Γ.Δ.
1618.16 0,00%
ACAG
0,00%
6.16
AEM
0,00%
4.545
AKTR
0,00%
5.45
BOCHGR
0,00%
5.34
CENER
0,00%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.24
EVR
0,00%
1.745
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
0,00%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.25
ΑΒΕ
0,00%
0.429
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
0,00%
4.31
ΑΛΦΑ
0,00%
1.89
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.4
ΑΣΚΟ
0,00%
3.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
0,00%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΙΟ
0,00%
5.83
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.925
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
0,00%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
13.33
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.38
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.955
ΕΕΕ
0,00%
39.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.06
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.265
ΕΛΠΕ
0,00%
8.04
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.858
ΕΛΧΑ
0,00%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
8.648
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.45
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.06
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.484
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
0,00%
2.05
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.765
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.85
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.31
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.3
ΚΡΙ
0,00%
16.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.812
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
0,00%
22.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
0,00%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.42
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.396
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
0,00%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
15
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.06
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4.808
ΠΕΡΦ
0,00%
5.4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
0,00%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.755
ΣΑΡ
0,00%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
4.28
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Κουμπαράς για νέα έργα μέσω ιδιωτικοποιήσεων

Μια πρόταση του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) προς την κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση νέων έργων βλέπουν με καλό μάτι στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η πρόταση, που είχε διατυπωθεί δημοσίως προ μηνών από τον πρόεδρο του ΣΤΕΑΤ και επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ Γιώργο Συριανό, προβλέπει τη δημιουργία ενός «κουμπαρά» στον οποίο θα συγκεντρώνεται ποσοστό των «υπερεσόδων» που έχει το ΤΑΙΠΕΔ από νέες συμβάσεις παραχώρησης υποδομών, όπως η Εγνατία Οδός και η Αττική Οδός.

Μόνο από τις δύο συγκεκριμένες συμβάσεις, χωρίς να υπολογίζονται μελλοντικές παραχωρήσεις, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα από 3,5 δισ. ευρώ. Τμήμα αυτών των εσόδων μπορούν να χρηματοδοτήσουν νέα έργα υποδομών στην Αττική (όπως η σήραγγα Ηλιούπολης που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης) και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των λεγόμενων «πληρωμών διαθεσιμότητας» που θα πληρώνει το δημόσιο στους αναδόχους έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πλήθος έργων υποδομής προωθούνται αυτή την περίοδο με το συγκεκριμένο μοντέλο, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια για την καταβολή των πληρωμών διαθεσιμότητας.

Το επιχείρημα των ισχυρών κατασκευαστών και των άλλων υποστηρικτών αυτής της πρότασης είναι πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει «υπερέσοδα» λόγω της καλής πορείας της οικονομίας, που δεν είχαν υπολογιστεί όταν συμφωνήθηκε με τους δανειστές πως το σύνολο αυτών των εσόδων θα πήγαινε για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Συνεπώς, οι δανειστές πρέπει να είναι πιο ελαστικοί και να επιτρέψουν να διατεθεί για αναπτυξιακές επενδύσεις ένα τμήμα αυτών των εσόδων και να μην κατευθυνθεί στη «μαύρη τρύπα» του χρέους. Ούτως ή άλλως η συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης με τους δανειστές ανέφερε πως ένα τμήμα από τα έσοδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, που θα συγκέντρωνε το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) θα κατευθύνονταν για επενδύσεις.

Η αναζήτηση πρόσθετων πόρων είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση, αφού στο Μέγαρο Μαξίμου (που δίνουν μάχη ώστε να μην αυξηθούν φέτος τα διόδια επειδή είναι προεκλογική χρονιά) επιδιώκουν να προχωρήσουν ως δημόσιο έργο τη σήραγγα Ηλιοπούλεως. Θα ήταν δύσκολο σε οποιαδήποτε κυβέρνηση να προχωρήσει ένα δεύτερο έργο με διόδια στο Λεκανοπέδιο όπου ήδη λειτουργεί η Αττική Οδός. Έτσι, η σύμβαση παραχώρησης και το μοντέλο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θεωρείται η τελευταία λύση για την υπόγεια οδική σύνδεση του Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Το έργο ανακοινώνεται επί δεκαετίες χωρίς να προχωρούν ούτε οι μελέτες. Μάλιστα την τελευταία 25ετία προκηρύχθηκαν και δύο διαγωνισμοί για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την παραλιακή (που ευτυχώς ακυρώθηκαν) χωρίς να υπάρχουν οι στοιχειώδεις μελέτες. Μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και η Lamda Development προγραμματίζουν εκδήλωση για την ανακοίνωση της συμφωνίας με βάση την οποία η τελευταία θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες τόσο για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, όσο και για τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (χωρίς φανάρια), κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού.

Χωρίς τα συγκεκριμένα έργα αναμένεται κυκλοφοριακό χάος στην περιοχή του Ελληνικού με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του επενδυτικού σχεδίου της Lamda Development που προβλέπει πως θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, ξενοδοχειακά συγκροτήματα, κτίρια γραφείων, κ.α.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!