Γ.Δ.
1454.2 +0,12%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,17%
11.62
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Οι αγροτικοί δρόμοι… τραβούν την ανηφόρα με αύξηση κόστους 25%-38,5%

Αύξηση κατά μέσο όρο 25%, που μπορεί να ανέλθει έως το 38,5%, προβλέπεται στο κόστος κατασκευής των αγροτικών δρόμων λόγω αύξησης του κόστους των υλικών και των κατασκευαστικών εργασιών.

Το νέο πρόγραμμα αγροτικής οδοποιίας του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2023-27 έρχεται με προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ, ο οποίος όμως πιθανότατα θα αυξηθεί, όπως άλλωστε συνέβη και με την τρέχουσα πρόσκληση, ο προϋπολογισμός της οποίας αυξήθηκε από τα 43 στα 107 εκατ. ευρώ.

Η βασική αλλαγή σε σχέση με το τρέχον πρόγραμμα είναι ότι τα έργα αγροτικής οδοποιίας στο μέλλον θα επιδοτούνται κατά 100% από το ΠΑΑ μόνο σε ορεινές περιοχές, ρύθμιση που εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο στήριξης της κτηνοτροφίας καθώς οι αγροτικοί δρόμοι στις αγροτικές περιοχές εξυπηρετούν κυρίως κτηνοτρόφους.

Ωστόσο, για το οδικό δίκτυο που οδηγεί σε κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις θα πρέπει να διασφαλίζεται στο νέο ΠΑΑ 2023-27 ότι ηλεκτροδοτούνται οι εξυπηρετούμενες κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις

Στα 400.000 ευρώ από 325.000 ευρώ το μέσο μοναδιαίο κόστος ανά έργο

Στο τρέχον ΠΑΑ 2014-22 το μέσο μοναδιαίο κόστος ανά έργο ανήλθε στα 325.000 ευρώ. Στο νέο ΠΑΑ 2023-27 το μέσο μοναδιαίο κόστος ανά έργο εκτιμάται στα 400.000 ευρώ, ενώ το μέγιστο μέσο μοναδιαίο κόστος στα 455.000 ευρώ.

Η αύξηση αυτή της τάξης του 25% (με τη μέγιστη αύξηση σε βάθος πενταετίας να τοποθετείται στο 38,5%) βασίζεται στην παραδοχή ότι θα διατηρηθεί η μέση ετήσια αύξηση των δεικτών κόστους των έργων υποδομής (κατασκευαστικές εργασίες και υλικά) περίπου ίση με την αύξηση 6,1% στο β’ τρίμηνο 2022/2021 δεδομένου, σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ότι «αναμένεται η ενεργειακή κρίση και η αστάθεια στις παγκόσμιες αγορές να διατηρήσει υψηλές πληθωριστικές πιέσεις τουλάχιστον για τα επόμενα 3-5 έτη».

Οι υπηρεσίες του υπουργείου παραπέμπουν επίσης στον Γενικό Δείκτη Κατηγοριών Έργων Οικοδομικών Εργασιών, ο οποίος, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (Ιούλιος 2022), εμφανίζει μεταξύ 2020 και 2022 (β’ τρίμηνο) αύξηση κατά 8,8%.

Ποια έργα αγροτικής οδοποιίας είναι επιλέξιμα στο νέο ΠΑΑ 2023-27

Για να είναι ένα έργο αγροτικής οδοποιίας επιλέξιμο στο νέο ΠΑΑ 2023-27 θα πρέπει να τηρούνται οι εξής βασικές προϋποθέσεις:

  • Να αφορά έργο που υλοποιείται σε εκτός σχεδίου περιοχή και να αφορά αποκλειστικά πρόσβαση σε γεωργική γη ή κτηνοτροφική εκμετάλλευση.
  • Να αφορά αποκλειστικά νέα διάνοιξη και δεν περιλαμβάνει δαπάνες που αφορούν παρεμβάσεις συντήρησης.
  • Το έργο να προβλέπεται στο σχετικό δημοτικό σχεδιασμό για τις ανάγκες της αγροτικής οδοποιίας.
  • Να προβλέπεται υποχρεωτικά ασφαλτόστρωση ή τσιμεντόστρωση.
  • Tο έργο να είναι συμβατό με τους κανόνες επιλεξιμότητας που τίθενται στην πρόσκληση (όπως ύπαρξη τεχνικών μελετών, καθορισμός τιμής μονάδας από δικαστήριο για την απόκτηση γης).
  • Ο φορέας που υποβάλλει την πρόταση να εμπίπτει στους δικαιούχους της Παρέμβασης (δικαιούχος μπορεί να είναι αποκλειστικά δημόσιος φορέας).
  • Η πρόταση να συνοδεύεται από τα υποχρεωτικά έγγραφα (αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις), που ορίζονται στην πρόσκληση (όπως αίτηση στήριξης, περιβαλλοντικές και λοιπές αδειοδοτήσεις).

Δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη:

  • η στήριξη σε δρόμους που εξυπηρετούν τη γενική κυκλοφορία και αποτελούν μέρος του ευρύτερου οδικού δικτύου,
  • έργα συντήρησης,
  • η διάνοιξη αγροτικής οδοποιίας σε περιοχές που αποτελούν οικοτόπους άγριας πανίδας,
  • η διάνοιξη δρόμου εντός της αγροτικής εκμετάλλευσης
  • καθώς και οι τόκοι χρέους, εκτός επιχορηγήσεων που δίνονται υπό μορφή επιδότησης επιτοκίου ή επιδότησης προμηθειών εγγύησης.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!