταγμένες, κάτι που αποτελεί εγγύηση για την αποτροπή φθορών στις υπερκείμενες κατασκευές.
Υπενθυμίζεται ότι σε ό,τι αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, το πρώτο τμήμα αφορά στο «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», με σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 νέους σταθμούς.
Οι σταθμοί είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2029. Στόχος είναι η μετακίνηση από Γουδή στην Κυψέλη και αντίστροφα να γίνεται σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.