THEPOWERGAME
Καθοριστική ήταν η παρουσία της Ελλάδας στο Λονδίνο και τη φετινή διεθνή τουριστική έκθεση World Travel Market, με τα μηνύματα για το 2023 να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα.
Ρόλο-κλειδί στην ανοδική καταγραφή της ζήτησης, αλλά και των προκρατήσεων έπαιξε το νέο VR περίπτερο του ΕΟΤ, που εντυπωσίασε τους ξένους επισκέπτες, δίνοντάς τους την ευκαιρία για μια ολιστική εμπειρία που ικανοποιεί και τις πέντε αισθήσεις, από το τι σημαίνει ταξίδι και διαμονή στην Ελλάδα.
Ήδη, βάσει της εικόνας που έχει αυτή τη στιγμή το υπουργείο Τουρισμού, η Μ. Βρετανία και η Γερμανία θα είναι δύο βασικές αγορές για τη νέα σεζόν. Ειδικότερα, οι κρατήσεις για το 2023 αλλά και οι προκρατήσεις για το 2024 από Βρετανούς τουρίστες βρίσκονται σε ανοδική τροχιά (+19,3% σε σύγκριση με το 2019), με τις εκτιμήσεις να δείχνουν πάνω από 3 εκατ. Βρετανούς τουρίστες για το 2023, ακόμη περισσότερο αυξημένη κατά κεφαλήν δαπάνη και συνεπώς περισσότερα έσοδα από 2,3 δισ. ευρώ.
Από τις συναντήσεις που είχαν ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας και ο Δημήτρης Φραγκάκης, ΓΓ του ΕΟΤ, με τους επικεφαλής και εκπροσώπους των TUI, Easyjet, Jet2, British Airways, Expedia, κ.α. αναμένεται να υπάρξει θεαματική αύξηση τόσο σε αεροπορικές θέσεις, όσο και σε πτήσεις και προορισμούς.
Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκρατήσεις για το 2024, όσον αφορά τη βρετανική αγορά.
Θυμίζουμε ότι στο πλαίσιο της φετινής WTM ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας και ο ΓΓ του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Οργανισμό Common Seas με στόχο τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης στις ξενοδοχειακές μονάδες και στα καταλύματα της Ελλάδας μέσω του προγράμματος PlasTICK.
Φραγκάκης: Μακράν η καλύτερη εμφάνιση της Ελλάδας τα τελευταία 15 χρόνια
«Οι ξένοι tour operators μας είπαν πως το 2022 ήταν μια εκπληκτική χρονιά σε σχέση με το 2019 και μας έχουν μεταφέρει ένα θετικό κλίμα για το 2023», σχολιάζει σχετικά σε τηλεφωνική επικοινωνία με το powergame.gr ο Δημήτρης Φραγκάκης.
«Φέτος, η Ελλάδα έκλεψε τις εντυπώσεις, χάρη στο νέο μας περίπτερο στο οποίο βιώσαμε τεράστια διαφορά στην επισκεψιμότητα σε σύγκριση με άλλες χρονιές», προσθέτει, λέγοντας πως όχι μόνο έγινε πόλος έλξης για τους ξένους αλλά και για τους Έλληνες επιχειρηματίες και εκπροσώπους των ελληνικών τουριστικών φορέων (ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΣΕΤΕ), οι οποίοι εξέφρασαν την άποψη ότι η Ελλάδα είχε, μακράν, την καλύτερη παρουσία των τελευταίων δεκαπέντε ετών.
Δεν είναι τυχαίο, ότι οι επισκέπτες θαύμασαν πολύ περισσότερο το ελληνικό περίπτερο σε σχέση με εκείνα των πλησιέστερων συνεκθετών όπως της Ιταλίας, της Κροατίας και της Τουρκίας – που στο παρελθόν εντυπωσίαζε με την αποστολή της.
Ζώντας από κοντά το νέο περίπτερο του ΕΟΤ, ο Δ. Φραγκάκης χαρακτηρίζει την εμπειρία «μαγική» και υπογραμμίζει τη συμβολή της στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του destination brand «Greece».
«Παρατήρησα ότι η διοργάνωση διαφόρων events στο νέο μας περίπτερο, όπως για παράδειγμα εκείνα με θέμα τη βιωσιμότητα ή τη γαστρονομία μέσα από τα οποία προσφέραμε ελληνικά κρασιά και μεζέδες από τοπικά προϊόντα, έπαιξε μεγάλο ρόλο για τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού», αναφέρει, τονίζοντας πως φέτος, ήταν η πρώτη φορά που ο ΕΟΤ, παρουσίασε μέσα από το νέο του περίπτερο όλα τα eco νησιά (π.χ. Αστυπάλαια, Χάλκη).
Ακόμη, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, επισήμανε την προ λίγων ημερών βράβευση του ΕΟΤ από το περιοδικό Wanderlust, που είναι το μακροβιότερο ταξιδιωτικό περιοδικό στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Ελλάδα αναδείχθηκε χρυσή νικήτρια στην κατηγορία του «Πιο Επιθυμητού Προορισμού στην Ευρώπη» (Most Desirable Country –Europe), επιβεβαιώνοντας ότι τα επόμενα χρόνια μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τουριστική αγορά της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Η επόμενη εμφάνιση της Ελλάδας στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις είναι στη Βαρκελώνη και στις Κάννες, στις 28 Νοεμβρίου και 6 Δεκεμβρίου αντίστοιχα, όπου αναμένεται να δώσει τον παλμό για τον τουρισμό πολυτελείας (luxury tourism).