Γ.Δ.
1389.98 -0,99%
ACAG
-0,90%
5.5
BOCHGR
+0,90%
4.5
CENER
-1,53%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,08%
2.35
OPTIMA
-0,47%
12.78
TITC
-0,86%
34.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,39%
1.386
ΑΒΕ
-0,63%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-1,89%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
+1,07%
3.79
ΑΛΦΑ
-1,49%
1.5555
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,81%
9.515
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.57
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-3,01%
5.16
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.715
ΒΙΟΣΚ
-2,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,23%
7.884
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,08%
12.06
ΔΟΜΙΚ
-0,83%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-1,38%
1.43
ΕΕΕ
-0,66%
32.88
ΕΚΤΕΡ
-3,59%
1.506
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
-1,49%
1.98
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,29%
1.682
ΕΛΠΕ
-1,10%
6.725
ΕΛΣΤΡ
+2,50%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.906
ΕΛΧΑ
-1,49%
1.714
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,14%
1.145
ΕΤΕ
-2,14%
6.95
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,23%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,46%
1.979
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+4,35%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-3,23%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,14%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,17%
0.901
ΙΝΤΕΚ
-2,26%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
1.015
ΙΝΤΚΑ
-2,01%
2.675
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-3,25%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,39%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.65
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-3,19%
0.91
ΛΑΒΙ
-2,41%
0.771
ΛΑΜΔΑ
-2,18%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
-2,87%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+1,31%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-2,37%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-10,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,05%
19.57
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,40%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,24%
32.26
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-1,18%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-2,13%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,45%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,07%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,38%
10.38
ΠΑΙΡ
-3,81%
0.96
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-3,76%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-2,12%
1.615
ΣΑΡ
-2,49%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,35%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-3,04%
5.74
ΣΠΙ
-2,55%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,10%
3.6
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Καταστήματα: Πρόταση Κορκίδη για λειτουργία την Κυριακή του Νοεμβρίου

Εάν το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων θέλει να διατηρήσει την λειτουργία της μιας Κυριακής του Νοεμβρίου, ενδεχομένως να είχε αγοραστική σημασία για καταστήματα και καταναλωτές αυτή πριν ή μεταξύ της Black Friday και της Cyber Monday, αναφέρει σε άρθρο του ο Β. Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Εκ των γεγονότων η φθινοπωρινή κινητικότητα στην αγορά έχει μειωθεί, καθώς το αίσθημα της ανασφάλειας για τον επερχόμενο χειμώνα όσον αφορά στην αντοχή των οικογενειακών προϋπολογισμών, αίσθημα που θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς είναι «εισαγόμενο» απότοκο της ενεργειακής κρίσης. Το επιχειρείν «έβαλε και βάζει πλάτη» στην προσπάθεια να διατηρηθούν οι τιμές σε λογικά επίπεδα. Σε μια δύσκολη συγκυρία για το σύνολο των ευρωπαϊκών οικονομιών, όπου ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 10,7% τον Οκτώβριο, η μηνιαία μείωση του πληθωρισμού στη χώρας μας αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο που επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις βάζουν πλάτη, απορροφώντας στο μέτρο του δυνατού τις αυξήσεις που υπαγορεύονται από την διεθνή κρίση στο ενεργειακό πεδίο.

Η ευρωπαϊκή μάχη κατά της ακρίβειας αναμένεται να ενταθεί το επόμενο δίμηνο στα είδη διατροφής, κυρίως εξαιτίας των τιμών των σιτηρών. Παρα ταύτα, το ελληνικό στοίχημα για συγκράτηση του μέσου ετήσιου πληθωρισμού το 2022, κάτω του 9% μπορεί ακόμα να κερδηθεί. Μακάρι λοιπόν το επίτευγμα μείωσης του τιμάριθμου κατά δύο μονάδες να συνεχιστεί μέχρι τέλος του έτους και σε συνδυασμό με το εγχείρημα του καλαθιού του νοικοκυριού να αποτελέσουν αισιόδοξα στοιχεία ανακούφισης των νοικοκυριών και τόνωσης της ελληνικής αγοράς την οποία και επιζητούμε. Μην ξεχνάμε ότι η οικονομία είναι «κυκλική» άρα και η τόνωση της αγοράς θα προσδώσει δυναμική στην αγοραστική ικανότητα των νοικοκυριών που στα χαμηλά εισοδήματα έχει κουρευτεί κατά 40%. Μετά τη θετική επίπτωση του τουρισμού στο λιανεμπόριο το γ´ τρίμηνο που κινήθηκε ανοδικά κινήθηκε, καθώς οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων εμφάνισαν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο σε σχέση με πέρυσι, αλλά και συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 14,1%το καλοκαίρι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό δείκτη.

‘Ανοδος καταγράφεται και στο όγκο πωλήσεων κατά 4,4%. Σε ετήσια βάση, οι υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στις πωλήσεις σε αξία των καταστημάτων ειδών διατροφής κατά 14,2%, στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 13,3%, ποτά και καπνικά κατά 20,8%, έπιπλα, ηλεκτρικά και οικιακό εξοπλισμό κατά 14,1% καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων κατά 23,4%. Οι αυξήσεις αυτές σε μεγάλο βαθμό αποδίδονται στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ομαλοποίηση της αγοράς, αλλά και στις αυξήσεις τιμών των προϊόντων. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι αυξήσεις στις πωλήσεις σε αξία ήταν διψήφιες σε όγκο κυμάνθηκαν σε μονοψήφια ποσοστά. Τον Οκτώβριο όμως το οικονομικό κλίμα επιδεινώθηκε και η κατανάλωση υποχώρησε σε χαμηλά επίπεδα 20μήνου. Ενώπιον μας λοιπόν και μέχρι να μας «εγκαταλείψει» το τρέχον έτος έχουμε μία περίοδο, και πέραν της εορταστικής, «νέα», θα έλεγα, για τον τρέχοντα μήνα όπου το ενδιαφέρον τόσο του καταναλωτικού κοινού όσο και των επιχειρήσεων έχει προσανατολιστεί στο πλαίσιο του θεσμού της Black Friday, ο οποίος φέτος πέφτει στις 25 Νοεμβρίου 2022, και μάλιστα συνήθως διαρκεί από τριήμερο έως και εβδομάδα εκπτωτικών τιμών. Ωστόσο ο θεσμός θα είναι διαφορετικός σε σχέση με άλλες χρονιές διότι φέτος δεν θα υπάρχουν οι καθιερωμένες ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου όπως ίσχυε έως τώρα. Επιπλέον, οι καταναλωτές αναμένεται να είναι πιο συγκρατημένοι στις αγορές τους σε σχέση με άλλες χρονιές. Αλλά και πιο «μορφωμένοι» ψηφιακά καθώς τα χρονικά διαστήματα των lockdown που προηγήθηκαν ελέω της πανδημίας έδωσε το χρόνο εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές αγορές αλλά και με το «σερφάρισμα» στις αγορές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι καταναλωτές όλων των ηλικιακών ομάδων και κοινωνικών τάξεων θέλουν να μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, τόσο τα φυσικά καταστήματα, όσο και οι διαδικτυακές αναζητήσεις και αγορές, συνδυαστικά.

Η Black Friday είναι ένας επιτυχημένος και πλέον καθιερωμένος θεσμός στην ελληνική αγορά, όπου ο εμπορικός κόσμος προσπαθεί να προσελκύσει, αλλά και να βοηθήσει με χαμηλές τιμές τους καταναλωτές. Παράλληλα, είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τον καταναλωτή ο οποίος σε αυτή τη δεδομένη στιγμή πιέζεται οικονομικά, να κάνει αγορές σε προϊόντα που καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες του με την καλύτερη τιμή. Και είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια που θα καταβάλει ο εμπορικός κόσμος θα έχει μεγάλη ένταση. Υπάρχει επάρκεια προϊόντων, πληθώρα καλών τιμών για όλα τα βαλάντια αλλά και μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά. Οι καταναλωτές δεν έχουν παρά να «εκμεταλλευτούν» την συγκεκριμένη ημέρα ως ευκαιρία για τις αγορές τους. Διαδικτυακές και μη. Και το τονίζω, καθώς θα ήταν λάθος η επιλογή μιας παρατεταμένης περιόδου, μέχρι την Black Friday και Cyber Monday ως τριήμερο προσφορών, καθώς θα σήμαινε την αποδυνάμωση και απαξίωση του θεσμού. Ήδη μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών ξεκίνησαν να προϊδεάζουν το αγοραστικό κοινό για τις προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα της συγκεκριμένης ημέρας, που σε πολλές περιπτώσεις συνήθως ισχύουν ολόκληρη την εβδομάδα. Η επικείμενη Black Friday αλλά και η Cyber Monday που την ακολουθεί, ας ευχηθούμε να είναι και φέτος ικανοποιητικές και να δώσουν όση «οικονομική χαρά» μπορούν, τόσο στα νοικοκυριά, όσο και στις επιχειρήσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!